گسترش اعتیاد در نظام ولایت فقیه - مجله اجتماعی، اقتصادی

گسترش اعتیاد در نظام ولایت فقیه - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۸۵

این شماره مجله اجتماعی اقتصادی شامل اخبار و گزارشات زیر می باشد: «گسترش اعتیاد در نظام ولایت فقیه»، «تعطیلی کارخانه،‌ نابودی زندگی کارگر» و «کولبری؛ این‌بار توسط زنان هرمزگانی»

اخبار:


ایران تحت حاکمیت آخوندها در صدر فرسایش خاک در جهان


رسانه حکومتی جهان صنعت: خاک در کشور ما در مقایسه با سایر کشورها بسیار سخت ساخته می‌شود و اولین مورد تهدید آن، فرسایش است. ما در کشور حدود ۷/۱۶ تن در هکتار در سال خاک از دست می‌دهیم همچنین ۱۲۵ میلیون هکتار از اراضی کشور ما تحت فرسایش آبی و ۳۲ میلیون هکتار تحت فرسایش بادی قرار دارند.

محیط زیست در آستانه بحران با بودجه یک درصدی


یک رسانه حکومتی: پرداختن به بودجه‌ محیط زیست به علت آلودگی بسیار هوای کلانشهرها، تازش سهمگین ریزگردهای عربی بر آسمان ایران، انباشت آلودگی‌های نفتی و سموم کشاورزی در کناره‌های دریا و رودخانه‌ها، ویرانی گسترده‌ تالابهای ایران، وضعیت دردناک حیات وحش کشور، نابودی جنگلهای حفاظت‌شده به همراه هزاران هزار مشکل زیست‌بومی دیگر، در کنار مدیریت ناکارآمد و بودجه‌های اندک، گرفتاریهای زیست‌بوم ایران را چنان افزایش داده که ایران‌زمین را در آستانه‌ بحرانی بزرگ قرار داده است. با توجه به شرایط بحرانی ولی میزان سهم بودجه‌ امور محیط زیست در سال آینده (۱۳۹۸) در میان امور ده‌گانه تنها یک درصد است!

غارت و چپاول ۲۲.۵میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات غیرنفتی توسط عوامل حکومتی


سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: از حدود ۳۳میلیارد دلار صادرات غیرنفتی کشور تنها ۱۰ونیم میلیارد دلار یعنی حدود یک‌سوم ارز حاصل از صادرات کالاهای غیرنفتی به کشور برگشته است.

تولید پوشاک با قاچاق ۲.۶ میلیارد دلاری نابود شده است


یکی از کارگزاران رژیم در نامه‌ای به وزیر کشور دولت آخوند روحانی اعتراف کرد: قاچاق سالانه ۲.۶ میلیارد دلاری پوشاک، کارآفرینی و تولید در این رشته را نابود کرده است.

٦٠٠ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه ی نیمه تمام یا غارت سرمایه‌ها در حکومت ملاها


رسانه حکومتی اقتصاد نیوز: ثروت ملی ایران قربانی همه کاره و هیچ کاره بودن ما شده و در مدیریت سیاسی و ضعیف منابع نابود شده است. امروز بیش از ٦٠٠ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه ی نیمه تمام، صرفاٌ در بخش عمران و احداث، روی دست دولت مانده است که ناشی از این نگاه غیر حرفه ای به مدیریت منابع است. تعدد اهداف و بودجه ی ناکافی موجب شده که ده ها هزار پروژه آغاز شود و نیمه تمام رها شود.

نزدیک ۹۵ درصد خانوارهای زن سرپرست زیر خط فقر مطلق و بیکار هستند


خبرگزاری حکومتی ایلنا: آخرین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، حاوی اعداد و ارقام تکان‌دهنده‌ای است؛ براساس این گزارش، ۴۰ درصد از افراد زیر خط فقر مطلق، بیکار هستند و نزدیک ۹۵درصد از خانوارهای با سرپرست زن در این گروه هستند. از ۷۹۰ هزار نفری که سال گذشته شاغل شده‌اند، فقط ۸درصد آنها بیمه هستند و کارگران ۱۹۸ بنگاه صنعتی کمتر از ۵۰۰هزارتومان در ماه دستمزد دریافت می‌کنند و به لحاظ میزان درآمد، تفاوت قابل توجهی با بیکاران ندارند.

بلاتکلیفی ۳۵۰۰ آتش‌نشان در پایتخت


خبرگزاری حکومتی فارس: ۴۵۰۰ نیروی عملیاتی سازمان آتش نشانی هر روز با آتش و حادثه دست و پنجه نرم می‌کنند، اما هنوز در گیر و دار وعده‌های پوشالی مسئولان برای احتساب به عنوان مشاغل سخت و زیان آور هستند. از این تعداد هزار نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب می‌شوند. البته این افراد به تازگی استخدام شده‌اند و تکلیف ۳۵۰۰ نفر دیگر هنوز مشخص نیست.

گزارش اول « گسترش اعتیاد در نظام ولایت فقیه»


گستره بیکاری واعتیاد درمیهن عزیزمون ایران هدیه ای است خانمانسوز که درچهل سالگی رژیم ولایت فقیه نصیب مردم ایران شده آمارهای تکون دهنده ازاین دوپدیده شوم آخوندی، حاکی از عمق فاجعه ای است که دربسترزندگی جامعه ایران درجریانه وزندگی مردم رو به نابودی کشونده . همکارانم گزارشی در این زمینه تهیه کردن که باهم می بینیم

گزارش دوم « تعطیلی کارخانه ، نابودی زندگی کارگر »


«هفته‌ای نیست که ۱۰ تا ۵۰ شرکت بزرگ کشور تعطیل نشن، روزی نیست که صدها کارگر بیکار نشن، سال گذشته از ۱۵۰۰ شرکت پیمانکاری نفتی ۸۰۰ شرکت تعطیل شده‌اند.» این اعترافات رئیس اتاق بازرگانی تهران در رژیم ولایت فقیه که در خبرگزاری حکومتی مهردرج شده. بله دوستان این اعترافات ناگزیر،‌ نشان از یک اقتصاد فروپاشیده درنظام ولایت فقیه ،که هر روز کارخونه ها وشرکتهاش سرانجامی جزتعطیلی ندارن و هیچ چشم اندازی هم برای خروج از این بن بست وجود نداره . تعطیلی کارخونه های شهرک صنعتی ساوه نمودی از همین اقتصادفروپاشیده است ،که گزارش امروزمون رو به خودش اختصاص داده . باهم می بینیم.

گزارش سوم « کولبری؛ این‌بار توسط زنان هرمزگانی »


امروز سفری داریم به دریای نیلگون عمان ،‌ دریایی که جزیره هرمز رو در خود جای داده . شهری که امروز زیر تاخت وتاز وتازیانه حاکمیت زن ستیز آخوندیه .در این شهر زنان سرپرست خانواری را می بینید که برای حداقل های هزینه زندگی به کارهای سنگین وطاقت فرسا مشغولند . بیکاری وفقربساط دست فروشی و کولبری را در خیوبانهای این شهر برای زنان محروم به ارمغان آورده . زنانی که مجبورند رنج معیشت خانواده رو بردوش خود حمل کنند. گزارشی داریم از این زنان محروم در جزیره هرمز که باهم می بینیم .

فقر خانه‌های ۱۸ متری تهران – مجله اجتماعی، اقتصادی

ایران:‌ بحران غیرقابل‌بازگشت اعتیاد در رژیم آخوندی
لطفا به اشتراک بگذارید: