کارگران زیر خط مرگ - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۷۹

کارگران زیر خط مرگ - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۷۹

در این شماه از مجله، نخست مهمترین « اخباراجتماعی و اقتصادی» از نظرتون میگذره ، درادامه، صفحات مجله و اختصاص دادیم به سه گزارش به عناوین «غارت مجتمع گوشت اردبیل به اسم خصوصی‌سازی »و «کارگران زیر خط مرگ »وبالاخره «گسترش سرکوب اقشار زحمتکش»

اخبار مجله اجتماعی- اقتصادی


رژیم آخوندی ایران را در نابودی خاک به مقام نخست رساند


یک کارشناس حوزه آبخیزداری رژیم: میزان فرسایش خاک در کشور ۲ میلیارد تن بوده و ایران مقام نخست بیشترین فرسایش خاک را در جهان دارد.

زلزله خاموش در کمین پایتخت‌نشینان


رئیس هیئت مدیره انجمن آب و فاضلاب رژیم: اگر جلوی روند کاهش تراز آب زیرزمینی گرفته نشود، فرونشست تشدید شده و به زیرساخت‌های مهمی از جمله فرودگاه موسوم به امام، راه‌های شوسه و ریلی و سازه‌های مهم آسیب می‌رسد. اگر برداشت آب مدیریت نشود وقتی ما متوجه فرونشست می شویم که کار از کار گذشته و با سانحه هولناکی روبرو شده‌ایم و کاری هم از دستمان بر نمی‌آید.

رژیم ولایت فقیه در صدر رشوه خواری جهان


تازه‌ترین گزارش منتشره از سوی مراکز آماری جهانی نشان می‌دهد ایران همچنان در شمار کشورهایی قرار دارد که از ریسک مالی و اقتصادی زیادی برخوردارند‌. رتبه ١۵۶ جهانی در سال ٢٠١٨ براساس گزارش ماتریکس ریسک ، ایران در صدر کشورهای دارای ریسک بالا در رشوه‌خواری قرار دارد. (جهان صنعت ۲۴دی ۹۷)

نرخ تورم دی ماه به ۴۰ درصد رسید


مرکز آمار رژیم: نرخ تورم سال منتهی به دی‌ماه ۹۷ به ۲۰.۶ درصد رسید، نرخ تورم نقطه به نقطه نیز به ۳۹.۶ درصد رسید.

کارگران حدود ۲۰۰ بنگاه صنعتی یک سوم حداقل دستمزد حقوق می‌گیرند


خبرگزاری حکومتی ایلنا در گزارشی اعتراف کرد حداقل ده میلیون نفر شاغل در بخش غیررسمی اقتصاد که بیش از نود درصد آنها متعلق به دو دهک درآمدی پایین هستند، از ۲۰۰ هزار تومان بسته حمایتی محروم می‌مانند. از ۷۹۰ هزار نفری که سال گذشته شاغل شده‌اند، فقط ۸درصد آنها بیمه هستند و کارگران ۱۹۸ بنگاه صنعتی کمتر از ۵۰۰هزارتومان در ماه دستمزد دریافت می‌کنند؛ این کارگران که حدود یک سوم حداقل دستمزد، حقوق می‌گیرند از حمایت‌های جانبی دولتی هم محرومند.

دزدی و غارت ۸۰ میلیارد تومانی از جیب گندم‌کاران


مرکز پژوهش‌های مجلس ارتجاع: دولت ضمن تعیین نرخ خرید تضمینی کمتر در سال جاری، 80 میلیارد تومان جریمه دیرکرد گندم‌کاران را پرداخت نکرد.

حذف اقلام ضروری غذایی مانند گوشت و لبنیات از سفره زحمتکشان جامعه


کارشناس اقتصادی رژیم: گزارش‌های رسمی حکایت دارد که ما در سال 1383 از 122 کیلو مصرف گوشت قرمز به 60 کیلو مصرف و در سال 1391 به 41 کیلو رسیده‌ایم، این یعنی یک سقوط در یکی از حیاتی‌ترین عرصه‌های نیاز اساسی مردم، البته همین روند در مورد گوشت سفید، کره، ... نیز عینا تکرار شده و بعضا هم خیلی تکان دهنده است.

غارتی بنام وام‌های نجومی برگشت ناپذیر به وابستگان حکومتی


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ارتجاع: در حال حاضر یکسری بدهکار عمده در کشور داریم که اکثرا بالای هزار میلیارد بدهی به شبکه بانکی دارند، مطالبات معوق بانک‌ها در حال حاضر به بالای ١۵٠ هزار میلیارد رسیده است. بعضا این وام‌ها از سوی کسانی دریافت شده و آن را در خارج از کشور هزینه و سرمایه‌گذاری کرده یا در اموری غیر از موارد مطرح، مصرف کرده‌اند. برخی بانک‌ها نیز تمایلی نسبت به دریافت اصل پول ندارند.

لیسانسیه ‌ها رکوردار بیکاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاه


طبق آخرین گزارش های رسمی، آمار تحصیلکرده های بیکار با رشد 135هزار نفری به بیش از 1.2 میلیون نفر رسیده که اغلب آنها دارای مدرک لیسانس هستند و مهم ترین دلیل رشد بیکاری فارغ التحصیلان، تغییر رویکرد بازار کار به سمت مشاغل خدماتی است.

...........................................
گزارش اول « غارت مجتمع گوشت اردبیل به اسم خصوصی‌سازی »


برخی دولتها در بسیاری از کشورها ی جهان برای انجام اصلاحات در اقتصاد ونظام اداری کشور دست به خصوصی سازی می زنند . در تئوری خصوصی‌سازی وسیله‌ای برای کاهش مداخله دولت در مدیریت کارخانه ها و مؤسسات اقتصادی برای راندمان بیشتر آنهاست. اما در حاکمیت آخوندهای غارتگرخصوصی سازی جزورشکستگی وتعطیلی کارخانه ها چیزی به ارمغان نداشته است .

کارخانه آلومینیونم المهدی هرمزگان، پالایشگاه کرمانشاه، شرکت کشت‌و‌صنعت کارون خوزستان، شرکت کشت‌و‌صنعت مغان، نیشکر هفت‌تپه شوش وشرکت مجتمع گوشت اردبیل ودهها کارخانه وشرکت دیگر به همین سرنوشت دچار شدن واز طرفی هم هر روز شاهد اعتصاب و اعتراض کارگران این کارخانه ها بودیم که دنبال حق وحقوشون بودن . به یک نمونه از باند مافیایی دزدی وچپاول در مجتمع گوشت اردبیل توجه کنید.

.

گزارش دوم « کارگران زیر خط مرگ »


در شماره پیشین مجله گزارشی از زندگی اسفناک کارگران فصلی رو پخش کردیم و مشاهده کردیدکه این کارگران محروم برای گذران زندگیشون با چه مشقت ودرد ورنجی تحت حاکمیت آخوندهای چپاولگر دست وپنجه نرم می کنن. اما زمان مجالمان نداد که بتونیم به همه ابعاد وگستردگی این بحران اجتماعی بپردازیم . بنابر این بار دیگر گزارشی در این زمینه تهیه کردیم که توجهتون و به اون جلب می کنم.

گزارش سوم « گسترش سرکوب اقشار زحمتکش »


سرکوب وغارت دوروی سکه رژیم ولایت فقیه. که هر روز اونو به عناوین مختلف گسترش میده .زیرا که بدون سرکوب واختناق و بدون تعرض به جان ومال وناموس مردم یک روزهم نمی تونه به حاکمیت ننگین خودش ادامه بده. امروز از سرکوبگری کارگزاران حکومتی ونیروی انتظامی گزارشی تهیه شده که به اون توجه کنید.

سقوط هواپیما و دروغهای چند طبقه – مجله اجتماعی، اقتصادی

اعتراض و تجمعات اعتراضی در شهرهای مریوان، لردگان ، خرم آباد، مشهد و آبادان
لطفا به اشتراک بگذارید: