گسترش اعتیاد زیر چتر مافیای حکومتی

گسترش اعتیاد زیر چتر مافیای حکومتی - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۸۲


جاری شدن سیل ووقوع طوفان در۶ استان کشور خسارات مالی بسیاری را برجای گذاشت . عدم وجود زیر ساختهای بنیادین شهری وسیل بند در برابر طغیان رودخانه ها برای پیشگیری از آسیب رساندن این حوادث طبیعی طبق معمول باعث خسارات مالی جبران ناپذیری به مردم محروم مناطق سیل زده شد؛ که سالیان بر جای خواهد ماند اما طبق روال همیشه وقوع حوادث طبیعی نشان از ضعف ودرماندگی این رژیم در امداد رسانی و جلوگیری از خسارات بیشتر است برنامه امروز شامل اخبار و گزارشی از مناطق سیل زده سپس گزارشاتی با نام «خشمها واعتراضهای مردمی» و «گسترش اعتیاد» می باشد.

اخبار:


فروپاشیدگی اجتماعی درشرق اصفهان بخاطر غارت حقآبه روستاییان


گزارشی از یک رسانه حکومتی: ما قوانین زیادی در خصوص به رسمیت شناختن حقآبه‌ها داریم.این مساله یکی از موارد اعتراض کشاورزان است. آنها می‌گویند ما به اندازه کافی قانون، مصوبه و دستورالعمل... را در راستای حقآبه‌ها داریم اما در عمل شاهد چیزی به نفع آن نیستیم. این در حالیست که این حوضه‌ با این همه مشکلات جدی مواجه است و در مناطقی نظیر شرق اصفهان با فروپاشیدگی اجتماعی و متزلزل شدن بنیان بسیاری از خانواده‌ها روبرو هستیم.

خشکسالی و بیکاری عامل متروکه شدن حدود ۵۰ درصد روستاهای خراسان جنوبی


یک نماینده مجلس ارتجاع: نرخ بیکاری در خراسان جنوبی بالای ۲۵ درصد است؛ بیکاری در خراسان جنوبی، غول بزرگی‌ست که «خشکسالی» ابعاد آن را چند برابر کرده است. در استانی که از صنایع بزرگ و مولد در آن خبری نیست، خشکسالی شدید سالیان اخیر فضای زیستی مردم محروم آن را کاملاً منهدم نموده است. منابع حکومتی اذعان می کنند بدلیل خشکسالی و مهاجرت ناشی از بیکاری از سه هزار و ۵۶۳ آبادی خراسان جنوبی، هزار و ۶۸۰ آبادی خالی از سکنه شده‌اند.

وضع ۶۶ درصد دشت های کشور «بحرانی» است


خبرگزاری حکومتی ایرنا: تداوم خشکسالی‌ها، افت بارندگی‌ها و تخلیه روزافزون منابع آب زیرزمینی موجب شده که بر پایه اعلام وزارت نیرو، از میان ۶۰۹ دشت کشور، ۴۰۴ منطقه در شرایط بحرانی قرار گیرد.

خط فقربه ۵ میلیون تومان رسیده است


یک کارشناس اقتصادی رژیم: ۷۰ درصد کارگران و بیش از آن زیر خط فقر مطلق هستند. اگر واقعیت خط فقر را درنظر بگیریم یعنی یک سفره برای یک خانوار ۵ نفره پهن کنیم و نان و پنیر و اندکی گوشت و وسایل دیگر بر سر این سفره بگذاریم و بعد هزینه‌های بهداشت، درمان و حمل و نقل را آنگونه که متداول است، اگر این هزینه سرسام‌آور مسکن که چیزی حدود ۴۰ درصد هزینه خانوار را به‌طور متوسط تشکیل می‌دهد و برای برخی خانواده‌ها تا ۶۰ درصد نیز می‌رسد، لحاظ کنیم، رقم خط فقر می‌تواند به ۴ میلیون و نیم و ۵ میلیون برسد.

غارت ۲۵ درصد درآمد مردم توسط وابستگان حکومتی


یک روزنامه حکومتی در گزارشی نوشت: در صورتی که رشد اقتصادی سال‌جاری منفی ۵ درصد در نظر گرفته شود، یعنی حجم اقتصاد (یا تولید ثروت و ارزش) پنج درصد کمتر شده است. در این شرایط هنگامی که ارزش درآمد عامه مردم حداقل ۳۰ درصد و حتی بیشتر کاهش پیدا کند، به این مفهوم است که ۲۵ درصد آن توسط گروهی در جامعه غارت شده است.

رشد منفی اقتصاد و تورم ۳۵ درصدی در حکومت آخوندی در سال ۲۰۱۹


رسانه حکومتی اقتصادنیوز: کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل(آنکتاد) از ورود اقتصاد ایران به رکود خبر داد و رشد اقتصادی منفی ۲.۴ درصد و تورم ۳۴.۹ درصدی را برای سال ۲۰۱۹ پیش بینی کرد.

۵۴ درصد معلمان تهرانی فقر درآمدی دارند


یک کارشناس اقتصادی رژیم: براساس پژوهشی روی معلمان استان تهران، ۵۴ درصد معلمان فقر درآمدی و زمانی دارند. از این تعداد ٣٠ درصد فقر زمانی دارند و شغل دوم ۶۹ درصد آنها «راننده تاکسی» است. درواقع وقتی فردی «زمان‌فروشی» می‌کند، زمان کافی برای فرزند، خانواده، تفریح، سفر، مشارکت سیاسی و سلامت فردی و غیره را از دست می‌دهد تا تورم را جبران کند. آثار این مساله روی کودک در مدرسه، خانواده و اجتماع مشهود است.

...........................................

گزارش اول « سیل و ویرانی »


وقوع رخدادهای طبیعی اغلب خارج از کنترل انسان به نظر می‌رسند، ولی خسارات و آسیب‌های ناشی از آنها، بطور چشمگیری قابل کنترل است. این موضوع ارتباط مستقیمی با عملیات پیش‌گیرانه توسط دولتها دارد. بطور مثال ژاپن در خط مقدم پیشگیری از خطرات ناشی از بلایای طبیعی است. وبرای مواجه با این حوادث تمامی دانش و مهارت هایش را در این زمینه بهبود داده .

ولی حکومت آخوندی نه تنها هیچ گونه پیشگیری انجام نمیده بلکه مافیای غارتگر حکومتی با هر سیل و زلزله‌ای فرصتی پیدا می‌کنه تا باب چپاول جدیدی رو از مردم سیلزده و کمکهایی که برای اونها ارسال میشه باز کنه به همین دلیل مردم سیل زده علیه کارگزاران حکومتی که برای ژست های تبلیغاتی به این مناطق میرن شعار سر می دن . به گزارشی از سیل اخیر توجه کنید.

گزارش دوم «دردها واعتراضهای مردمی »


این روزها اقشار مختلف و به جان آمده در سراسر میهن در حال اعتراض و اعتصابند. این وضعیت موجب وحشت سردمداران و مهره‌ها و رسانه‌های رژیم هم شده؛ این وضعیت بیانگر چیست؟ رژیم در قبال آن ،چه تدبیر و چه راهی را در پیش می‌گیرد و چشم‌انداز و روند تحول اوضاع به چه سمتی هست؟

.........................................
گزارش سوم «گسترش اعتیاد زیر چتر مافیایی حکومتی »


این دستآورد و پیشرفت شگرف آخوندی را هر رهگذری به وضوح می تواند در خیابانهای شهر ببینه. اما آمارها تصویر دردناک‌تری از همین واقعیت تلخ را نشون میدن . براساس اعتراف مسئولان حکومتی ، تعداد معتادان کشور را دو ونیم میلیون نفر وآمارهای غیر رسمی گاها تا بیش از ۶ میلیون نفر برآورد شده.
بر اساس همین آمارها طی سال‌های اخیر نه تنها تعداد کل معتادان بیشتر شده بلکه سن اعتیاد نیز در میان نوجوانان و جوانان کاهش داشته وبه پایین‌تر از ۱۴سال رسیده . بنا‌ به همین آمارها روزانه نزدیک به ۵۰۰نفر بر شمار کل معتادان اضافه میشه و سالانه بالغ بر۸۰۰تُن مواد مخدر در سطح کشور به مصرف می‌رسد. به این گزارشی که همکارانم تهیه کردن توجه کنید .

چهل سال غارتگری ولایت فقیه – مجله اجتماعی، اقتصادی

اشک تمساح برای معیشت مردم
لطفا به اشتراک بگذارید: