رجزخوانی و قدرت‌نمایی پوشالی حکومت ایران

رجزخوانی و قدرت‌نمایی پوشالی حکومت ایران

گزارش و گفتگو با خسرو شکرالهی

دو موضوع رو برای بحث و بررسی امروز در نظر گرفتیم، خبر و نظر شامل رجزخوانیها و قدرت‌نماییهای پوشالی رژیم که در واقع روی دیگر سکة شرایط به شدت بحرانی رژیم در همة زمینه‌هاست می باشد.گفتگو، به حضور امروز روحانی در مجلس ارتجاع به منظور دفاع از وزیر پیشنهادی خود در وزارت بهداشت و درمان و اظهارات او در این جلسه است اختصاص می یابد.

این روزها رژیم غرقه در بحران آخوندها در دورانی که هر روز صدای اعتراض مردم در خیابانها بگوش میرسد، میکوشد که با سیلی صورت خود را سرخ نگه دارد. در این راستا خامنه ای خرمهره های نظام را به صحنه فرستاده تا با خط و نشان کشیدن های مضحک برای سایر کشورها و ادعای اکتشاف و رونمائی موشکهای جدید، اصل مطلب را که همان بن بست بی راه حلی است از انظار بپوشاند. گزارشی در این باره:

خبر و نظر


در ادامه افشای یکسری پنهانکاری های این رژیم در زمینه اتمی و نیاز به قدرت نمائی برای حل بحران های داخلی صالحی رئیس سازمان اتمی رژیم مجددا به صحنه آمده و مدعی اکتشافات جدیدی شد. گوینده اخبار: «رئیس سازمان انرژی اتمی گفت در اکتشافات هوایی اخیر، همزمان با کشف اورانیوم توانستیم معادن دیگری مانند آهن، مس و عناصر نادر خاکی را نیز پیدا کنیم و اخیراً به ذخایر بسیار ارزشمند آهن رسیده ایم. علی اکبر صالحی گفت اکتشافات هوایی، پی‌جوییهای زمینی و و استخراج کاملاً بومی شده است و ما توانسته ایم ۷۸درصد ایران را پوشش دهیم.

آقای صالحی همچنین در مورد توان کشور در ساخت سانتریفوژهای گفت در شرایطی قرار داریم که می‌توانیم جای مهندسی معکوس، سانتریفیوژها را طراحی علمی کنیم. رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد ایران یکی از پیشروترین کشورها در زمنیه تولید رادیو دارو در غرب آسیاست. صالحی: ما در رادیو دارو حرف برای گفتن داریم. امروز داروهای جدید را پا به پای تقریباً اگر غلو نباشه پا به پای کشورهای توسعه یافته در این زمینه داریم جلو می‌ریم»

صالحی در ادامه مدعی شد تولید آب سنگین در حال پیشروی است و آب سنگینی که رژیم تولید می‌کند خیلی مرغوب است و در دنیا نظیر ندارد. همزمان با صالحی، موسوی فرمانده ارتش تحت امرآخوندها هم به صحنه آمده و از نوعی از موشکهای کروز رونمائی کرد: گویندة‌اخبار «پیشرفت موشک های قابل ملاحظه در موشک های کروز ایرانی با رونمائی از هویزه. موشک هویزه با برد بیش از ۱۳۰۰ کیلومترتوانائی انهدام طیف متنوعی از اهداف را با توجه به قابلیت های تاکتیک پذیری خود دارد. پیش از این موشک کروز زمینی سومار که سال ۹۳ رونمائی شده بود، ۷۰۰ کیلومتر برد داشت.

موسوی فرمانده ارتش: «با آمادگی که با زمانی که برای آمادگی اون در واقع مورد نیاز است، زمان بسیار کوتاه پرواز در ارتفاع کم دارای قدرت سرجنگی بلند انشاء الله خواهد توانست زنجیره دفاعی کشور عزیزمان را مستحکم بکند». این ادعاها در حالی است که سرکردة مزدور ارتش جرأت نمی کند مثلا به خبر آتش سوزی در یک پژوهشگاه فضایی را که موجب مرگ دستکم ۳ نفر از کارگزاران رژیم در این مرکز شده، حتی اشاره یی بکند. این خبر را روز گذشته آ ذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رژیم اعلام کرد، ولی اشاره‌ای به علت وقوع این حادثه، زمان وقوع و نام یا موقعیت افرادی که در این حادثه جان باخته‌اند نکرد.

آذری جهرمی، به طور خنده داری اعلام کرد که به دلیل برگزاری مراسم در این پژوهشگاه «کسی متوجه این حریق نشد» و این افراد جانشان را از دست دادند. و اما به تجربه ۴۰ ساله، هر کجا که این رژیم دود و دم راه میاندازد، دقیقا آدرس نقطه آسیب پذیری خود را با بیان معکوس میدهد ضمن اینکه قدرت نمائی هایی که به گزارش رویترز و به نقل از کارشناسان خارجی گزافه گوئی های رژیم را منعکس میکند، برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات و بحران های داخل این رژیم است و بیشتر به جهت مصرف داخلی جهت دلداری دادن به مزدوران وا رفته و بقول فائزه هاشمی فروپاشی شده بدنه این نظام است.

روی دیگر سکه این لاف و گزاف ها بحران های گریبانگیر این رژیم است، در بیان ورشکستگی اقتصادی، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران یکشنبه ۱۴ بهمن در یک همایش دولتی تحت عنوان «حکمرانی» از وضعیت بد اشتغال در ایران گفت : « هفته‌ای نیست که ۱۰ تا ۵۰ شرکت بزرگ تعطیل و صدها کارگر بیکار نشوند.» زهرا ساعی عضو مجلس رژیم در مصاحبه با خبرگزاری مجلس آخوندها خط فقر را اینطور بیان میکند : خط فقر از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای زندگی در شهر تهران سه میلیون و دویست هزار تومان اعلام شد.

گفتگوی سیاسی


س: در جریان معرفی وزیر بهداشت روحانی از دادن یک تکمله دو فوریتی در ارتباط با FATF خبر داد، موضوع از چه قرار است؟


ج: روحانی ابتدا از مجلس سر ۴ لایحه FATF تشکر کرد و حین صحبتهایش به یک تکمله دو فوریتی در این باره که به مجلس داده شده اشاره کرد. البته بعد از آن دیگر نه او و نه سایر رسانه های رژیم به آن نپرداختند. ولی ساعتها پیش از آن فلاحت پیشه مسئول کمیسیون امنیت مجلس گفت که آخرین لایحه مبارزه با پولشویی که در اولین جلسه که لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد آنرا تصویب کرد و به قانون تبدیل شد. ولی FATF به قانون اشکال گرفته و گفته که باید تصحیح شود. اصلاحیه که روحانی می خواهد بده گفته می شود که مربوط به همین قانون است. یکی دیگر از نمایندگان مجلس هم همین را تایید کرد. ولی بعد از اینهمه کشمکش سر تصویب این دو لایحه باز همان مواردی که در رژیم تصویب شده قابل قبول نمی باشد. این نشان می دهد این بحرانی است که در رژیم در حال اوج گرفتن است.

س: قانون مبارزه با پولشوئی بعد از کلی رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان و مجلس تشخیص مصلحت مدتی پیش تصویب شده چرا حالا دارند این خبر را میدهند؟


ج: ممکن است بررسی FATF و تصویب آن زمان بگیرد. البته FATF در جریان تمامی چیزهایی که رژیم دارد بررسی می کند هست. اما در این فاصله ما با دو اتفاق مهم روبرو هستیم. اولین اتفاق مهم INSTEX می باشد که روی میز رژیم آمده است. بر خلاف انتظار رژیم و کیسه ای که رژیم دوخته بود که از آن استفاده کند تا یکسری پولشویی های خودش را پیش ببرد. ولی طرف حساب های مربوطه اعلام کردند که از قوانین FATF پیروی می کنند. لذا رژیم برای بهره گیری از این امکان باید قوانین FATF را تصویب کند. اما از این مهمتر در پایان بهمن ماه مهلتی که FATF به رژیم داده بپایان می رسد. تاکنون چند بار به رژیم فرصت داده اند. خیلی از تحلیلگران دادن یک فرصت دیگر به رژیم را بعید می دادند. از طرف دیگر کنفرانس ورشو هم در پیش است و جامعه جهانی در حال گرفتن جهت گیری دیگری در رابطه با رژیم است.

س: با توجه به اینکه ۲۸ بهمن پایان ضرب الاجل FATF است و زمان کمی باقیمانده و با توجه به سوابق جنگ و جدال باندها سر این موضوع، روند تحولات به چه صورت خواهد بود


ج: این همان سوال اصلی است. که در برابر رژیم و خیلی از کسانی که صحنه ایران را دنبال می کنند قرار گرفته است. رژیم سر این مسئله خیلی پیچ و تاب خورده است. برخی فکر می کنند که نشان دادن این کشمکش ها درون نظام بیانگر این باشد که دارند آنرا تصویب می کنند. تصمیم گیری های FATF تابع وضعیت رژیم نیست. ولی این موضوع در درون رژیم هم تبدیل به یک بحران کاهنده و تاثیرگذار شده است. برای عبور از این مرحله برخی حتی یک جراحی درون رژیم را پیش بینی می کنند و پیشنهاد رفراندوم می دهند. این موضوع با سایر بحرانهای رژیم از جمله برجام گره خورده و بعید است رژیم یک فرصت چهارماهه دیگر بدست بیاورد. این لحظه ها و هفته ها دوران تعیین تکلیف برای رژیم است و تبعات بسیاری برای رژیم خواهد داشت. تبعات مرگبار برای رژیم خواهد بود که آنرا بیش از پیش به سمت سرنگونی سوق خواهد داد.

رونمایی موشکی زمین به زمین هویزه جهت قدرت نمایی پوشالی

معنی قدرت‌نمایی موشکی رژیم در این دوران
لطفا به اشتراک بگذارید: