چهل سال غارتگری ولایت فقیه - مجله اجتماعی، اقتصادی

چهل سال غارتگری ولایت فقیه - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۸۱

در آستانه چهل سال حاکمیت جهل وجنایت وغارتگری درمیهن اسیرمون ایران در نظر داریم که در سلسله برنامه هامون به افشای هرچه بیشتر این غارتگری چهل ساله رژیم ولایت فقیه بپردازیم . انهدام کشاورزی ، ورشکستکی کارخانه ها ، و گزارشی ازفقرومحرومیت دراستان سیستان وبلوچستان ، تیترهای سه گزارش این شماره ازمجله اند که خواهید دید. بعدازشنیدن اخبار به این گزارشات توجه کنید .

اخبار:


رشد اقتصادی منفی اقتصاد رژیم در سال ۲۰۱۹


رسانه حکومتی فرارو: مرکز پژوهش‌های مجلس چشم‌انداز رشد اقتصادی سال ۹۸ را تخمین زد. بر این اساس با ادامه وضع موجود در سال ۹۸، در بهترین حالت رشد اقتصادی به منفی ۵/ ۴ درصد نزول خواهد کرد. این در حالی است که در سناریوی بدبینانه اقتصاد ایران با عقبگرد ۵/ ۵ درصدی سال آتی را به پایان خواهد رساند. بخش نفت بیشترین ضربه را از تحریم‌ها خواهد خورد؛ به حدی که احتمال از دست رفتن یک سوم از تولیدات نفتی نسبت به سال‌جاری وجود دارد.

افزایش ۲۴۰ درصدی قیمت رب گوجه فرنگی در یک سال


خبرگزاری حکومتی ایلنا: بر اساس نتایج به دست آمده در دی ماه ١٣٩٧، بیشترین افزایش قیمت در ماه جاری نسبت به ماه گذشته، مربوط به اقلام «مرغ ماشینی» با ١٥,٦ درصد افزایش، «پیاز» با ١٣.٦ درصد افزایش و «گوشت گوسفند» با ٩.١ درصد افزایش بوده است. بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل (دی ١٣٩٦) مربوط به «رب گوجه فرنگی» با ٢٣٨,٢ درصد افزایش و پس از آن «موز» با ١٢٩.٢ درصد افزایش و «سیب درختی زرد» با ١١٦.٦ درصد افزایش می¬باشد.

تورم تولیدکننده بخش خدمات در فصل پاییز ۲۵.۵ درصد شد


خبرگزاری حکومتی تسنیم: شاخص کل قیمت تولید کننده بخشهای خدمات در فصل پاییز ١٣٩٧ نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۵.۵ درصد افزایش یافته است.

گران‌تر شدن کالاهای اساسی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی


مرکز پژوهش های مجلس ارتجاع: با فرض حذف ارز ترجیحی و اختصاص ارز سامانه نیما (حدود ۸ هزار تومان) به این کالاها، سطح عمومی قیمت‌ها تا ۶ درصد افزایش می‌یابد».

سیاستهای غارتگرانه، کشاورزان ورزنه را به نان شب محتاج کرده است


یکی از کشاورزان اهل ورزنه: قرار بود آذرماه به کشاورزان برای کشت‌شان آب داده شود که ندادند. ۱۵ دی هم قرار بود آب داده شود که باز هم داده نشد و زمان آن را به تاخیر انداختند. اکنون زمان کشاورزی است و کشاورزان نیازمند آب هستند. سال قبل هم به آنها آبی داده نشد و این امر موجب شده که اوضاع اقتصادی کشاورزان بسیار بد باشد. افراد اکنون به نان شب محتاج هستند. افرادی هستند که صد جریب زمین دارند اما به‌خاطر نبود آب کشاورزی، وضعشان به جایی رسیده که شب‌ها دیر به خانه می‌روند تا اهل منزلشان با دست‌های خالی آنها مواجه نشوند.

بحرانهای اقتصادی عامل ورشکستگی کارخانه هایی با نیم قرن سابقه


رسانه حکومتی جهان صنعت: طی هفت سال گذشته بیش از نیمی از کارخانه‌ها تعطیل یا به صورت نیمه‌تعطیل و با حداقل ظرفیت تولید به حیات خود ادامه می‌دهند‌. ناگفته نماند که برخی از این کارخانه‌ها بیش از نیم قرن سابقه فعالیت داشته‌اند‌. کارخانه‌هایی مانند ارج، داروگر، آزمایش، پارس الکتریک، پلی‌اکریل اصفهان، کاشی ایرانا، ماشین‌سازی تبریز، ایستک، دوچرخه‌سازی ایساک، قند ورامین، روغن‌نباتی‌قو، چیت‌سازی ری و ایران چوب تنها بخشی از کارخانه‌های مهم تولیدی کشور بودند که تعطیل شده‌اند.

بخش ساختمان بالاترین آمار حادثه کاری منجر به فوت را دارد


بازرس کانون کارگران ساختمانی سراسر کشور: ۵۰ درصد از حوادث منجر به فوت در بخش ساختمان است.

بیمارستانها در مقابل زلزله آسیب پذیر هستند


رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی رژیم: مشکلی که ما با آن مواجه هستیم بخش میزان مقاومت بیمارستان‌ها در برابر زلزله است. متاسفانه در شرایط بحران، بیمارستان‌ها نه تنها نمی‌توانند در مداوای مصدومان موثر عمل کنند، بلکه برای بیماران داخل بیمارستان هم مشکلاتی به وجود می‌آید.

...........................................
گزارش اول « انهدام دامداری »


صنعت دامداری کشور بعد ازچهل سال حاکمیت آخوندهای فاسد به نقطه ای رسیده که بانک مرکزی همین رژیم اعلام کرده که میانگین مصرف سرانه گوشت قرمز برای هر نفر ۱۱.۵کیلوگرم ومیانگین مصرف سرانه گوشت مرغ برای هر نفر ۲۴کیلوگرم درسال می باشد. وبازهم به اعتراف مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران، «این آمار یک سوم کشورهای پیشرفته جهان است .بله دوستان تازه همین مقدارناچیز هم درصورتی است که مردم با این همه گرانی سرسام آوربتونن درماه این یک کیلوگوشت بخرن. ولی دریغ و درد که خانوادهایی هستند که مدتهای زیادیه که در سفره هاشون گوشت پیدا نمی شه . همکارانم گزارشی از انهدام دامداری تهیه کردند که باهم می بینیم

.........................................
گزارش دوم « کارخانه‌های ورشکسته وکارگران درمانده »


امروزه به هرکجا در نظام ولایت فقیه سرک می‌کشیم، صحبت ازورشکستکی و آینده تیره و تاریک برای میلیون‌ها هموطن در میهن اسیرمان می‌باشد. یکی از اون جا ها وضعیت کارخانونه هاست که یکی پس از دیگری تعطیل می شن ویا در آستانه ورشکستکی هستن و همین وضعیت نابسامان نگرانی میلیون ها کارگر وخانواده هاشون به همراه دارد.گزارشی از وضعیت کارخانه ها تهیه کردیم که به اون توجه کنید.

گزارش سوم « افق فقر درسیستان و بلوچستان »


این روزها آخوندهای دجال با نمایشات مضحک وسریالهای تلویزیونی سبک آخوندی می خوان نشون بدن که در آستانه چهل سال غارتگری اشون به شکوفایی اقتصادی رسیدن.یکی از این نمایشات آخوندی در مورد استان فقیر ومحروم سیستان وبلوچستانه که همه با اون آشنایی دارید ولی آنقدر وضع وخیمه که نماینده سیستان بلوچستان در شورای عالی حکومتی چی ؟؟؟

مجبور به اعتراف میشه ومیگه : «مردم این استان کودکانشان را بدون صبحانه به مدرسه می‌فرستن و آن‌چنان فقیر هستن که ما‌ه‌ها است چشمشون به یک تکه گوشت هم نیفتاده و با نان خشک زندگی‌شون را می‌گذرانند.» بله دوستان تازه این گوشه ای ناچیز از این همه فقر ومحرومیته که اینطوری اعتراف میشه

مافیای فروش خاک ایران – مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۸۰

قاضی همان دزد است!
لطفا به اشتراک بگذارید: