واکنش رژیم ایران به هشدار فرانسه در مورد مذاکرات موشکی

واکنش رژیم ایران به هشدار فرانسه در مورد مذاکرات موشکی


حکومت آخوندی در قبال هشدار فرانسه مبنی براینکه در صورت شکست گفتگوها پیرامون برنامه موشکی این رژیم، تحریمهای جدیدی در راه خواهد بود، واکنش غیظ آلودی نشان داد.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم گفت: هر گونه تحریم جدید از سوی کشورهای اروپایی منجر به تجدیدنظر ما در نحوه تعاملات خود با این کشورها خواهد شد.

قاسمی افزود: توان موشکی جمهوری اسلامی قابل مذاکره نیست و این نکته در جریان گفتگوهای مستمر سیاسی که با فرانسه انجام می شود به اطلاع طرف فرانسوی رسیده است.

 

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه روز جمعه گفت، اگر پیشرفتی در گفتگوها برسر برنامه موشک بالستیک رژیم ایران وجود نداشته باشد، فرانسه تحریم های بیشتری را علیه این رژیم اعمال خواهد کرد.

رویترز به نقل از دیپلوماتها گزارش کرد: فرانسه و انگلستان وسایر کشورهای اروپایی تحریم های اقتصادی جدید علیه رژیم ایران را مورد بررسی قرار داده اند که شامل مسدود کردن داراییها و ممنوعیت سفر سپاه پاسداران و ایجاد محدودیت برای جلوگیری از) توسعه برنامه موشکی است.

یاد آوری می کنیم که روز سی ام دیماه همزمان با تحریمهای تروریستی اتحادیه اروپا علیه اداره امنیت داخلی و هاشمی مقدم معاون وزارت اطلاعات و اسدالله اسدی دیپلومات تروریست زندانی رژیم دربروکسل، شش سفیر کشورهای اروپایی با حضور سرزده در وزارت خارجه رژیم ضمن ابلاغ این تحریمها بیانیه یی در باره تحریمهای موشکی اروپا به اطلاع حکومت آخوندی رساندند.

خبرگزاری ایسنا در روز ۳۰ دی دراین باره نوشت: یکی از دیپلمات های اروپایی حاضر در این نشست قصد داشته بیانیه ای را که پیش تر با هدف محکوم کردن فعالیت های موشکی جمهوری اسلامی نوشته شده بود، قرائت کند که عراقچی فرصت این کار را از او می گیرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه اجازه نمی دهد ادعاهای طرف مقابل ادامه پیدا کند و ختم جلسه را با گفتن اینکه «دیدار تمام است»، اعلام می کند. او سپس از جلسه خارج شده و در را محکم می بندد و می رود... یک روز بعد از این جلسه بود که اتحادیه اروپا نام دو تن را در فهرست تحریمی خود قرار داد.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: