تروریسم ایران در اروپا، سیاست درست در قبال آن در کنفرانس بین‌المللی بروکسل

تروریسم ایران در اروپا، سیاست درست در قبال آن در کنفرانس بین‌المللی بروکسل


کنفرانس بین المللی در بروکسل تروریسم رژیم ایران، تهدید آن برای اروپا


و سیاست درست در برابر تروریسم آخوندها -۴ فوریه ۲۰۱۹-۱۵ بهمن ۹۷


لوئیس فری مدیر پیشین اف بی آی:فعالیت تروریستی رژیم ایران ، نه توسط چند نفر خودسر

بلکه بطور واضحی توسط حکومت هدایت می شود یعنی توسط ولی فقیه، رئیس جمهور،سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات

در مقابله قاطع با تروریسم رژیم آخوندها وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران و بسیاری از سران و نهادهای این رژیم باید تحریم شوند

لوئیس فری مدیر پیشین اف بی آی، سخنران دیگر این کنفرانس بود. وی با اشاره به خطرهای تاریخی و نتایج سیاست مماشات ، در پاسخ به کسانی که اقدامات تروریستی رژیم آخوندی در کشورهای مختلف جهان را به برخی عناصر خودسر در رژیم ربط می دهند گفت:

لوئیس فری – مدیر پیشین اف بی آی

فعالیت تروریستی توسط رژیم ایران به صورتی که طرح شد نبود که انگار کار توسط چند نفر خودسر صورت گرفته و یا افرادی که خودسرانه فعالیتهای جنایتکارانه و یا تروریستی را انجام می دهند. اینکار بطور واضحی توسط حکومت هدایت شده، تامین مالی و کنترل توسط افرادی که قدرت را در جمهوری اسلامی در دست دارند صورت می گیرد- توسط ولی فقیه ، رئیس جمهور - سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات.

لوئیس فری سپس به بررسی یک نمونه اقدامات تروریستی رژیم در منطقه و عملکرد سیاست مماشات با آخوندها پرداخت و گفت:

همانطور که اشاره کردم برجهای خوبر در ژوئن ۱۹۹۶ منفجر شدند. ۱۹ آمریکایی و بسیاری دیگر هم مانند سعودیها کشته شدند و طنز آمیز اینکه آمریکا در عراق بود تا از فضای پرواز ممنوع در جنوب عراق محافظت کند که اینکار را از پایگاهشان در عربستان انجام می دادند. نکته بسیار جالب توجه و بسیار مربوط به این بحث، عکس العمل آمریکا بود. رئیس جمهور آمریکا گفت که ما از اف بی آی میخواهیم تا در اینمورد تحقیق کند و این افراد را به پای میز عدالت بیاورد. ما این تحقیق را هدایت کردیم و کاملا مشخص شد که گرچه حزب الله عربستان عاملین فعال این حمله بود ولی سازماندهی، کنترل و تامین مالی آن توسط سپاه پاسداران انجام شده بود. بمب گذاران در دره بقاع اموزش دیده و پاسپورتهایشان را در سفارت ایران گرفته بودند و از ژنرال شریفی که یک افسر ارشد سپاه پاسداران بود پول دریافت کردند. ما وقتی اینرا کشف کردیم به نزد رئیس جمهورمان رفتیم و گفتیم نگاه کنید ما یک اقدام جنائی را دنبال میکردیم ولی شما باید بدانید که اینکار توسط دولت ایران و در سطوح عالیرتبه قدرت انجام شده است. این باعث ایجاد مشکلی برای آمریکا بخصوص برای رئیس جمهور گردید که خواهان روابط بهتری با رژیم ایران بود و میخواست دیالوگ بکند میخواست یک روابط معقول متمدنانه با رژیم داشته باشد براساس شرایطی که میتوانست بدست آورد. بنابراین رئیس جمهور آمریکا از این موضوع خوشحال نبود که بشنود که رژیم ایران ۱۹ تن از سربازان (امریکایی) را به قتل رسانده اند. به مدت چندین ماه ما رئیس جمهور را زیر فشار گذاشتیم تا با رژیم ایران مقابله کند و به اف بی آی اجازه بدهد تا به عربستان سعودی برود و با افرادیکه مسئول بمب گذاری بودند مصاحبه کند.

رئیس جمهور این پا و آن پا کرد. چرا؟ به همان دلیلی که کشورهای اروپائی امروزه این پا و آن پا میکنند ا، این رژیمی است که نمیتوان به آن اعتماد کرد. هرگز نمیشود به آن اطمینان کردچرا که آخوندها و کسانیکه کشور را اداره میکنند به حقیقت و حاکمیت قانون احترامی که همه ما می گذاریم نمی گذارند - بنابراین شما با کسی در سطح کاملا متفاوتی مذاکره می کنید که کاملا برعلیه شماست،

شما ممکن است فکر کنید که اداره کنندگان وزارت اطلاعات، اداره کنندگان این رژیم تروریست شاید متوقف شوند، مگر نه؟ حداقل برای مدتی، زیرا که گیر افتادند. هنگام ارتکاب جرم گیر افتادند. هنگامی گیر افتادند که قصد داشتند تعداد زیادی از مردم را به قتل برسانند. نه این کارآیی نداشت حالا اینکه این در آلبانی باشد یا دانمارک ما یک الگوی مشابه را مشاهده میکنیم. این یک الگو نیست بلکه یک شیوه نهادینه شده برای انجام کار است. رژیم به کارش به این شیوه ادامه خواهد داد، مادامی که پایتخت های اروپایی، دولتهای اروپایی آن را تحمل کننددولتها و پایتخت های اروپایی باید تغییر موضع بدهند. باید با قاطعیت بیشتر و همینطور عواقب را برای رژیم ایران، فقط با نگاه کردن به آنچه که در اروپا اتفاق افتاد در این سه واقعه اخیر و بسیاری دیگر که ما ممکن است ندانیم، سنگین تر بکنند.

وزارت اطلاعات باید تحریم شود. تمامیت سپاه پاسداران باید تحریم شود. بسیاری از رهبران و نهادها باید تحریم شوند. این باید روی تجارت و معاملات رژیم تاثیر بگذارد

لوئیس فری با یادآوری اینکه توطئه تروریستی رژیم علیه گردهمایی مقاومت در فرانسه ادامه همان اقدامات تروریستی سالیان گذشته رژیم است که اکنون خنثی شده نتیجه گرفت که اقدامات تروریستی رژیم بدلیل سیاست مماشات اروپا نه تنها متوقف نشده بلکه تشدید هم شده است

تنها چیزی که این رژیم میفهمد و احترام میگذارد، فشار واقعی، مستمر و عملی و همچنین تحریمهای اعمال شده است. تا جایی که اقتصاد را به جایی رسانده است که بعد از دهه ها مردم این شانس را دارند که به آزادی دست پیدا کنند. بنابراین ما امیدواریم و کشورهای شرکت کننده در ورشو را ترغیب میکنیم که یک سیاست بسیار قوی برای معکوس کردن موضع شان به جای یک سیاست نیم بند، مماشات گرایانه و بده بستان داشته باشند و واقعا پیام را به آنها برسانند و عواقبی که متناسب با فعالیتهای اخیر و مستمر رژیم باشد. متشکرم

رژیم ایران طی چهل سال سنگین‌ترین کارنامه تروریستی در خارج را به خصوص در اروپا و لبنان یدک می‌کشد


این رژیم با شرایط داخلی بسیار دشواری دست به گریبان است و مسئولیت آن را متوجه اپوزیسیون خود می‌کند


 

استاندار ایوبونه رئیس پیشین سازمان ضد جاسوسی فرانسه


سخنرانی دیگر کنفرانس بین المللی بروکسل استاندار ایوبونه رئیس پیشین سازمان ضد جاسوسی فرانسه بود. وی ضمن استقبال از اتفاق نظر کشورهای اروپایی علیه جاسوسی و اقدامات تروریستی رژیم در خاک اروپا گفت:

کشورهای خودکامه از تروریسم برای مبارزه و از بین بردن اپوزیسیون خود استفاده می‌کنند. بهتر است بگویم که از بین بردن اپوزیسیون یک وسواس برای حکومتهای خودکامه (نظیررژیم ایران ) به شمار می‌آید و این اولویت اول آنهاست.

استاندار ایوبونه در ادامه افزود:

در رابطه با رژیم ایران، رژیم مذهبی حاکم، رژیمی است که تروریسم حکومتی را در خونین‌ترین ومستمرترین شکلش بکار می‌گیرد. الآن بیش ۴۰ سال می‌شود، از روز نخست جمهوری اسلامی ایران که بزودی چهلمین سالگرد آن فرا می‌رسد، که این حکومت سنگین‌ترین کارنامه اعمال تروریستی در خارج را یدک می‌کشد، از قتل گرفته تا بمبگذاری و آدمربایی، بخصوص در اروپا و در لبنان.

استاندار ایوبونه افزود: بعد از ترور رستوران میکونوس توسط رژیم و صدور احکام دستگیری شماری از سران رژیم که بطور مستقیم در آن دست داشتند شاهد یک وقفه در اقدامات تروریستی رژیم در اروپا و شروع باصطلاح دیالوگ انتقادی اروپا با رژیم ایران بودیم. اما همزمان آخوندها موفق به پیشرفتهایی در رابطه با تولید بمب اتمی شدند. وی سپس به بررسی دلائل روی آوردن مجدد رژیم به اقدامات تروریستی در کشورهای مختلف پرداخت و گفت:

سوال اینجاست که چرا رژیم ایران از این دوران که تماما به نفعش بود خارج شد و دوباره به بیرون این چتر سرک کشید و خطر فعالیتهایی را به جان خرید که فاش شدند و تعیین هویت شدند و همچنانکه الآن می‌بینیم توسط مجموع کشورهای اتحادیه اروپا محکوم شدنددلیل آن این است که رژیم ایران با شرایط داخلی بسیار دشواری دست به گریبان است، هم در زمینه سیاسی و هم در زمینه اقتصادی. و هر بار که حکومت خودکامه‌ای دچار مشکل است، مسئولیت آنرا متوجه اپوزیسیون خود می‌کند. به این دلیل است که رژیم ایران جواز بازگشت به راه کار کهنه سوءقصدها را برای خود صادر کرد و تعدادی از کشورهای اروپایی را به عنوان هدفش انتخاب کرد.

خوشبختانه سرویسهای امنیتی اروپا به خوبی کار خود را انجام می‌دهند و دارای نیروهای حرفه‌ای خوبی هستند و آنها هم از وقوع این سوء قصدها جلوگیری کردند، هم عاملین آنرا تعیین هویت کردند. فقط وزارتخانه‌ها و دیپلوماسیها از این موضوع تکان خوردند، چون آمرین و عاملینی که در ر‌أس این سوءقصدها بودند و از تهران دستور می‌دادند و در خارجه عمل می‌کردند، افرادی بودند که با حمایت و پناه و استاتوی دیپلوماتیک عمل می‌کردند، یعنی با مصونیت تمام فعالیتهایشان را به پیش می‌بردند و با مصونیت تمام این سوءقصدها را انجام می‌دادند.

استاندار ایوبونه در ادامه با اشاره به پیگیرد و اقدامات کشورهای اروپایی برای محاکمه تروریستهای دستگیر شده رژیم گفت:

ما وارد دوره‌ای از مشکلات پیچیده برای رژیم ایران می‌شویم. رژیم ایران دیگر نمی‌تواند روی رقابتهای کشورهای اروپایی بازی کند.

استاندار ایوبونه تاکید کرد:

....باید تفهیم کنیم که می‌توانیم اقدامات شدیدتری را نیز اتخاذ کنیم. می‌توانیم تا بستن همه یا برخی از نمایندگیهای دیپلوماتیک رژیم ایران پیش برویم. چون رژیم ایران مستمرا قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد، قوانین دیپلوماتیک را زیر پا می‌گذارد و از طرفی سفارتخانه‌هایش را تبدیل به پایگاههای عملیاتی در خارجه می‌کند و از طرف دیگر هم به قوانین امنیت داخلی هر کدام از کشورهای اروپایی بی‌اعتنایی می‌کند و قوانین آنها را نقض می‌کند و افرادی را که در خاک این کشورها زندگی می‌کنند را موردهجوم قرار می‌دهد، حتی اگر این افراد شهروندان اروپایی نباشند.

بنا بر این معتقدم که باید به جد بستن تمام یا برخی از سفارتخانه‌ها را مورد بررسی قرار دهیم،‌افرادی را که جایشان در اروپا نیست را اخراج کنیم چون تنها دیالوگی که حالیشان است از میان برداشتن اپوزیسیونشان است.

غیر از این اقدام دیگری که از نظر من دارای ارزش و برد زیادی خواهد بود، برسمین شناختن بین‌المللی شورای ملی مقاومت ایران است به عنوان مرجع نمایندگی مردم ایران است که تا کنون در صحنه بین‌المللی فقط توسط مشتی لمپن نمایندگی شدهاند، که دوستان سوئیسی ما که بهتر از ما زبان فرانسوی را صحبت می‌کنند نام حکومت مذهبی لمپنها را بر آن نهاده‌اند.
لطفا به اشتراک بگذارید: