گزارش خبری:جنگ قبیله ها پشت ردیف‌های بودجه

گزارش خبری:جنگ قبیله ها پشت ردیف های بودجه-۳بهمن


از روز 4دی که روحانی لایحه بودجة ۹۸ را به مجلس ارتجاع ارائه داد تا امروز از خود روحانی و مهره هاش تا خامنه‌ای و عواملش برای سهم خواهی از بودجه به جان هم افتاده اند.

این دعوا به قدری رو و علنی بود که یک بار حسام الدین آشنا مشاور آخوند روحانی در یک سخنرانی عمومی گفت: «پشت هر ردیف بودجه یک قبیله و یک پدر و مادر قرار دارد».

این روزها جنگ قبیله‌ها برای به چنگ آوردن سهم بیشتر چپاول از بودجه چنان مغلوبه شده که هر باند با رو کردن دست باند رقیب در صدد گرفتن باج بیشتر برای خودشه. جدیدترین نمونه‌ها را در گزارشی ببینیم:

روز یکشنه ۱۹دیماه مجلس ارتجاع یکی از عرصه‌‌های بروز جنگ قبیله‌ها بر سر سهم خواهی از بودجه بود.


مجلس ارتجاع - محمدرضا پورابراهیمی - ۱۹دی


امسال و همچنین در بودجه سال آینده دولت برای یکسال 14 میلیارد دلار منابع ارزی با نرخ ترجیحی در نظر گرفته که قیمت کالاها بر اساس قیمتهای پایان سال 96 در اختیار مردم قرار بگیرد متاسفانه وضعیتی که ما بر اساس گزارشهایی که در کمیسیون اقتصادی در طول همین چند هفته اخیر که موضوع بررسی تنظیم بازار را در دستور کار قرار داده بودیم گزارشها اخذ شد بیانگر آن است که قیمت کالاهای اساسی علیرغم ارز ارزان اما گران بدست مردم میرسد و این به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست عددی که تقریبا بر آورد ما هست این است که حدود 100 هزار میلیارد تومان در سال معادل تقریبا یک سوم بودجه عمومی کشور امروز داره به باد فنا میره

لطفا در این جملة‌آخر یک بار دیگر تأمل کنید:


حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در سال معادل تقریبا یک سوم بودجه عمومی کشور امروز داره به باد فنا میره

شوخی نیست! یک هزار میلیارد تومن یعنی یک سوم بودجه، دارد چپو می‌شود؛ آن هم در شرایطی که دل سوزاندن برای معیشت سخت مردم ورد زبان بالا تا پایین رژیم است.

بگذریم... هدفمندی یارانه ها یکی دیگر از ردیفهایی است که هر سال قبایل بودجه‌خوار در نظام آخوندی از سهم محرومترین اقشار این میهن زده و در پیچ و خم ردیف های بودجه بالا کشیده اند.

حاجی بابایی یک عضو دیگر مجلس ارتجاع فاش کرد که دولت که مدعی بود سالانه 31هزار میلیارد می گیرد، 142 هزار میلیارد دریافت می کرده و در خزانه هم نمی ریخته. او سپس رانت دیگری را رو کرد که در طول عمر نظام آخوندی همه دولتها آنرا بالا کشیده اند.

حمیدرضا حاجی بابایی مجلس ­ـ ارتجاع ـ ۱۹دی


به من بگوئید در طول دهه های گذشته چهارده و نیم درصد فروش نفت به دلار در اختیار شرکت ملی نفت قرار گرفته کی تاحالا محاسبه اش کرده؟ مجلس کی بررسی کرده؟ با دلار ۸ تومان در سال آینده در تحریم ۶ممیز ۶ میلیارد دلار در اختیار سهم شرکت نفت است که میشه ۵۳ هزار میلیارد تومان ۵۳ هزار میلیارد تومان با دلار ۸ تومان نه از آن ۱۴میلیارد دلار ۴۲۰۰ این را باید محاسبه کرد

جوان ارگان بسیج (۱۹دی) حین دفاع از سهم خواهی دستجات باند خامنه ای در نهادهای باصطلاح مذهبی یک فقره دیگر از رانتخواری باندهای وابسته به دولت را رو کرده و نوشت:« به گفته رئیس دیوان محاسبات درآمـدهـای اختصاصی برخی از دستگاه‌های دولتی در سال جاری ۵۷ هزار میلیارد تومان و در لایحه بودجه ۹۸ بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان می‌باشد که نظارتی روی این درآمد‌ها وجود ندارد،...

چرا به‌رغم هزینه جاری ماهانه بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومانی دولت، برخی از دستگاه‌ها برای ارائه خدمات به منابع چند ده هزار میلیارد تومانی دست پیدا می‌کنند».

باند رقیب هم ردیف هایی را که در آنها بودجه‌‌های نجومی از مردم محروم و گرسنه دریغ می‌شود به چاه ویل صدور ارتجاع و تروریسم به کشوهای منطقه سرازیر می‌گردد را برملا می‌کند.

روزنامة حکومتی ابتکار (۱۹دی) با اشاره به بودجه نهادهای نظامی تحت امر خامنه‌ای نسبت به افزایش آمار فقرا به نظام هشدار داده و نوشته است:

« در بحث بودجه دفاعی دو رویکرد وجود دارد؛ محور نخست اینکه جمهوری اسلامی ایران متولی دفاع از مستضعفان جهان به ویژه سرزمینهای اسلامی است...رویکرد دیگر این است که جمهوری اسلامی باید واقعبینانه نگاه کند، به استناد امارهای رسمی تعداد فقرای ما هر سال بیشتر و خط فقر ما پایینتر میاید. در چنین شرایطی نمیشود هزینه های هنگفتی را در جاهای دیگر انجام دهیم».
لطفا به اشتراک بگذارید: