واکنشهای لرزان و فروخورده ایران نسبت به تحریمهای اروپا-گزارش خبری

واکنشهای لرزان و فروخورده ایران نسبت به تحریمهای اروپا-گزارش خبری


کیهان خامنه‌ای رسانه‌های باند رقیب را به خاطر بی عملی و تهدید میان‌تهی از یک طرف و سانسور خبر تحریم وزارت اطلاعات مورد حمله قرار داده و در مطلبی با عنوان «لاپوشانی تحریم‌های اروپا در نشریات بزک‌کننده برجام» از جمله نوشته است: تصویب تحریم‌های جدید علیه کشورمان در اروپا در حالی است که اروپا از اردیبهشت‌ماه گذشته به دنبال خروج آمریکا از برجام، 3 بار وعده کرد که مقابل تحریم‌ها می‌ایستد اما در آبان‌ماه و سپس اول ژانویه، مجدداً بدعهدی کرد تا اینکه اخیراً با تصویب تحریم‌های جدید به بهانه‌های واهی، حجت را بر بزک‌کنندگان غرب و برجام تمام کرد.

 

به دنبال ظریف وزیر خارجة رژیم که روز سه شنبه در واکنش زبونانه‌یی به در لیست تحریم قرار گرفتن وزارت اطلاعات رژیم و دو تن از مهر‌ه‌های اطلاعاتی به عقده‌گشایی علیه مجاهدین پرداخته بود، روز گذشته قاسمی سخنگوی وزارت خارجه نیز به صحنه آمد و در حالی که مقابله به مثل در برابر ضربة سنگین اتحادیة اروپا را به آینده‌یی نامعلوم حواله می‌داد به عقده‌گشایی علیه مجاهدین و مخالفان رژیم پرداخت.

 

واکنش قاسمی به تحریمهای اروپاعلیه ایران-سازمان


ایران بطور مقتضی و متقابل به تحریمهای اتحادیه اروپا پاسخ خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر این مطلب افزود تصمیم غیر منطقی و تعجب برانگیز اتحادیه اروپا [ قطعی ] ایرانی نشانه بی صداقتی کشورهای اروپایی در مبارزه با تروریسم است .

قاسمی تصریح کرد اتحادیه اروپا از گروههای جنایتکاری همچون منافقین و الاحوازیه حمایت میکند اما ایران را که پرچمدار مبارزه با تروریسم در منطقه بوده متهم میکند .

اتحادیه اروپا دیشب دو شهروند و وزارت اطلاعات ایران را به بهانه های واهی در فهرست تحریمهای خود قرار داد اکنون این فهرست متشکل از 36 شخصیت حقیقی و حقوقی ست».

 

در همین حال، خبرگزاری رسمی رژیم (ایرنا) بدون ذکر نام از یک مقام باصطلاح آگاه دیپلماتیک نقل کرد که «با توجه به حمایت کشورهای اروپایی از گروه های شناخته شده تروریستی، جمهوری اسلامی ایران در حال تجدید نظردر همکاری اطلاعاتی و امنیتی خود با این کشورهاست و به زودی تصمیمات مهمی در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

ایرنا به نقل از همین مقام ناشناس اضافه می‌کند: «در پی اقدام اتحادیه اروپا در تحریم یک نهاد و دو فرد ایرانی دیروز 6نفر از سفرا و کارداران اروپایی با حضور در وزارت امور خارجه سعی داشتند مواضع اتحادیه را توجیه کنند اما با برخورد تند مقام ملاقات شونده مواجه شده و به علت غیرقابل پذیرش بودن اظهارات آنها و استفاده از ادبیات نامناسب، در کمتر از ده دقیقه به ملاقات خاتمه داده شده است.

وی افزود: به دلیل حمایت کشورهای اروپایی از گروه های شناخته شده تروریستی و ادامه پناه دادن به عناصر تروریست، جمهوری اسلامی در حال ارزیابی و تجدید نظر در همکاری های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی خود با کشورهای اروپایی است و به زودی تصمیماتی در این خصوص گرفته خواهد شد که حوزه های مهمی را در بر می گیرد».

روزنامة وطن امروز (۲۰دی) نیز با تکرار خبر یاد شده، آن را «اولین واکنش جدی دولت به اروپا» نامیده است. این ادعا در حالی است که وزارت خارجه رژیم حتی از شیوة معمول احضار سفرا و ابلاغ اعتراض به آنها هم استفاده نکرده است.

نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجه مجلس ارتجاع نیز با بیان اینکه برخی کشورهای اروپایی که امروز این اقدامات را انجام می دهند خود مامن و پناهگاه (مجاهدین) هستند، گفت: این اقدام مغایر با تلاشی است که اروپایی ها برای ارایه ساز و کار مالی ویژه انجام می دهند.

خوشرودی در ادامة اظهارات خود به عقده‌گشایی علیه مجاهدین پرداخته و از این که کشورهای اروپایی مأمن و پناهگاه سازمان (مجاهدین) هستند، سوز و گداز کرد

اما جالب است که صادق زیباکلام از مهره‌های باند روحانی در توییت خود ظریف را به خاطر اباطیلش مورد عتاب و خطاب قرار داده و گفته است: ««اروپاییها اتهامات مشخصی در مورد افراد مشخصی با زمان و مکان مشخصی به ما وارد کرده‌اند. پاسخ جنابعالی مبنی بر این که اروپاییها به سازمان‌هایی که دستشان به خون مردم ایران آغشته بوده، پناه داده‌اند، بیش از آن که پاسخی به آن اتهامات باشد مغلطه و در حقیقت فرار از پاسخ دادن است».

 
لطفا به اشتراک بگذارید: