فقر خانه‌های ۱۸ متری تهران - مجله اجتماعی، اقتصادی

فقر خانه‌های ۱۸ متری تهران - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۸۴

بعد از اخبار، برنامه مجله رو با گزارشی ازمشکلات شهرک حصار امیردرنزدیکی تهران شروع می کنیم. همچنین در گزارش دوم می پردازیم به وضعیت معیشت مردم با عنوان « سفره ها راهم باید جمع کرد» درگزارش پایانی گزارشی داریم از بی خانمانی مردم تهران به عنوان «کلونی فقر »

اخبار:


گزارش “شفافیت بین‌المللی” پیرامون فساد مالی در ایران


رسانه حکومتی آفتاب در گزارشی اعتراف کرد: بر اساس گزارش شاخص‌ جهانی فساد در سال ۲۰۱۸ میلادی که توسط سازمان شفافیت بین‌الملل منتشر شد، ایران در میان ۱۸۰ کشور رتبه ۱۳۸ را دارد و نسبت به سال قبل ۸ پله دیگر سقوط کرده است.

سقوط ۱۲ درصدی ارزش ریال طی یک ماه


یک رسانه حکومتی: بررسی‌ها نشان می‌دهد در یک ماه اخیر قیمت دلار از ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان در نیمه دی ماه به حدود ۱۱ هزار و ۸۵۰ تومان در نیمه بهمن رسیده است. این بدان معناست که ارزش پول ملی در این یک ماهه حدود ۱۲ درصد کاهش یافته است. سال گذشته نیز قیمت ارز در دی ماه رو به افزایش گذاشت.

حقوق کارگران کفاف یک چهارم هزینه زندگی را نیز نمی دهد


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ارتجاع: کار هر روز برای کارگر موجود نیست و اگر هم باشد، در بهترین شرایط همان حقوق پایه یعنی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که معادل ۱۲ کیلو گوشت است در حالی که این کارگر باید کرایه خانه، آب و برق و هزینه‌های دیگر نیز بدهد . در حال حاضر حداقل دستمزد حداکثر می‌تواند فقط ۲۴ درصد از هزینه‌های یک زندگی استاندارد را تامین کند.

شکاف طبقاتی عمیق دستاورد ۴۰ ساله حاکمیت آخوندی


کارشناس اقتصادی رژیم: ما الان در حوزه شکاف طبقاتی به یکی از اعداد بالا طی چند دهه گذشته رسیدیم آخرین آماری که منتشر شده است نشان می‌دهد که ضریب جینی در کشور به چهار درصد نزدیک شده است و در میان کشور‌های منطقه ما جزو کشور‌هایی هستیم که دچار شکاف عمیق طبقاتی هستند.

ترفند عوامل حکومتی برای غارت و چپاول در حوزه گوشت


یک رسانه حکومتی: در حال حاضر به‌طور تقریبی سالانه بیش از یک‌میلیون راس دام زنده به‌صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود. اما بنا به نوشته روزنامه فرهیختگان، دام‌هایی که به‌صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود، معمولا و طی فرآیندی بار دیگر از طریق واردات به کشور وارد شده و در بازار داخلی با چند برابر افزایش قیمت به فروش می‌رسد.

با حق مسکن کارگری تنها می‌توان اتاق یک متری اجاره کرد


خبرگزاری حکومتی تسنیم: با روند رو به رشد قیمت مسکن، رقم ۴۰هزار تومانی حق مسکن حتی برای اجاره یک اتاق در تهران هم کفایت نمی کند، چه برسد خرید مسکن.اگر میانگین قیمت مسکن برای خرید در تهران ۵ میلیون تومان باشد، با حق مسکن ماهیانه ۴۰ هزار تومان، یعنی کارگران در یک سال با حدود ۵۰۰هزار تومان حق مسکن، می توانند حداکثر ۱۰سانتی متر مسکن بخرند، به عبارتی ماهی ۱سانتی متر.

فاجعه زیست محیطی در زنجان


گزارش یک خبرگزاری حکومتی: افزایش سالانه حدود ۱ میلیون تن مواد باطله و فیلتر کیک‌ها filter cake در کنار این کارخانه‌ها باعث می شود که در آینده فاجعه‌ای زیست محیطی درشهر و استان زنجان روی دهد اما هنوز هیچ نشانه‌ای حاکی از حل مشکل مردم منطقه دید‌ه نمی شود.

بسیاری از کارشناسان زیست محیطی معتقدند هزینه ابتلا به بیماری‌های ناشی از این مواد خطرناک حاوی فلزات معلق در هوا و رسوب آن در زمین و حل شدن آنها در آب و خاک مردم منطقه از مقدار تولید سرمایه و اشتغال این افراد در این استان بسیار بیشتر خواهد شد.

...........................................

گزارش اول ««حصار امیر» کنار پالایشگاه تهران از سرما میلرزد »


امروز گذری داریم به یکی از شهرهای حاشیه تهران به اسم «حصار امیر ».شهری که فاقد هرگونه امکانات زندگی اولیه است . وقتی که شهری درنزدیکی پایتخت با چنین وضعیت اسفناکی روبروست؛ و مردمش از ابتدایی ترین مایحتاج زندگی محرومند؛پس حساب این روبکنیدکه مردم محروم میهنمون در شهرهای دور افتاده دیگر در اقصی نقاط ایران با چه مشکلاتی روبرو هستند.

بله دوستان ایرانی که بزرگترین ذخائر نفتی وگاز ومنابع طبیعی رادر جهان داره حالابایستی بعد از چهل سال حاکمیت آخوندی هم تراز کشورهای افریقا باشه که ۸۰ درصد مردمش زیر خط فقر زندگی می کنن. اینهم دست آورد آخوندهای غارتگر برای مردم ایران در چهل سالگی . همکارانم گزارشی در این زمینه تهیه کردن که توجهتونو به اون جلب میکنم

گزارش دوم « سفره ها راهم باید جمع کرد »


موج گسترده ای از خشم و تنفر از حاکمیت آخوندی تمامی شهرهای میهنمون رو فرا گرفته وهر روز شاهدقیام و اعتصاب وتحصن در میان تمامی اقشار مردم هستیم. مردمی که بی اعتنا به همه دجالگریهای آخوندی ولبریز از تبعیض وبی عدالتی به هرشکلی حرف و اعتراض خودشون رو خطاب به کارگزاران حکومتی نشون میدن و به هر قیمت جلوی دجالگری ونمایشات مسخره تلویزیونی درشبکه آخوندی را می گیرن. همکارانم گزارشی در این زمینه تهیه کردن که با هم می بینیم .

گزارش سوم « فقر در خانه های ۱۸ متری تهران »


بی خانمانی وزندگی در بیغوله ها وشهرها واقعیت تلخ وجانگدازیه که گریبان میلیونها هموطن عزیزمون را گرفته وهر روز هم به ابعاداون اضافه میشه . یکی از همین وقایع تلخ،‌ زندگی اسفناک مردمی که در خانه‌هایی کوچک به اسم« کلونی »زندگی می کنن .بهتره روایت دردناک این زندگی که نتیجه حاکمیت شوم آخوندی است رو از زبان این مردم محروم بشنویم با ما همراه باشید.

زندگی در صف گوشت و ارزاق – مجله اجتماعی، اقتصادی

چهل سال کاهش دستمزدها و سفره خالی مردم
لطفا به اشتراک بگذارید: