کارگران فصلی کار برای نان - مجله اجتماعی، اقتصادی

کارگران فصلی کار برای نان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۷۷


دراین شماره مهمترین اخباراجتماعی و اقتصادی وهمچنین گزارشهایی از کارگران فصلی و ورزش مدارس و آلودگی هوا در تهران براتون تهیه کردیم که از نظرتون می گذره ، ازاینکه دراین ساعت با ماهمراه هستید سپاسگزاریم .

اخبار


کاهش قدرت خرید یک میلیون و ۳۳۳ هزار تومانی بازنشستگان


عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران اعتراف کرد: قدرت خرید کارگران بازنشسته به نسبت سال قبل، یک میلیون و ۳۳۳ هزار تومان کاهش یافته است؛ در نتیجه، حداقلِ افزایش مستمری باید این عقب‌ماندگی را بپوشاند. لذا برای جبران، باید مزد و مستمری را صد درصد افزایش دهند.

کسری ۵۰هزار میلیارد تومانی در بودجه ۹۸ حکومت آخوندی


یک کارشناس اقتصادی رژیم: در سال پیشرو کسری بودجه دولت بسیار محتمل است. زیرا در حال حاضر میزان صادرات نفتی ایران طبق آمارهای رسمی و غیررسمی در حال کاهش است. در صورت افت صادرات به یک میلیون بشکه در روز، ما با کسری بودجه پنجاه هزار میلیارد تومانی مواجه میشویم.

افزایش نقدینگی و تورم حاصل اقتصاد انگلی و دلالی تحت حکومت ملاها


خبرگزاری حکومتی تسنیم: یکی از دلایل اصلی ایجاد تورم، نقدینگی خلق شده توسط سیستم بانکی کشور بود. طبق آمارها این نقدینگی طی سال‌های اخیر به‌صورت افسارگسیخته رشد ۲.۵ برابری داشته و به مقدار ۱۶۰۰هزار میلیارد تومان رسیده است. نقدینگی موجود در دست مردم به دلیل آنکه توسط دولت‌ به سمت پروژه‌های مولد اقتصادی هدایت نمی‌شود، هرچند سال یک‌بار موجب شوک تورمی و تشدید گرانی‌ها می‌شود.

رانش زمین و ترک خوردن دیوار‌های روستایی در خوزستان جان ۴۰۰ روستایی را تهدید می کند


سرپرست بخشداری دهدز خوزستان: در حال حاضر 8 خانه از این روستا به شدت تخریب و برخی دیگر از این خانه‌ها دیوار و سقف آن‌ ترک برداشته و قابل استفاده نیستند و اگر به وضعیت این افراد رسیدگی نشود هر لحظه ممکن است بیش از ۴۰۰ نفر زیر آوار بمانند.

فعال شدن هر گسل بزرگ تهران ۱۰میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد


رئیس سازمان مدیریت بحران رژیم:گسل های بزرگی در تهران داریم که هر لحظه ممکن است فعال شود. قدرت فعالیت این گسل ها نیز طبق برآورد کارشناسان تا ۷.۴ ریشتر است. هر گسل بزرگی در تهران که فعال شود ۲ میلیون نفر را به صورت مستقیم و ۸ میلیون نفر را به صورت غیر مستقیم تحت تاثیر خود قرار می دهد.

رژیم آخوندی صنایع خودروسازی و کارگران آن را هم به نابودی می کشاند


خبرگزاری حکومتی ایلنا: خودروسازی‌ها تنها کارگران خود را به حاشیه طرد نکرده‌اند بلکه آنها با پرداخت نکردن مطالبات قطعه‌سازی‌ها، کارگران آنها را هم لباسِ فقر پوشانده‌اند. از این رو قطعه‌سازی‌ها دسته دسته تعطیل می‌شوند. کارگران آنها دو دسته شده‌اند: تعدیلی و تعلیقی. تعلیقی‌ها در مرخصی اجباری هستند. در حال حاضر حجم کلی مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان، بین ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان است. از این مقدار حدود ۵ هزار میلیارد شامل مطالبات معوقه می‌شود.

دزدی و غارت ۸۰ میلیارد تومانی از جیب گندم‌کاران


مرکز پژوهش‌های مجلس ارتجاع: دولت ضمن تعیین نرخ خرید تضمینی کمتر در سال جاری، ۸۰ میلیارد تومان جریمه دیرکرد گندم‌کاران را پرداخت نکرد.

حذف اقلام ضروری غذایی مانند گوشت و لبنیات از سفره زحمتکشان جامعه


کارشناس اقتصادی رژیم: گزارش‌های رسمی حکایت دارد که ما در سال ۱۳۸۳ از ۱۲۲ کیلو مصرف گوشت قرمز به ۶۰کیلو مصرف و در سال ۱۳۹۱ به ۴۱کیلو رسیده‌ایم، این یعنی یک سقوط در یکی از حیاتی‌ترین عرصه‌های نیاز اساسی مردم، البته همین روند در مورد گوشت سفید، کره، ... نیز عینا تکرار شده و بعضا هم خیلی تکان دهنده است.


گزارش اول « کارگران فصلی کار برای نان»


ساعت ۱۰صبحه، درست ۴ساعته که سرپا توی میدون شهر ایستاده وهنوز امیدشو از دست نداده و داره در سوزوسرما این پا واون پا میکنه و با چشمای بی رمقش به ته خیابون سرک می کشه و هر ماشینی که رد میشه رو خوب ورانداز میکنه تا شاید جلوی پاش بایسته وسوارش کنه.

بله دوستان این روزگار تلخ ودردناک همه روزه هزاران نفر از کارگران فصلی در میادین شهرها است که به امید یافتن کاری در پی کسب در‌آمدی ناچیز هستن تا بتونن از خجالت خانواده هاشون بیرون بیان؛ واین دردی است که گریبان این قشر محروم و در تمامی شهرهای کشوردر زیر حاکمیت ننگین ولایت فقیه گرفته . گزارشی از این کارگران تهیه شده که با هم می بینیم .


گزارش دوم « رکود در ورزش مدارس! »


این روزها درهمه رسانه های حکومتی چیزی که خیلی بچشم می خوره کلمه «رکودٍ» رکود درصنعت ،‌رکود در کشاورزی ، رکود در دامداری ، وصدها نمونه رکودی دیگر که نشان از چهل سال تبهکاری و فساد دستگاههای دولتی تحت امر ولی فقیه . امروز به سراغ رکود در ورزش مدارس کشور می ریم که در این زمینه هم رژیم آخوندی رکورد زده. به تازگی مدیر کل سابق تربیت ‌بدنی وزارت آموزش و پرورش به اون اعتراف کرده و میگوید،بجای حل مشکل ورزش ، اصلا صورت مسئله روهم ‍ پاک کردن .


گزارش سوم « آلودگی هوای تهران چرا؟»


یکی از مهمترین آسیبهای دنیای صنعتی گسترش خودروها و ماشین آلات و کارخانه‌هایی هستند که به طور گسترده‌ای فضا را آلوده می‌کنند. اما سالهاست در جهت مبارزه با این آلودگی در جهان تلاشهای بسیار و سرمایه گزاریهای کلانی میشه تا از جان شهروندانشون حفاظت کنند. اما رژیم آخوندی در این مورد هم اصل رو بر غارت هر چه بیشتر مردم و حتی گسترش آلاینده ها گذاشته .

مرگ تدریجی معدنچیان ایران – مجله اجتماعی، اقتصادی

انهدام صنایع مادر میهن، نگاهی به انهدام کارخانه هپکو اراک
لطفا به اشتراک بگذارید: