گزارش اشپیگل در باره تروریسم رژیم ایران و واکنش اروپا

گزارش اشپیگل در باره تروریسم رژیم ایران و واکنش اروپا


گزارشی از اشپیگل درباره تروریسم رژیم آخوندها وواکنش اروپا

هفته‌نامه آلمانی اشپیگل می نویسد: در سال ۲۰۱۸ چندین اقدام تروریستی که توسط وزارت اطلاعات رژیم ایران طراحی شده بود، در اروپا فاش شد که مواردی نظیر قتلهای سیاسی، تلاش برای ترور و جاسوسی ، شامل بازداشت یک زوج بلژیکی-ایرانی به اتهام مشارکت در برنامه ریزی حمله تروریستی علیه نشست سالانه شورای ملی مقاومت ایران در فرانسه در ژوئیه ۲۰۱۸. را شامل می‌شد. این زوج از حدود ۱۰ سال پیش با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی همکاری می کرده است.

اشپیگل سپس به اقدامات تروریستی رژیم در دانمارک و هلند اشاره کرده و می افزاید: در اوایل ۲۰۱۸ دادستانی آمریکا ۱۰ تن با تابعیت ایرانی و یک موسسه رژیم ایران را متهم کرد که کامپیوترهای صدها مرکز دانشگاهی در این کشور و کشورهای دیگر را هک کرده اند. وزارت دادگستری آمریکا گفته بود این حمله های سایبری به دستور حکومت ایران انجام شده است.

اشپیگل می‌نویسد: دولت های اروپا باید همزمان با تلاش هایی که برای انجام ترورها صورت می‌گیرد، با روش های دیپلماتیک واکنش نشان دهند در حالی که سیاستی "سیاستی متناقض" را اعمال می کنند. اتحادیه اروپا در ژانویه ۲۰۱۹ به دلیل اقدامات تروریستی رژیم ایران تحریم هایی جدید علیه این رژیم وضع کرد.

دولت آلمان حتی به دلیل "نگرانی های امنیتی و جاسوسی" مجوز پرواز شرکت هواپیمایی "ماهان ایر" را لغو کرد. دلیل این تصمیم ظن سوءاستفاده از هواپیماهای این شرکت برای مقاصد نظامی توسط سپاه پاسداران و استفاده نیروهای اطلاعاتی این رژیم از شرکت هواپیمایی برای اهداف شان در اروپا عنوان شد. دولت آلمان به خاطر لغو مجوز پرواز "ماهان ایر" مورد تقدیر مقام های آمریکا واقع شد و مایک پمپئو، از کشورهای دیگر خواست همانند آلمان عمل کنند.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: