زندگی در صف گوشت و ارزاق - مجله اجتماعی، اقتصادی

زندگی در صف گوشت و ارزاق - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۸۳


ماه بهمن یاد آور انقلاب ضدسلطنتی مردم ایرانه که با هزار امید و آرزو علیه دیکتاتوری قیام کرد تا به آزادی و عدالت اجتماعی برسه. اما از آنجا که رهبری اون انقلاب توسط خمینی و دار و دسته‌اش به سرقت رفت، مردم ایران نه به آزادی دست یافتند و نه به عدالت اجتماعی. در نظر داریم در سلسله برنامه ای به همین مناسبت نگاهی بیاندازیم به ۴۰سال فقر و فجایع اجتماعی در حاکمیت ولایت فقیه که حرث ونسل میهنمون رو به نابودی کشونده. برنامه امروز شامل: « نگاهی به گستره فقر زندگی در صف گوشت و ارزاق و فقر مسکن و سوداگری حاکمیت می باشد

اخبار:


رشد منفی اقتصاد و تورم ۳۵ درصدی در حکومت آخوندی در سال ۲۰۱۹


رسانه حکومتی اقتصادنیوز: کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل(آنکتاد) از ورود اقتصاد ایران به رکود خبر داد و رشد اقتصادی منفی ۲.۴ درصد و تورم ۳۴.۹ درصدی را برای سال ۲۰۱۹ پیش بینی کرد.

غارت ۲۵ درصد درآمد مردم توسط وابستگان حکومتی


یک روزنامه حکومتی در گزارشی نوشت: در صورتی که رشد اقتصادی سال‌جاری منفی ۵ درصد در نظر گرفته شود، یعنی حجم اقتصاد (یا تولید ثروت و ارزش) پنج درصد کمتر شده است. در این شرایط هنگامی که ارزش درآمد عامه مردم حداقل ۳۰ درصد و حتی بیشتر کاهش پیدا کند، به این مفهوم است که ۲۵ درصد آن توسط گروهی در جامعه غارت شده است.

۵۴ درصد معلمان تهرانی فقر درآمدی دارند


یک کارشناس اقتصادی رژیم: براساس پژوهشی روی معلمان استان تهران، ۵۴ درصد معلمان فقر درآمدی و زمانی دارند. از این تعداد ٣٠ درصد فقر زمانی دارند و شغل دوم ۶۹ درصد آنها «راننده تاکسی» است. درواقع وقتی فردی «زمان‌فروشی» می‌کند، زمان کافی برای فرزند، خانواده، تفریح، سفر، مشارکت سیاسی و سلامت فردی و غیره را از دست می‌دهد تا تورم را جبران کند. آثار این مساله روی کودک در مدرسه، خانواده و اجتماع مشهود است.

اعتراف به اقتصاد قرون وسطایی نظام ولایت فقیه


کارشناس اقتصادی رژیم: من اصلا باور ندارم که ایدئولوژی اقتصادیِ حاکم بر ایران، نئولیبرالیسم باشد؛ نئولیبرالیسم فقط پرده‌ای پوشاننده برای اقتصاد نئوفئودال و یک دولت رانتی است؛ از این پرده استفاده کرده‌اند به عنوان یک دستاویز برای کارهایی که صورت می‌دهند؛ با این دستاویز، نیروی کار را بدون آموزش و حمایت، رها می‌کنند و شهرها را نیز به جای محل استقرار اقتصاد دانش-بنیان، محلی می‌کنند برای کسب رانت در تراکم‌فروشی.

لاپوشانی در اعلام واقعی نرخ تورم


کارشناس اقتصادی رژیم: نرخ تورم نقطه به نقطه واقعی دی ماه حدود ۵۰ درصد است.نرخ‌های تورم اعلامی مراکز رسمی، برآورد به شدت محافظه‌کارانه و براساس یک زندگی حداقلی (بخور و نمیر) است. اگر کسی بخواهد خانه‌اش را تعمیر کند، خانه بخرد یا بسازد، وسیله کار یا زندگی بخرد، خودرو مناسب تهیه کند، کسب و کاری راه بیاندازد، سرمایه‌گذاری صنعتی کند، ازدواج کند، یا اینکه در حد کیفیت استاندارد متوسط کشورهای دیگر بخواهد زندگی کند، در مجموع با نرخ تورم حدود ۱۰۰ درصد روبرو می‌شود.

جامعه پزشکی تحت حکومت ملاها زیر خط فقر


رییس مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی: در حال حاضر اکثریت جامعه پزشکی زیر خط فقر قرار دارند و فقط عده ای هستند که در این بین از این حرفه و رشته سوءاستفاده می کنند.

مغازه داران دیروز دست فروشان امروز


یک کارگزار رژیم در دانشگاه تهران اعتراف کرد بسیاری از افرادی که امروز دستفروشی می‌‌‌‌کنند، مغازه‌‌‌دارهایی بودند که به دلیل مشکلات اقتصادی نتواستند از پس هزینه‌‌های واحد کسب خود بربیایند و برای همین به سمت کسبی رفته‌‌اند که هزینه اجاره و مالیات و آب و برق نداشته باشد.

غارت و چپاول کشاورزان خراسان شمالی


دهیار روستای سیساب شهرستان بجنورد: کشاورزان ناچار هستند که مبالغ گزافی را از جیب خودشان، برای لایروبی رودخانه اترک توسط بیل مکانیکی هزینه کنند. درحالی‌که انجام چنین عملیاتی، وظیفه اداره آب منطقه‌ای استان است. اما آنها نه تنها این کار را انجام نمی‌دهند بلکه از کشاورزان پولی را به‌عنوان هزینه حقآبه‌شان می‌گیرند.

...........................................

گزارش اول « نگاهی به گستره فقر »


در نتیجه سیاستهای خانمانسوز و ضد‌مردمی باندهای فاسد رژیم آخوندی در این ۴۰ سال، فقر چنان دامن‌گستر مردم محروم میهنمان شده که بخشی‌هایی از هموطنان به ناچار برای امرار معاش به بازیافت وسایل اسقاطی و مواد غذایی و زباله‌گردی و کارتن خوابی و... روی آورده‌اند. گزارشی رو با عنوان نگاهی به گستره فقر با هم می بینیم

گزارش دوم « زندگی در صف گوشت و ارزاق »


گرانی لحظه به لحظه کالاهای اساسی وافزایش تورم بی سابقه موجی از نگرانی را در مردم محروم بوجود آورده .از جمله این نگرانیها اوج گرفتن قیمت گوشت بطور سرسام آور است. وهمینطور طی روزهای اخیر شاهدصف های طولانی تازه آنهم برای گرفتن گوشت یخی وارداتی از برزیل بوده ایم . اما این موج نگرانی چنان جامعه رو به تلاطم کشاند که سردمداران حکومتی مجبورشدن برای رفع ورجوع این موضوع به صحنه بیان وآسمان وریسمان رو به هم ببافن تا یک جوری این بحران رو از سربگذرونن.

گزارش سوم « فقر مسکن و سوداگری حاکمیت »


افزایش قیمت مسکن تحت حاکمیت آخوندها موضوعی است که تمامی رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی به آن اذعان می کنن. خبرگزاری حکومتی مهر روز ۶آذر ۹۷ اعلام کرد: «مسکن نسبت به آبان پارسال ۹۰درصد گرانتر شد و حجم معاملات مسکن نسبت به سال گذشته یک کاهش ۲۱۳درصدی نشان می‌دهد . بنابراین خرید خانه برای اکثریت مردم به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده و اجاره نشین ها هم به دلیل گرانی شدید اجاره ها دنبال بیغوله ای برای زندگی هستن . همکارانم گزارشی تهیه کردن که به اون توجه کنید

چهل سال غارتگری ولایت فقیه – مجله اجتماعی، اقتصادی

چه کسانی «معیشت مردم را نشانه گرفته‌اند»!
لطفا به اشتراک بگذارید: