گزارشی از شرکت هوایی ماهان ایر که مورد تحریم قرار گرفته است

گزارشی از شرکت هوایی ماهان ایر که مورد تحریم قرار گرفته است


به د نبال ممنوعیت پروازهای ماهان ایر به آلمان، وزیر راه حکومت آخوندی اعلام کرد: همه شرکت‌ها و صنعت هوایی جمهوری اسلامی مورد تحریم قرار گرفته‌اند و ماهان‌ایر هم یکی از این شرکت‌هاست.

محمد اسلامی هم‌چنین گفت :شماره و لیست هواپیماهای ایران‌ایر هم در لیست تحریم قرار گرفته است

گزارشی درباره سوابق هواپیمایی ماهان ایر متعلق به سپاه پاسداران خامنه‌ای:


روز دوشنبه ۲۱ ژانویه ۲۰۱۹خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دولتی آلمان گزارش کرد این کشور (مجوز) پروازهای هواپیمایی ماهان به آلمان را لغو کرده است. بنا بر این گزارش، دولت فدرال آلمان «مشکلات ایمنی» و همچنین احتمال استفاده رژیم ایران از این شرکت هوایی برای «اهداف نظامی» را به عنوان دلیل اتخاذ این تصمیم یاد کرده است.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه ۲۱ ژانویه (اول بهمن) در نشست وزاری خارجه اتحادیه اروپا صریحا گفت که ماهان ایر اقدام به حمل اسلحه و سرباز به مناطق جنگی در سوریه کرده است و لغو مجوز ماهان ایر را مرتبط با مسائل امنیتی کشورش دانست. و وزارت خارجه آلمان نیز در پیامی اعلام کرد: این تصمیم، در چهارچوب تحریم های اخیر توافق شده توسط شورای اتحادیه اروپا بعد از تحولات (تروریستی) در (خاک) فرانسه و دانمارک اتخاذ شده است».

کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران در اکتبر ۲۰۱۷ گزارش مشروحی درباره سوابق شرکت ماهان و ارتباطات این شرکت با سپاه پاسداران منتشر کرد

این شرکت اگر چه تحت عنوان یک موسسه خصوصی شروع به کار کرده و ثبت شده است، اما تمام شواهد دال بر ارتباطات گسترده آن با بالاترین مقامات حکومتی از روزهای نخست شروع کار و استفاده گسترده از امکانات حکومتی در بالاترین سطوح در راه اندازی و گسترش آن است.

موسسه ضد مولی الموحدین که در سال ۱۳۶۶ در کرمان ثبت شد، صاحب ۱۰۰درصد سهام خط هوایی ماهان است.


مرکز تاسیس شرکت ماهان، شهر کرمان است. اسم شرکت ماهان، برگرفته شده از شهر کوچکی بنام ماهان است که در ۳۵ کیلومتری کرمان قرار دارد. اسم شرکت توسط عطاالله مهاجرانی وزیر ارشاد آخوند محمد خاتمی بر روی این شرکت گذاشته میشود.

از نظر زمانی، شرکت ماهان اندکی بعد از شکل گیری نیروی قدس بعنوان ارگان خارج کشوری سپاه پاسداران، تاسیس شده است.

بخش اعظم نفرات اصلی و تعیین کننده شرکت ماهان از اعضای سپاه پاسداران و مشخصا از فرماندهان نیروی قدس به فرماندهی قاسم سلیمانی هستند از جمله

حمید عرب نژاد خانوکی، که متولد زرند کرمان است، مدیر عامل این خط هوایی و از دوستان بسیار نزدیک قاسم سلیمانی است

سرتیپ پاسدار حمید اصلانی که در ابتدا در گروههای ضربت سپاه پاسداران بود، متعاقبا به معاونت منابع انسانی سپاه پاسداران منصوب گردید. او همزمان، معاونت نیروی انسانی خط هوایی ماهان را نیز بعهده داشت و در حال حاضر مشاور حمید عرب نژاد، مدیر عامل ماهان می باشد.

حمید عسکری که تهیه غذا و کیترینگ خط هوایی ماهان در شرکتی بنام آرمان را بعهده دارد،


از فرماندهان لشکر ۴۱ضد « ثارالله»، از نفرات نزدیک به قاسم سلیمانی است . از سال ۲۰۱۱و اوج گیری قیام مردم سوریه علیه بشار اسد و افزایش دخالتها و لشکرکشی رژیم آخوندی به این کشور، ماهان عملا در خدمت نیروی قدس برای منتقل کردن پرسنل و مزدوران خارجی به سوریه و همینطور تجهیزات برای رژیم سوریه و برای حزب الله لبنان قرار گرفت. تردد سرکردگان سپاه و نیروی قدس به دمشق با این پروازها صورت میگیرد.

قاسم سلیمانی از طریق عوامل رژیم در عراق، مشخصا هادی العامری، فرمانده نیروی بدر سپاه پاسداران ، ترتیبات پرواز هواپیماهای شرکت هوایی ماهان بر فراز حریم هوایی عراق و منتقل کردن نفر و تجهیزات برای دیکتاتور سوریه را داد.

ماهان پروازهای متعدد روزانه از تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و آبادان به دمشق دارد. این پروازها که از فضای عراق عبور میکند حامل سلاح، تجهیزات و پاسدار برای جنگ علیه مردم سوریه است.

این شرکت شبه نظامیان خارجی از جمله از اتباع افغانستان را که توسط پاسداران برای اعزام به سوریه به خدمت گرفته شده اند را در دسته های ۲۰۰ نفره به فرودگاه دمشق منتقل کرده است.

گروههای شبه نظامی عراقی وابسته به نیروی قدس با اتوبوس از طریق بصره به آبادان فرستاده شده و از آنجا با هواپیماهای ماهان به دمشق منتقل شده اند و در کشتار مردم سوریه بطور مستقیم شرکت داشتند
لطفا به اشتراک بگذارید: