ثبت سازوکار ویژه مالی برای انجام تجارت با رژیم بنام اینس تکس توسط وزرای خارجه

ثبت سازوکار ویژه مالی برای انجام تجارت با رژیم بنام اینس تکس توسط وزرای خارجه 


وزرای خارجه انگلستان، آلمان و فرانسه ۱۱بهمن از ثبت رسمی سازوکار ویژه مالی برای تجارت انجام مبادلات با ایران رژیم تحت نام «اینس‌تکس» یا (ابزار حمایت از مبادلات تجاری) خبر دادن ولی آغاز فعالیت اون رو مشروط به انجام «کارهای بیشتر» کردن.

سایت مجاهد در مقاله ای با عنوان ( مؤثر بودن سازو کار مالی در هاله‌ای از ابهام ) نگاهی داره به واکنش های مختلف مهره های رژیم از هر دو باند به این موضوع. از ظریف گرفته تا عراقچی و تا مهره ها و رسانه های باند ولی فقیه. جنگ و درگیری هنوز حول این موضوع و دوراهی تصویب و عدم تصویب اف ای تی اف همچنان ادامه داره.

سایت همبستگی ملی هم مقاله جالبی در این رابطه منتشر کرده که عنوانش هست:‌(اتحادیه اروپا – آب‌نبات‌چوبی «اینس‌تکس» به رژیم آخوندی). این مقاله این حقیقت رو به خوبی روشن کرده که اعلام این خبر عمق اختلاف بین کشورهای اروپایی و دیکتاتوری خامنه ای رو نشون میده و روشن میکنه که این تبادلات مالی بر مبنای تحریمهای آمریکا، هیچ کمکی به دورزدن تحریم ها نخواهد کرد.

سایت ایران آزادی هم از زاویه دیگه ای به این موضوع جنجالی پرداخته. در مقاله ای با عنوان(‌اینس‌تکس به معنی دور زدن تحریم‌هاست؟؛ سازوکار اروپایی اعلام ثبت یا اعلام فعالیت؟) می بینیم که این طرح حکایت از این داره که نه‌تنها آبی برای نظام آخوندی گرم نخواهد شد، بلکه اونها هرچه بیشتر گرفتار شرایط جدید میشن و برای برخورداری از تجارت کالا در برابر کالا، باز هم باید دست خودشون رو به سمت جام‌های زهر دراز کنن

هر بحرانی در رژیم به سایر بحرانهای اون گره خورده. یکی از این بحرانها همین مسئله سازوکار اروپاست که به نظر میرسه با موضوع جامهای زهر موشکی و فعالیتهای منطقه ای رژیم گره خورده.

سایت مجاهد در مقاله ای با عنوان ( «دکترین موشکی» به روایت شمخانی ) ضمن اشاره به عقب نشینی اخیر پاسدار شمخانی از رجزخوانیهای موشکی به این سوال پاسخ میده که آیا این دست عقب نشینیها مقدمه پاسخگویی به خواسته اروپا از رژیم نیست؟

 

تو این وضعیت ضعف و درماندگی خامنه ای در همه زمینه ها به قدری زیاد هست که مهره های نظام مجبورن هرروز به صحنه بیان و بگن که خامنه ای اصلا ضعیف و درمانده نیست و هم بلحاظ جسمی هم قدرت تصمیم گیری قویه.

مقاله ( قسم و آیه در اثبات قدرتمندی خامنه‌ای؛ چرا؟) که در سایت مجاهد منتشر شده علاوه بر اینکه به گوشه ای از این ادعاهای آخوندهای حکومتی پرداخته، حقایقی رو راجع به موقعیت خامنه ای مطرح میکنه. ازجمله اجرا نشدن خط خامنه ای، ضعف اون در مقابل بحرانها، اختلافات باندی و انتظار کشیدن برای سرنگونی!

یکی از زمینه های جنگ و جدال باندی در نظام ولایت، دلارهای رانتی هست. دلارهای رانتی در بودجه سال ۹۸ چطور قیمت گذاری میشن؟ آیا مثل سال ۹۷ به قیمت ۴۲۰۰ تومن بین دسته های حکومتی توزیع میشن یا ۸ تومن؟ سایت ایران آزادی در مقاله ای با عنوان( جدال درونی باندهای قدرت بر سر قیمت‌گذاری دلارهای رانتی ) به این موضوع پرداخته و تلاش رژیم برای حفظ تعادل بین باندهای رانت‌خوار رو نشون داده.

در چهلمین سالگرد انقلاب ۵۷ هستیم. انقلابی که به سقوط حکومت پهلوی منجر شد، قیامی برای مبارزه با دیکتاتوری، فساد حکومتی، ظلم و فقر بود. اما می بینیم که بعد از به قدرت رسیدن آخوندها، در ۴ دهه گذشته فاجعه های اجتماعی و اقتصادی بیشماری به بار اومده.

سایت مجاهد در مقاله ای با عنوان ( چهل سال حرکت در امتداد خط فقر ) به این وضعیت که محصول ۴۰ سال غارت و چپاول آخوندها و پاسداران هست پرداخته. در این مقاله نگاهی داریم به :صعود شتابان در دیوار بلند خط فقر‌،کارگران و خط فقر ،قطع دست، پاسخ فقر، معلمان ایران زیر خط فقر، خط فقر و خودکشی از فرط گرسنگی

همچنین سایت مجاهد در مقاله ای با عنوان (چهل سال تخریب محیط‌زیست)‌ به فجایع زیست محیطی در حکومت آخوندها پرداخته. از جمله:‌بحران آب و کشاورزی

بحران ریزگردها

بحران آلودگی هوا

بحران دریاچه‌ها و تالاب‌ها

بحران متروکه شدن ۳۳هزار روستا

بحران مهاجرت گسترده به شهرها

اما در چهلمین سالگرد انقلاب ضد سلطنتی خوبه که به این سوال پاسخ بدیم که هدف چی بود و در اثر دزدی انقلاب توسط خمینی چی شد؟ سایت ایران آزادی مجموعه ای از کنفرانسهای صوتی که گفتگویی با آقای محمد حیاتی از مسئولین سازمان مجاهدین خلق هست رو به همین منظور ترتیب داده. اولین قسمت از این کنفرانسها با عنوان (« انقلاب برای چه بود ولی بعد چه شد؟» ) منتشر شده که به ریشه های انقلاب ۵۷ و سرقت اون توسط خمینی پرداخته

خب دوستان به پایان گزارش امروز مون رسیدیم. با تشکر از همراهی تون و با آرزوی موفقیت برای همه شما عزیزان ، تا دیدار دیگه خدانگهدار.
لطفا به اشتراک بگذارید: