سخنرانی سناتور رابرت توریسلی در تظاهرات ایرانیان آزاده در ورشو

سخنرانی سناتور رابرت توریسلی در تظاهرات ایرانیان آزاده در ورشو


در تمام جهان برای صحبت در مورد آزادی جایی بهتر از ورشو لهستان وجود ندارد. مردم لهستان به مدت هفتاد سال با سرکوب کنندگانشان مذاکره نکردند، به امید تغییر ننشستند. به فقدان آزادی خو نکردند. آنها هرگز از این ایده که لهستان آزاد خواهد شد دست نکشیدند. امروز به اینجا آمده‌ایم که همین را برای مردم ایران بخواهیم.

در همان حال که به کشورهایی که امروز برای گفتگو پیرامون آینده خاور میانه و ایران نمایندگانی به اینجا اعزام کرده‌اند تبریک می‌گوییم، همچنین با کشورهایی که اینجا نیستند هم صحبت داریم. ما تمایل شما برای سازش و مصالحه را درک می‌کنیم. ولی در زندگی زمانی فرا می‌رسد که واقعیت باید بر رویا پیشی بگیرد. ما سعی کردیم با تهران مذاکره کنیم. مذاکراتی با تهران صورت گرفته. چهل سال به امیدهای خوشبینانه دلبسته بودیم. ولی آنها جوابمان را با ترویسم، سرکوب و مرگ داده اند. هزاران شهید در ایران که در گورهای خود آرمیده اند گواهان این حقیقت هستند که هیچ مذاکره ای با این رژیم نداریم. این رژیم باید خاتمه یابد، الان!

به کشورهایی که فکر میکنند باید با رژیم تهران سازش کنند چون هیچ گزینه‌ای وجود ندارد، به آنها می گوییم: «گزینه، ما هستیم،مردم ایران.»هزاران ایرانی که با به‌خطر انداختن جانشان به خیابانهای شهرها و شهرکهای ایران آمده‌اند، همانها گزینه شما هستند. هزاران و میلیونها نفر که جلای وطن کرده اند در سراسر اروپا و آمریکا، آنها گزینه شما هستند. گزینه، شورای ملی مقاومت است. گزینه، خانم رجوی است. یک گزینه‌ای برای یک رهبری جدید در ایران وجود دارد.

من کشورهایی را که امروز در اینجا گرد نیامده اند و به دلیل سلاحهای هسته‌ای خواهان سازش با رژیم هستند، درک می‌کنم. درکشان می‌کنم. ولی متوقف کردن سلاح‌های هسته‌ای در ایران، مردم ایران را آزادتر نمی‌کند. کودکان گرسنه در تهران را سیر نمی‌کند. سرکوب حقوق اولیه را پایان نمی‌بخشد. حاکمیتی آزاد را فرانمی‌آورد. من به دولتهایی که اینجا نیستند و می‌خواهند توافق هسته‌ای را حفظ کنند می‌گویم که مردم ایران شایسته چیزی بسیار فراتر از صرف منع سلاح‌های هسته ای هستند. همچنین می‌گویم که حکومتی که هزاران نفر از مردم خود را به قتل می‌رساند، به فرانسه و آلمان و آلبانی تروریست می‌فرستد، حکومتی که مردم را زندانی می‌کند، مخالفینش را به قتل می‌رساند قابل اعتماد نیست که به قولهای خودش در مورد سلاح‌های هسته ای یا هر توافق دیگری وفادار بماند. یک رژیم جنایتکار، رژیمی قابل اعتماد نیست.

بنابراین دوستان من،

آنها می‌توانند هر چه می‌خواهند به این کنفرانس بگویند. هر اسمی دوست دارند روی آن بگذارند. ولی واقعیت این است: دیروز، موضوع مذاکره با رژیم تهران بود، امروز و فردا موضوع پایان دادن به رژیم و استقرار یک دولت آزاد در تهران است. به آینده خوشامد می‌گوییم.

از همه شما بسیار متشکرم.
لطفا به اشتراک بگذارید: