ساز و کار اروپایی برای نفت در برابر یورو میباشد

ساز و کار اروپایی برای نفت در برابر یورو میباشد


جام نیوز متعلق به رادیو تلویزیون رژیم، سازوکار اروپایی برای تبادلات مالی با رژیم، آن را «نفت در برابر یورو» توصیف کرد و نوشت: لودریان وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که بر اساس مکانیسم مالی اروپا، جمهوری اسلامی، بخشی از پول نفت خود را به یورو دریافت خواهد کرد و همچنین خواهد توانست نیازهای اساسی خود را از این سه کشور اروپایی تامین کند.

این رسانه حکومتی با سرخوردگی افزود: دیپلماتهای اروپایی گفته اند آغاز به کار این مکانیسم که به «اس پی وی»معروف شده،در روزهای آینده اعلام خواهد شد،اما راه اندازی موثر آن ممکن است به دلیل کار بر روی جزئیات باقی مانده؛چند ماه دیگر هم طول بکشد.

 

گزارشی درباره بحران رژیم در اثر تنگنای تحریمها،


گسترش دامنة تحریمها و اعلام تحریمهای جدید توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ۴سازمان و نهاد وابسته به نیروی تروریستی قدس و سپاه پاسداران، واکنشهای وحشت آلود رژیم را در پی داشت.

نمایندگان خامنه ای در جمعه بازارها در 5بهمن، هراسان از پیامد تحریم، تلاش کردند کاسه و کوزه را روی سر شکست برجام و دولت روحانی بشکنند. آخوند علم‌الهدی امام جمعه و نمایندة خامنه‌ای در مشهد گفت:

«ما الان اونی که باهش روبه‌رو هستیم، تحریم اقتصادی آمریکا تنها نیست؛ آمریکا باهمه شیطنت نمی‌تونه به تنهایی کاری بکنه؛ آنچه با آن روبه‌رو هستیم در داخل مملکت، سوء‌مدیریت مسئولین به کمک آمریکا رفته است، ما با این روبرو هستیم و مشکل اصلی ما این است؛

بعد مردم باید برای گوشت ارزان صف طولانی بکشند آخه این چه نوع مدیریتی است؟ یعنی شما بنا دارید آمریکا را کمک کنید که آمریکا موفق شود؟»

 

گوینده :‌آخوند نورمفیدی امام جمعه و نمایندة خامنه‌ای در گرگان نیز با سوز و گداز گفت : «کم شدن صادرات و نخریدن نفت ایران، نمونه‌ای از اثرگذاری تحریم‌ها است». وی خطاب به دولت روحانی تاکید کرد:‌ «مسئولان باید برای حل مشکلات برنامه‌ریزی کنند که صادرات و فروش نفت ایران پائین نیاید که در غیر این صورت به مشکل خواهیم خورد».

میرسلیم از اعضای باند مؤتلفه و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت: آمریکا ما را تحریم کرده و دیگران را وادار به تحریم ما می کند، اگر به معاهده «پالرمو» بپیوندیم، آمریکا از آن برای محاصره بیشتر ما استفاده می کند».

وی افزود: «اگر با پیوستن به این معاهده ما روش های خود را علنی کنیم، آمریکا از آن برای محاصره بیشتر ما استفاده خواهد کرد و این خلاف احتیاط و درایت است».

صبح روز 4بهمن آخوند صادق لاریجانی رئیس قوة قضاییه خامنه‌ای نیز با نگرانی از پیامد تحریمهای فزاینده و قطع درآمدهای رژیم از تاراج نفت ایران، گفت:‌ « امروز می بینیم که هر جا جمهوری اسلامی برای فروش نفت یا خرید اقلام مورد نیاز خود می رود، آمریکا پیشاپیش حضور می یابد تا راه ما را سد کند. این موضوع ربطی هم به تحریمهای بین المللی ندارد زیرا به هر حال با همان توافق برجام، ما در حال حاضر مشمول تحریم های بین المللی نیستیم اما یک حکومت قلدر زورگو در جهان، تحریم هایی را به صورت یک طرفه و ظالمانه اعلام کرده تا به نظام ما فشار وارد کند».
لطفا به اشتراک بگذارید: