عفو بین الملل سال ۲۰۱۸ را سالی شرم‌آور برای رژیم ایران دانست

عفو بین الملل سال ۲۰۱۸ را سالی شرم‌آور برای رژیم ایران دانست


عفو بین الملل سال ۲۰۱۸را به خاطر جنایات حکومت آخوندی علیه قیام مردم ایران، سالی شرم آور برای این رژیم توصیف کرد و از کشورهای جهان خواست تا در برابر سرکوب اعتراضات مردم ایران توسط دیکتاتوری آخوندی سکوت نکنند.

درگزارش عفو بین الملل آمده است که در سال میلادی گذشته، بیش از ۷۰۰۰ تن به صورت خودسرانه دستگیر و بازداشت شدند.

 

عفو بین الملل: سال۲۰۱۸سالی شرم آور برای رژیم ایران

عفو بین‌الملل در سالگرد اعتراضات گسترده دیماه ۹۶ علیه فقر، فساد و استبداد با انتشار بیانیه یی اعلام کرد :

در طول سال میلادی ۲۰۱۸، مقامهای رژیم ایرن کارزاری گسترده برای سرکوب معترضات به راه انداختند. این سرکوب حمله‌های خشونت‌آمیر نیروهای انتظامی و امنیتی به تجمعات و بازداشت هرازان نفر را به دنبال داشت.

مقامهای رژیم ایران بطور خشونت باری تظاهرات مسالمت آمیز را سرکوب و تظاهرکنندگان را مورد ضرب و شتم قرار دادند و از مهمات جنگی، گاز اشک‌آور علیه آنها استفاده کردند.

تاریخ سال ۲۰۱۸ را به عنوان ننگ جمهوری اسلامی ثبت خواهد کرد. طی این سال، مقامات رژیم ایران سعی کردند با لگدمال کردن بیش از پیش از حق آزادی بیان، تشکل و تجمع مسالمت‌آمیز و انجام دستگیریهای گسترده، هرگونه صدای اعتراضی را در لحظه‌ی بروز خفه کنند.

ابعاد هولناک بازداشتها و احکام حبس و شلاق نشان می‌دهد که مقامهای رژیم ایران حداکثر توان خود را برای سر کوب مخالفتهای مسالمت‌آمیز به کار گرفته‌اند.

از معلمان کم‌درآمده گرفته تا اقشاری که به حقوق اندک خود معترض هستند و کارگرانی که در تأمین حداقل معاش خانواده‌‌های خود عاجز هستند، معترضان در ایران، بهای سنگینی را پرداخت می‌کنند. دولتهایی که با رژیم ایران گفتگو می‌کنند نباید نسبت سرکوبی که به سرعت در حال گسترش است، سکوت کنند.
لطفا به اشتراک بگذارید: