مواضع دولت ترامپ درمورد لبنان

مواضع دولت ترامپ درمورد لبنان-۲۰دقیقه-۲بهمن


نزدیک به هشت ماه از انتخابات در لبنان می گذرد و این کشور به دلیل کارشکنی های حزب الله گروه تروریستی تحت امر ولایت فقیه هنوز نتوانسته دولت جدید را تشکیل دهد . دیوید هیل معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا و دیپلمات با سابقه و سفیر پیشین آمریکا در لبنان پس از دیدار با سعد حریری نخست وزیر مکلف لبنان از مواضع دولت آمریکا در رابطه با لبنان پرده برداشت .

دیوید هیل:‌ همانطور که وزیر پمپئو در سخنرانی خود در قاهره گفت، ما به کار با متحدین و شرکایمان ادامه خواهیم داد تا یک خاورمیانه با ثبات و شکوفا داشته باشیم. لبنان جزیی از این خاورمیانه است.

همچنان به کار با شرکا برای اطمینان از نابودی کامل داعش ، متعهدیم همانطور که به اهداف کلی مان در سوریه التزام داریم .

این دیپلمات آمریکایی با اشاره به اهداف آمریکا در سوریه گفت : ما از طریق سیاسی و همکاری با شرکایمان آخرین نیروهای زمینی رژیم ایران را از سوریه اخراج خواهیم کرد و بواسطه روند سیاسی به رهبری سازمان ملل صلح و ثبات را برای سوریه به ارمغان خواهیم آورد .

دیوید هیل در بخش دیگری از سخنانش گفت

وزیر پمپئو همچنین درباره رویکرد ما در مورد ضرورت مقابله با برنامه های افراطی رژیم ایران و ممانعت از جاه طلبی ها و فعالیتهای منطقه ای شرورانه اش با شرکایمان بطور مفصل صحبت کرده است. ما با آنها درکی مشترک بوجود آوردیم .

مردم لبنان باید از طریق دولت شان بر سر مرگ یا زندگی خود تصمیم بگیرند.

ایالات متحده متعهد است با مردم لبنان و نهادهای قانونی آن از جمله نیروهای مسلح لبنان و نیروهای امنیت داخلی کار کند تا به چالشهای متقابل بپردازد. ما از تلاشهای نیروهای مسلح لبنان و نیروهای امنیت داخلی برای حفاظت از امنیت مرزهای لبنان، تضمین حق حاکمیت دولت و حفظ امنیت داخلی لبنان حمایت میکنیم. ما تلاشهایمان برای مقابله با فعالیتهای خطرناک ایران در سراسر منطقه منجمله تأمین مالی و افدامات گروههای تروریستی نیابتی مانند حزب الله را به پیش می بریم. در عین اینکه لبنان حق دفاع از خود را دارد این حق منحصرا حق دولت لبنان است. این غیر قابل پذیرش است که با یک نیروی شبه نظامی خارج کنترل دولت مواجه باشید، نیرویی که پاسخگو به همه مردم لبنان نیست نیرویی که تونل حفر میکند و زرادخانه ای با بیش از 100 هزار موشک جمع میکند که با آن ثبات منطقه ای را در معرض تهدید قرار دهد.
لطفا به اشتراک بگذارید: