گزارش خبری:ترس وعقب نشینی وتشدید بحران درونی

[caption id="attachment_205974" align="aligncenter" width="300"]123 123[/caption]

گزارش خبری:ترس وعقب نشینی وتشدید بحران درونی


این روزها تمامی بحران‌های داخلی و خارجی، منطقه‌یی و بین‌المللی نظام عرصه بروز مخاصمات باندهای حاکم با ابراز نگرانی نسبت به آینده رژیم و به طور خاص سال ۹۸ همراه است. در دعواهای باندی بر سر هر موضوع قبل از هر چیز بن بست و بی راه حلی نظام است که بارز می شود. اذعان به عقب نشینی و غلط کردم گویی گوشه‌یی از بروز این بحران است. گزارشی از جدیدترین موارد از نظرتون می‌گذرد:

اذعان به ضرورت عقب نشیثنی از برخی قوانین سرکوبگرانه رژیم در هردو باند حاکم دیده می شود.


آخوند منتظری دادستان کل رژیم به عقب نشینی ناگزیر رژیم از اجرای قوانین ضدبشری آخوندی اذعان کرد و با اظهار تأسف از این که رژیم قادر نیست مثل گذشته دست و پای محکومان را قطع کند گفت: «متأسفانه به لحاظ اینکه از باب مسائل حقوق بشری در سازمان ملل مورد محکومیت واقع نشویم از اجرای برخی از حدود الهی دست می‌کشیم».

در سمت دیگر نظام، آخوند روحانی که سال قبل تحت عنوان ضرورت خروج از انحصار پیام‌رسان‌ها عملاً بر فیلترینگ تلگرام صحه گذاشته بود، روز چهارشنبة‌گذشته در جلسه استانداران به شکست سیاست های فیلترینگ درفضای مجازی اذعان کرد و گفت:

فضای مجازی هر روز تیزتر میشه. هر روز امکاناتش بیشتر میشه. فیلتر و فیلترینگ هم به تدریج به تاریخ می پیونده. دیگه تا یه زمانی موثره اینم کارش تموم میشه. مث اینکه یه روزی تو کشور ما ویدئوها را می گرفتیم حالا هرکی تو خیابون ویدئو دستش بود یکی از مسولیت های مهم نیروی انتظامی این بود که طرف را دستگیرش کنند می گفتند آقا این ویدئو را از کجا آوردی. الان شما بعضی هاتون تعجب می کنید چون جوان تر هستید تعجب می کنید.

سالهای اول انقلاب ما یکی از مسولیتهای مهم ناجا تو گمرکات گرفتن دستگاههای ویدئو بود تو خیابون گرفتن اون نوارهای ویدئو از دست مردم بود. خب دیدیم این نمیشه.

حالا یه زمانی بود که می گفتیم رادیو باید از بین بره مشکل داره. یه زمانی بود تلویزیون مشکل بود، یه زمانی ویدئو مشکل بود.

الان فضای مجازی. یه زمانی ماهواره. هرصبح باید می رفتن رو پشت بوم این دیشا رو جمع کنند بریزند پایین دو مرتبه شب بروند نصب کنند. اینا صبح دوباره بروند بریزند پایین. شغل یک عده شده بود این. با گذشت زمان اینها همه تمام میشه. اینقدر در این زمینه من داستانها دارم که صدها ساعت طول می کشه اگه بخوام بگم.

موشکی و برجام از دیگر عرصه های جدال باندها و بروز بن‌بست نظام است.


محسن کوهکن عضو مجلس ارتجاع روز ۲۷دی با اشاره به نظر برخی مهره‌های باند روحانی مبنی بر لزوم ادامه مذاکرات با اروپا بر سر موضوع موشکی گفت: «ما با طناب پوسیده‌ اروپایی‌ها به چاه برجام رفتیم و این افراد ابتدا باید بگویند برجام چه منافعی برای ما در پی داشته است که بخواهیم این مذاکرات را با موضوعات دیگر ادامه دهیم».

روزنامة ایران ارگان دولت روحانی (۲۷دی) هم علاوه بر تاکید بر ضرورت حفظ برجام، سیاست توسعة موشکی نظام را هم در وحشت از مخالفت مردمی به چالش کشید و نوشت:« اگر مردم، خودجوش و از همه اقشار، برای چیزی شعر نمی‌سرایند، آهنگ نمی‌سازند و پرسش‌هایی می‌پرسند که استراتژیست‌ها یا تحلیلگران را خوش نمی‌آید، مسأله فراتر از نفهمیدن یا تحت تأثیر بیگانه بودن است. چیزی در نظام اقتصادی و سیاسی هست که از پیوند اجتماعی و فرهنگی میان مردم و فناوری، جلوگیری می‌کند».

روزنامه مردم سالاری (۲۷دی) از باند روحانی با صراحت بیشتری توان نظامی و موشکی را تخطئه کرد و نوشت: « تحقق توسعه، از کسب ثروت با تولید تکنولوژی و تولید و اشتغال و افزایش سرانه درآمد افراد جامعه و در پی آن افزایش کیفیت زندگی میسر می‌شود و این فرآیند با پیشرفت یکجانبه در ارتقای اقتدار هسته‌ای و موشکی همخوانی ندارد و نمی‌توان توسعه را صرفا با توان نظامی و موشکی بیان کرد».

دفاع از فضای مجازی، برجام و تخطئة پروژة موشکی توسط باند روحانی، با موج سنگین‌حملات دلواپسان مواجه شد.

جنتی رئیس خبرگان ارتجاع با بیان اینکه: «دل بستن به اروپایی ها برای ایفای تعهدات برجامی سفاهت است»، باند روحانی را مورد حمله قرار داد و گفت: « برخی خیال می کنند که با خروج آمریکا از برجام، اروپایی ها برای ما کاری می کنند در حالی که آنان نیز امروز و فردا می کنند و هیچ وقت کاری به نفع ما انجام نمی دهند». جنتی با سوز وگداز افزود:

«اینا ما رو دور خودشون می‌چرخونند. همین فرانسه لعنتی که الانم خودش گرفتار شده همین ها از تروریستها، منافقین دعوت می کند برای آنان جلسه می گذارد، از آنان پذیرایی می کند تقویت شان می کند بر ضد ایران».

تلویزیون رژیم این بخش از اظهارات او را پخش نکرد که گفت: « رهبر معظم فرمودند که اگر آنان برجام را پاره کردند ما آتش می زنیم اما این کار را نکردیم و حالا باید این کار را بکنیم».

کلام: بیانیة اجلاس خبرگان ارتجاع تقصر شکست برجام به گردن باند روحانی انداخته و می‌افزاید: « وزیر خارجه بر خلاف مسیر مذاکرات اعلامی از خامنه‌ای «اعلام می‌دارد که هدف برجام، اقتصادی و رفع تحریم‌ها نبود، این به معنای انحراف از راهبرد اصلی مذاکرات در رفع تحریم‌ها و کوتاه آمدن در برابر دشمن است».

مطالبه گری مجلس خبرگان در حوزه های اقتصادی -سیاسی و فضای مجازی

خبرگان ارتجاع - ۲۷ دی


در همین حال یکی از مطالبات اصلی خبرگان در جلسة روز گذشته خود، ساماندهی فضای مجازی و مقابله با ابتذال اخلاقی، و جنگ روانی دشمن بود که معنای آن فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی است. در بیانیه خبرگان تاکید شده میزان حمایت دولت از پیام رسانهای داخلی باید به میزان پروژه ملی باشد.

آخوندهای حکومتی حوزة قم هم در این صف بندی حملاتشان را به دولت شروع کردند و مسئول قرارگاه اساتید و طلاب حوزه قم گفت: کنوانسیون پالرمو در تضاد کامل با مبانی انقلاب اسلامی است».
لطفا به اشتراک بگذارید: