حلقه انزوا ازجانب اروپا تنگتر میشود

حلقه انزوا ازجانب اروپا تنگتر میشود


به نظر می‌رسد پس از اعلام برگزاری یک اجلاس بین‌المللی در ورشو پایتخت لهستان، برای مقابله با تروریسم رژیم، تحولات علیه رژیم شتاب گرفته و شاهد برخاستن موجی علیه رژیم در صحنة سیاست خارجی، بخصوص در اروپا هستیم که حاصل آن تنگتر شدن بیش از پیش حلقة محاصرة سیاسی و اقتصادی بر گردن رژیم است؛ در همین رابطه توجهتون رو به گزارشی جلب می‌کنم:

تلویزیون رژیم در خبری که از دیدار معاون وزیر خارجة لهستان با عراقچی معاون وزیر خارجة رژیم در تهران پخش کرد. مدعی شد که طرف لهستانی گفته است: هدف لهستان از برگزاری این کنفرانس کمک به حل مشکلات منطقه است و لهستان اجازه نخواهد داد تا علیه (رژیم) ایران اقدامی صورت گیرد.
اما عراقچی با غیرقابل قبول دانستن دلایل دولت لهستان در همراهی با دولت آمریکا در برگزاری کنفرانس ورشو تصریح کرد: دولت لهستان باید نیات واقعی دولت آمریکا از این کنفرانس را درک کرده و متوجه عواقب آن باشد.
خبر تلویزیون رژیم به دلایل معاون وزیر خارجة لهستان برای برگزاری این کنفرانس اشاره‌یی نکرده، اما اظهارات وزیر خارجة لهستان که همة خبرگزاریها آن را مخابره کرده‌اند، واقعیتی متفاوت از ادعای رژیم را نشان می‌دهد.
چاپوتوویچ،‌ وزیر خارجه لهستان در یک پیام توییتری نوشت: «کسی نمی تواند این حقیقت را پنهان کند که ایران یک مشکل برای امنیت بین المللی است.»
منابع خبری همچنین گزارش دادند که وزیر خارجه لهستان، روز دوشنبه در بروکسل با تاکید بر این که رژیم ایران به نشست ورشو دعوت نشده، در این باره توضیح داد: «چون به نظر لهستان، (رژیم) ایران با زبانی حرف می‌زند و اقداماتی می کند که در سطح جامعه بین الملل نمی گنجد و این، روند آرام برگزاری کنفرانس را تهدید می کند.».
برگزاری اجلاس ورشو، وحشت بسیاری در سطوح مختلف رژیم ایجاد کرده و رسانه‌ها و مهره‌های رژیم در این باره وسیعاً ابراز نگرانی کرده‌اند.

روزنامة ابتکار (۲دی) می‌نویسد: «هر چند اروپایی‌ها از زمان خروج آمریکا از برجام صراحتا تاکید کرده‌اند که این توافق برای امنیت جهانی ضروری است و آنها خواستار حفظ برجام و همکاری با ایران هستند، اما در سوی مقابل نسبت به پرونده موشکی و نیز مسائل منطقه‌ای همگام با آمریکا در حال افزایش فشار بر روی ایران هستند».
همین روزنامة باند اصلاح طلبان حکومتی در مقالة دیگری اجلاس ورشو را به تیغی دولبه تشبیه کرده که «به واسطه آن یا نظام‌سیاسی ایران مجبور به تغییر در سیاست‌هایش شود و یا به ایجاد اجماع جهانی دوباره علیه این کشور منجر خواهد شد».

روزنامة حکومتی جهان صنعت نیز اجلاس ورشو را اجلاسی توصیف کرد که «می‌تواند فاز جدید رویارویی آمریکا با ایران باشد از این جهت که در این نشست طبق اهداف پمپئو و بولتون می‌توان در خصوص آینده ایران نیز تصمیم‌گیری کرد و باید دید مرحله بعد از برگزاری این نشست مقامات آمریکا به اقدام عملی علیه ایران دست می‌زنند یا خیر»‌.
از سوی دیگر نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت و روابط خارجی مجلس ارتجاع با ابراز وحشت از اجلاس ورشو و نتایج آن و در حالی که تلویحا به سازمان مجاهدین خلق اشاره می‌کرد گفت: «آنها بنا دارند همه مخالفین جمهوری اسلامی ایران را دور هم جمع و علیه جمهوری اسلامی بسیج کنند تا آنها از ظرفیت داخلی‌شان استفاده کنند».
جالب است که در این شرایط یکی از کارشناسان سیاسی رژیم به نام غفاری شب گذشته در تلویزیون رژیم مطرح کرد که نباید این قدر به کنفرانس ورشو پرداخت و راجع به آن حرف زد:

«ما باید در محسبات خودمون در حوزة سیاست خارجی، بیش از یک میزان معینی وزن ندیم به کنفرانس ورشو؛ یعنی نیایم این کنفرانس ورشو، یک نقطة خیلی حساس، یک نقطة بسیار بسیار تعیین کننده در حوزة سیاست خارجی ما خواهد بود. در قبال دشمنان...»

اما بحران در روابط رژیم با اروپا به کنفرانس ورشو محدود نمی‌شود؛ دولت آلمان پس از دستگیری یک جاسوس رژیم روز گذشته، ورود هواپیماهای شرکت ماهان به فرودگاههای آلمان را ممنوع اعلام کرد.
به گزارش رویتر استفن سایبرت سخنگوی دولت آلمان تکذیب کرد که تصمیم علیه ماهان ایر به دلیل فشار آمریکا بوده است. وی گفت تصمیم آلمان بر مبنای ملاحظات نیازهای امنیتی ما بوده است.
وی در یک کنفرانس خبری گفت نمی شود منتفی دانست که این خط هواپیمایی چه بسا باری را به آلمان وارد کند که امنیت ما را مورد تهدید قرار بدهد و این بر اساس فعالیتهای تروریستی سابق توسط ایران در اروپا بوده است...
شایان ذکر است که این اقدام دولت آلمان از سوی پمپئو وزیر خارجه و منوچین وزیر خزانه‌داری امریکا، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا و سفیر آمریکا در آلمان مورد تقدیر و استقبال قرار گرفته است.
لطفا به اشتراک بگذارید: