مافیای فروش خاک ایران - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۸۰

مافیای فروش خاک ایران - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۸۰

سلطان سلاطین ، نابودی کشاورزی ، مافیای فروش خاک ، تیترهای سه گزارش این شماره ازمجله اند. ودرپایان به وضعیت زندگی زلزله زدگان کرمانشاه می پردازیم با نام «مگر ما ایرانی نیستیم » .
بعدازشنیدن اخبار به این گزارشات توجه کنید

اخبار:


کاهش ۳۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر


بر اساس آمار رسمی رژیم، تخلیه و بارگیری انواع کالا در بنادر کشور در آذرماه امسال در مقایسه با سال گذشته ۳۱ درصد کاهش یافته است.

غارت و چپاول عوامل حکومتی در بازار ارز


روزنامه حکومتی دنیای اقتصاد در گزارشی بنقل از آخوند حسن روحانی اعتراف کرد: «عده‌ای ثبت‌سفارش کردند و از بانک مرکزی پول گرفتند با تیمی از دلال‌های خارجی هماهنگ کردند، ۱۰۰ میلیون دلار پول گرفتند ۵۰ میلیون دلار جنس وارد کردند و بقیه ارز را وارد بازار آزاد کردند.»

فساد سیستماتیک در اقتصاد ارمغان حکومت آخوندی


یک کارشناس اقتصادی رژیم: گسترش انواع فساد از سمت دولت و برخی موسسات وابسته به حاکمیت شروع شده و بخش خصوصی را نیز در بر گرفته است. به طوری که در این بخش اخلاق اقتصادی کنار گذاشته شده و همه به نوعی دست در جیب یکدیگر می‌کنند این یعنی فساد سیستماتیک در اقتصاد. وجود بیش از 15 میلیون پرونده قضایی نمونه بارز این موضوع است.

مخالفت کارگران آبادان وشازند با دزدی و غارت باسم خصوصی‌سازی


خبرگزاری حکومتی ایلنا: «نه به خصوصی‌سازی» خواسته طبقه‌ی کارگر ایرانی‌ست؛ فرقی نمی‌کند این کارگر در یک مجتمع کشت و صنعت شاغل باشد یا در یک پالایشگاه عظیم نفت؛ در همین راستا، کارگران پالایشگاه‌های آبادان و شازند با انتقاد از رویه‌های معمول واگذاری، نگران خصوصی‌سازی هستند و می‌گویند: نمی‌خواهیم به سرنوشت کارگرانی دچار شویم که ماه‌ها منتظر دریافت معوقات مزدی خود می‌مانند.

نظام آموزشی در حکومت آخوندی تحت الشعاع غارت و سرکوب


رئیس دانشگاه فرهنگیان اعتراف کرد آموزش و پرورش جایی در حاکمیت آخوندی ندارد: «تمام ۳۱ کشوری که روی آن مطالعه کردیم، بعد از امنیت، معلمان و نظام آموزشی در اولویت بوده است، اما در کشور ما نظام تعلیم و تربیت در رده یازدهم اولویت‌ها قرار دارد؛ به عبارتی هنوز بحث نظام تعلیم و تربیت دغدغه ملی و اولویت دولت‌ها نیست».

فروپاشیدگی اجتماعی درشرق اصفهان بخاطر غارت حقآبه روستاییان


گزارشی از یک رسانه حکومتی: ما قوانین زیادی در خصوص به رسمیت شناختن حقآبه‌ها داریم.این مساله یکی از موارد اعتراض کشاورزان است. آنها می‌گویند ما به اندازه کافی قانون، مصوبه و دستورالعمل... را در راستای حقآبه‌ها داریم اما در عمل شاهد چیزی به نفع آن نیستیم. این در حالیست که این حوضه‌ با این همه مشکلات جدی مواجه است و در مناطقی نظیر شرق اصفهان با فروپاشیدگی اجتماعی و متزلزل شدن بنیان بسیاری از خانواده‌ها روبرو هستیم.

خشکسالی و بیکاری عامل متروکه شدن حدود ۵۰ درصد روستاهای خراسان جنوبی


یک نماینده مجلس ارتجاع: نرخ بیکاری در خراسان جنوبی بالای ۲۵ درصد است؛ بیکاری در خراسان جنوبی، غول بزرگی‌ست که «خشکسالی» ابعاد آن را چند برابر کرده است. در استانی که از صنایع بزرگ و مولد در آن خبری نیست، خشکسالی شدید سالیان اخیر فضای زیستی مردم محروم آن را کاملاً منهدم نموده است. منابع حکومتی اذعان می کنند بدلیل خشکسالی و مهاجرت ناشی از بیکاری از سه هزار و ۵۶۳ آبادی خراسان جنوبی، هزار و ۶۸۰ آبادی خالی از سکنه شده‌اند.

وضع ۶۶ درصد دشت های کشور «بحرانی» است


خبرگزاری حکومتی ایرنا: تداوم خشکسالی‌ها، افت بارندگی‌ها و تخلیه روزافزون منابع آب زیرزمینی موجب شده که بر پایه اعلام وزارت نیرو، از میان ۶۰۹ دشت کشور، ۴۰۴ منطقه در شرایط بحرانی قرار گیرد.

...........................................
گزارش اول «سلطان سلاطین »


در رژیمی که فساد واختلاس ودزدی نهادینه شده و جزیی جدا نشدنی از حاکمیت آخوندی است؛ صحبت از سلطان های ساختگی اقتصادی با اسمهای مختلف چه معنایی می تونه داشته باشه .؟واین رژیم غارتگر با علم کردن این سلطانها روی چه چیزی را می خواهد بپوشونه ؟ وچرا دست به اعدام شرکا ومهره های دست چندم خودش میزنه ؟ این سوالاتی است که می خواهیم دراین گزارش بهشون جواب بدیم . لطفا توجه کنید.

.........................................
گزارش دوم « به یغما رفتن دسترنج کشاورزان ، نابودی کشاورزی »


۴۰سال از حاکمیت رژیم غارتگر آخوندی می‌گذره . در کشوری مثل ایران با ذخایر بی‌نظیر و ثروت کلان و آب و هوای چهارفصل و نیروی عظیم انسانی، می‌شد این مملکت را به گلستانی تبدیل کرد. ایران یک قلم فقط بیش از 2۰۰۰میلیارد دلار در این ۴۰سال در آمد نفتی داشته است.

اما دبیر کل به اصطلاح خانه کشاورز در مورد نابودی آب و خاک کشور در حاکمیت ولایت فقیه اعتراف میکنه ومیگه : «منابع عظیمی مانند آب و خاک که امانت نسل‌های آینده است اما ما امانتدار خوبی نبوده و نیستیم بله ترجمان این خوب نبودن امانتداری، نابودی کشاورزی وبه خاک سیاه نشاندن کشاورزان محروم ایرانه .همکارانم گزارشی در زمینه نابودی کشاورزی تهیه کردن که با هم می بینیم.

گزارش سوم « مافیای فروش خاک ایران با سودهای میلیاردی »


جزیره هرمزگان جاییکه رژیم ولایت فقیه بی رحمانه در اون یکه تازی می کنه ودست به غارت منابع ملی ونابودی طبیعت بومی این جزیره میزنه . تا لحظاتی بعد گزارشی از خاک فروشی در جزیره هرمزگان را می بینید که چطور باندهای مافیایی حکومتی چوب حراج به این ثروت ملی زدن . واز به تاراج بردن خاک میهنم نمیگذرن .به این گزارش توجه کنید.

مگر ما ایرانی نیستیم


وضعیت به‌غایت تأسف‌بار وعدم رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان کرمانشاه ، در شرایطی است که ۱۴ماه از تاریخ وقوع زلزله در این استان میگذرد. بسیاری از مردم مناطق زلزله‌زده اکثرا در چادر زندگی می‌کنند که به‌معنای اینه که از بازسازی و همچنین از معیشت و کار و بهداشت در این منطقه هیچ خبری نیست. روز ۱۶دی ۹۷ فرهاد تجری، نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارتجاع با اعتراف به این‌که زلزله‌زدگان گیلانغرب هنوز کانکس ندارند و در چادر زندگی می‌کنند، گفت: «مردم باید در چادر یا در ماشین با شرایط بد ‌سر کنند .

بحرانهای داخلی رژیم ایران و وحشت آنها از بحران اقتصادی تا قیام

چهل سال غصب حق حاکمیت ملت ایران
لطفا به اشتراک بگذارید: