هواداران سازمان مجاهدین از عشایر بختیاری با الله‌قلی‌خان جهانگیری تجدید عهد میکنند

هواداران سازمان مجاهدین از عشایر بختیاری با الله‌قلی‌خان جهانگیری تجدید عهد میکنند


تجدید پیمان جمعی از عشایر بختیاری هوادار سازمان مجاهدین


به مناسبت شهادت مبارز قهرمان شخصیت برجسته عشایری ایران الله قلی خان جهانگیری بهمن ۱۳۹۷


هفته آخر بهمن دامنه‌ها و صخره‌های سرسخت زاگرس از یاد و خاطره نبرد گروهی از مبارزان عشایر قشقایی آکنده است. از یاد مبارز قهرمان این خطه، الله قلی خان جهانگیری و یارانش که در روز ۲۵بهمن ۲۳۶۲طی نبردی نابرابر اما قهرمانانه با پاسداران جنایتکار رژیم آخوندی به شهادت رسیدند. در این نبرد خواهر الله قلیخان نیز قهرمانانه جنگید و به شهادت رسید. الله قلی خان که از حامیان شورای ملی مقاومت ایران بود کمکهای ارزنده‌یی را در اختیار جمعی از مجاهدین که از زندان کازرون گریخته بودند قرار داد. جمعی از هواداران مجاهدین در عشایر قشقایی با حضور در مخفیگاه او در کوههای سمیرم یاد الله قلی‌خان و یارانش را در آستانه سالگرد شهادتش گرامی داشتند.

مسعود رجوی پس از شهادت الله قلی خان جهانگیری طی پیامی او را از سرداران مقاومت خونین توده‌های محروم عشایر فارس توصیف کرد

پیام برادر مجاهد مسعود رجوی مسئول شورای ملی مقاومت ایران


به‌مناسبت شهادت شخصیت برجسته عشایری ایران الله‌قلی‌خان جهانگیری

هموطنان عزیز، عشایر دلیر و رزمنده فارس؛
برحسب اطلاعیه دادستانی دشمن ضدبشری در تهران که شب گذشته انتشار یافت:
الله‌ قلی‌خان جهانگیری، شخصیت محبوب و برجسته عشایری که به حق از سرداران مقاومت خونین توده‌های محروم عشایر فارس در سمیرم و یاسوج و نورآباد و ممسنی بود، همراه با تعدادی از یاران خود و گروهی از خواهران و برادران مجاهد ما که در کوهستانهای فارس مستقر بودند، در تاریخ ۲۵ بهمن به‌شهادت رسیده است...
الله قلی‌خان و رزمندگان دلیر همراه او طی دو و نیم سال گذشته به اتفاق برادران مجاهدشان در کوهستانهای مرکزی و جنوبی میهنمان در برابر یورشهای سبعانه مزدوران خمینی به گونه‌یی تمام‌عیار مقاومت نموده و چندین بار درسهای فراموش ناکردنی به پاسداران مزدور خمینی دادند. در اوایل سال گذشته نیز ۱۲ تن از زندانیان مجاهد خلق که حلقه محاصره زندان خمینی را در کازرون شکسته و فرار کرده بودند در منطقه استقرار الله قلی‌خان به برادران مجاهد خود پیوستند».

الله قلی خان جهانگیری، قهرمان شهید عشایر فارس: تنها کسی که قلبش برای مردم می‌تپد مسعود است

اولین سوالی که روبه رو شدن با او برایم ایجادی می‌کرد این بود که انگیزه او از ورود به این دنیای پر از جنگ و درگیری و مشقتها و زحمتها چیست؟

پاسخ این سوال را خود او بارها به صورتهای مختلف بیان کردن بود وآن عشق شورانگیزی بود که نسبت به «مسعود» داشت. «تنها کسی که به مردم پشت نکرد و دروغ نگفت، مسعود بود». یا «تنها کسی که قلبش برای مردم می‌تپد مسعود است». اینها جمله‌هایی بودند که دیگر به صورت تکیه کلام الله قلی در آمده بود و هر کس که با او بوده بارها و بارها از زبانش شنیده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: