بازتاب حضور جولیانی در تظاهرات اپوزسیون ایران در رسانه‌های خارجی

بازتاب حضور جولیانی در تظاهرات اپوزسیون ایران در رسانه‌های خارجی


روزنامة نیویورک تایمز سخنان جولیانی در تظاهرات اپوزیسیون ایران در ورشو-۲۴بهمن۹۷


قبل از آنکه مقامات از ۶۵ کشور، اجلاس ورشو را که کنفرانسی به رهبری آمریکا پیرامون امنیت خاورمیانه است، شروع کنند، یک صدای آشنا در بیرون استادیوم اصلی شهر شنیده شد که خواستار تغییر رژیم در ایران بود: شهردار سابق، رودی جولیانی با اعلام صریح این که رهبران حاکم بر ایران «آدمکش هستند و نباید در قدرت باشند»، بنظر می‌رسید که تم جلسه‌ای را تنظیم می‌کند که مقامات آمریکایی به مقامات عصبی اروپایی گفته‌اند بر سر طیف وسیعی از موضوعات امنیتی خاورمیانه، و نه صرفاً در مورد افزایش فشار اقتصادی روی رژیم ایران، متمرکز خواهد بود.

جولیانی برای تظاهرکنندگان ضد دولت ایران از گروه اپوزیسیون مجاهدین خلق صحبت می‌کرد.

تلویزیون تی. وی. ان ۲۴لهستان گفتگو با رودی جولیانی-۲۴بهمن۹۷


جولیانی در پاسخ به این سوال که در اجلاس ورشو به دنبال چه هدفی هستید؟ گفت:‌ هدف این است که تلاش کنیم کشورهای اروپایی موضعی با شدت و قاطعیت آمریکا علیه رژیم ایران اتخاذ کنند. پرزیدنت ترامپ سیاست های فاجعه آمیز پرزیدنت اوباما را برگرداند که بسیار بدتر از کاری بود که اروپا انجام داده بود. اوباما به آنها کمک مالی کرد به آنها میلیارد ها دلار داد که کاملاً بیجا بود.

لذا پرزیدنت ترامپ به سرعت آن (سیاست مماشات) را تغییر داد و آنها را درموضع تدافعی قرار داد. اکنون وضعیت چنین است: تظاهرات بیشماری در ایران در جریان است و گروهی که ۲۰ سال است من با آنها هستم ، همراه با ۷۰ نفر از جمهوریخواهان و دموکراتها که همه بیرون از دولت ولی به شدت خواستار صلح هستند. آنها به ایرانی آزاد و دموکراتیک بسیار علاقمندند. ایرانی که به حقوق زنان احترام بگذارد در حالی که حاکمان ایران چنین کاری نمی کنند.

سازمان مجاهدین آلترناتیو آن دولت است، خانم مریم رجوی پرزیدنت برگزیده شورای ملی مقاومت است. تصور کنید این گروهی است که در جستجوی دمکراسی در ایران بوده و توسط یک زن رهبری می شود. و او تنها زن در این گروه نیست بسیاری از زنان در رهبری این گروه می باشند.

نیوزویک – ۲۴بهمن۹۷ -جولیانی در ورشو: دیکتاتوری مذهبی در ایران باید به سرعت پایان یابد


نیوزویک: وکیل ترامپ رودی جولیانی در تظاهرات فراخوان تغییر رژیم ایران، درست در برابر محل اجلاس ورشو دربارة خاورمیانه سخنرانی کرد. اجلاسی که شامل جرالد کوشنر و مایک پنس هم هست. او در یک گردهمایی برای مجاهدین خلق، گروه اپوزیسیون ایران سخنرانی کرد.

جولیانی به جمعیت حاضر گفت: «این یک افتخار بزرگ برای من است که در اینجا با شما باشم تا نکته بسیار مهمی را برای همه مقامات دولتی که در محل اجلاس، در ورزشگاه مقابل حضور دارند یادآوری کنم. برای برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه، باید دیکتاتوری مذهبی در ایران به سرعت پایان یابد.
لطفا به اشتراک بگذارید: