دولت فدرال آلمان ماهان ایررا تحریم کرد

دولت فدرال آلمان ماهان ایررا تحریم کرد-۲۰دقیقه-۲بهمن


دولت آلمان به دلیل "نگرانی‌های امنیتی و جاسوسی" مجوز پرواز شرکت هواپیمایی "ماهان ایر" را لغو کرد. دلیل این تصمیم ظن سوءاستفاده از هواپیماهای این شرکت برای مقاصد نظامی توسط سپاه پاسداران عنوان شده است.

ک سخنگوی دولت فدرال آلمان روز دوشنبه در گفت‌وگو با یورونیوز، ضمن تایید تحریم ماهان ایر اعلام کرد این تصمیم از سوی وزارت ترابری دولت آلمان گرفته شد.

صبح دوشنبه خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دولتی آلمان گزارش کرده بود این کشور مجوز پروازهای هواپیمایی ماهان را لغو کرده است.

بر اساس این گزارش، دولت فدرال آلمان «مشکلات ایمنی» و همچنین احتمال استفاده رژیم ایران از این شرکت هوایی برای «اهداف نظامی» به عنوان دلیل اتخاذ این تصمیم یاد کرده است.

پیش از رویترز روزنامه آلمانی "زود دویچه"، شبکه تلویزیونی شمال آلمان (NDR) و شبکه رادیو تلویزیون غرب آلمان (WDR)، نوشته بودند که اداره فدرال خطوط هوایی آلمان به زودی مجوز پرواز "ماهان ایر"به آلمان را لغو می‌کند.

ماهان ایر سه‌بار در هفته به دوسلدورف و یک‌بار نیز به مونیخ پرواز می‌کند. این شرکت هوایی از سال ۲۰۱۱ میلادی در فهرست شرکت‌های تحریم شده آمریکا قرار گرفته است.

آمریکا سال‌هاست از هم‌پیمانان خود می‌خواهد ماهان ایر را تحریم کنند. گفته می‌شود رئیس شرکت هواپیمایی ماهان ایر یکی از عوامل سپاه پاسداران است .

آمریکا این شرکت هواپیمایی را متهم کرده که با هواپیماهایش عناصر سپاه پاسداران و همچنین سلاح و مهمات به سوریه منتقل کرده است. دولت آمریکا به همین دلیل شرکت ماهان را متهم کرده که در ایجاد درد و رنج شهروندان سوری به شدت سهیم بوده است.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: