کنفرانس مطبوعاتی در ورشو همزمان با اجلاس بین‌المللی در لهستان علیه تروریسم ایران

کنفرانس مطبوعاتی در ورشو همزمان با اجلاس بین‌المللی در لهستان علیه تروریسم ایران


کنفرانس مطبوعاتی در ورشو

همزمان با اجلاس بین المللی لهستان علیه جنگ افروزی و تروریسم حکومت آخوندی

همزمان با کنفرانس بین المللی لهستان، باحضورگروه بزرگی از نمایندگان وخبرنگاران رسانه های خبری داخلی و بین المللی،

شهردار رودی جولیانی، مارچین شیویان چیتسکی وزیر پیشین تجارت خارجی و از اعضای برجسته مجلس لهستان، سناتور ریشارد مایر، نایب رییس کمیسیون خارجی سنای لهستان از حزب حاکم این کشور، سناتور زیبیگنیو چیخون عضو سنای لهستان، سناتور رابرت توریسلی و نخست وزیر سید احمدغزالی شرکت داشتند و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

‌شهردار رودی جولیانی

آقای شهردار، سناتور!

بودن با همه شما در اینجا برای من افتخار بزرگی است که بتوانم آرزوها و آمال مردم ایران را برای داشتن حکومتی آزاد، عادلانه و حکومتی که به حقوق بشر احترام بگذارد و سرچشمه صلح و ثبات در خاورمیانه باشد، آنهم در مقابل حکومتی که همین الان منبع آشوب و فرقهگرایی و انفصال بسیار است، بیان کنم.

در مورد صلح و ثبات در خاورمیانه، یک چیز خیلی ساده وجود دارد، آنهم اینکه ما به ایرانی با ثبات و شایسته نیاز داریم که کارش دامن زدن به بحران و ایجاد مشکل نباشد. همه میدانند که حکومت ایران حامی شمارة یک تروریسم در جهان است. حتی یک دولت در جهان پیدا نمیکنید که مخالف این حرف باشد. اگر ممکن است یک دولت پیدا کنید که معتقد نباشد رژیم ایران بیش از هر کشور دیگری از تروریسم حمایت میکند. این همة داستان است. ما نباید با حکومتی که حامی تروریسم است تعامل کنیم، با حکومتی که تروریسم را بعنوان بخش مشروعی از جوامع دیگر میداند. چنین حکومتی باید طرد شود. این کاری است که ما با چنین رژیمهایی انجام دادهایم. الان حکومتی با رهبرش در مقابل ما قرار دارد که بیش از هر کس دیگری دستش به خون آلوده است، حکومتی که باعث بیثباتی مفرطی در خاورمیانه شده است.

نگاه کنید به وقایعی که در لبنان و سوریه اتفاق میافتد و یا نقشههایی که آنها برای اسراییل و دولتهای عربی در سر دارند. آنها به دنبال غلبه بر دیگر کشورها و برقراری یک دیکتاتوری مذهبی، نه تنها در ایران، بلکه در دیگر کشورهای خاورمیانه هستند. باید متوقف شود. و باید به نحو مناسبی متوقف شود. بجای صحبت کردن در مورد چیزهایی که جز با تغییر رژیم ایران محقق نمیشوند.

بنابراین موضوعی که باید روی آن تمرکز شود این است که این تغییر رژیم چگونه صورت گیرد؟

در کنفرانسهای قبلی (مجاهدین) که من در آن شرکت داشتم، رژیم ایران تلاش کرد در آنها بمبگذاری کند. یکی از آنها در پاریس بود و عاملان آن اکنون تحت تعقیب هستند. این شوخی نیست، خیالبافی نیست، واقعیت است. آنها قاتل و جانی هستند و باید از اریکه قدرت به زیر کشیده شوند و همه دولتهای شایسته جهان باید از این موضوع حمایت کنند.

من اینجا آمدم که همین نکته را بیان کنم و مطمئنم همه همکارانم نیز احساس خودشان را در مورد آن بیان خواهند کرد. میدانم که همه شما حول تغییر رژیم در ایران وحدت دارید. تغییر برای داشتن حکومتی که دموکراتیک و مشروع است. ما متعتقدیم این جنبش که در رأس آن خانم رجوی و در کانونش سازمان (مجاهدین) قرار دارند، میتوانند آن را محقق کنند. مردم ایران میتوانند به آرزوهایشان برسند و کشورشان را پس بگیرند و ما میتوانیم صلح را درخاورمیانه مستقر کنیم. بدون این، هر کاری بیفایده و بیثمر است. متشکرم.

 

سناتور رابرت توریسلی

می‌خواهم امروز را به یاد داشته باشید، چون شرکت کنندگان می‌توانند هر اسمی را می‌خواهند روی کنفرانس بگذارند، ولی واقعیت این است که این اولین باری است که اعضای جامعه بین‌المللی با فکر «تغییر رژیم» گرد هم می‌آیند. و خطاب به آن ملت‌هایی که اینجا نیستند: ما تمایل شما برای آشتی را درک می‌کنیم. ما همه، این را آزمایش کردیم. با رزیم تهران مذاکره کردند با رژیم تهران مماشات کردیم، با رژیم تهران شکیبایی کردیم، و در یک نقطه این کار پایان می‌یابد. برای آن کشور ‌هایی که امروز در کنفرانس شرکت می‌کنند، این سیاست امروز پایان یافت.

جایگزین این سیاست «تغییر رژیم» است. و آن جایگزین موجود است: شورای ملی مقاومت ایران با خانم رجوی. با پایگاه در میان مردم ایران که می‌خواهند آزاد باشند. مردمی با استعداد. مردمی خوب که نبایستی محکوم به زندگی در فقر و سرکوب باشند.

خطاب به مردم لهستان و بخصوص دولت این کشور در ورشو: تبریک بخاطر شجاعت و آینده‌نگری و رهبری شما در میزبانی این کنفرانس. اگر مردمی در دنیا باشند که درک کنند که نمی‌توان با اهریمن مماشات کرد، آنها مردم لهستان هستند. شما دو بار در چنین وضعیتی قرار داشتید. شما سازش نکردید، مذاکره نکردید، مماشات نکردید. شما هرگز میل به آزادی را فراموش نکردید و آن را به دست آوردید. و مردم ایران هم به دست خواهند آورد. شورای ملی مقاومت ایران بخشی از آن است و ما از طرف آنها اینجا هستیم.

متشکرم

سید احمد غزالی-نخست وزیر پیشن الجزایر

سلام به سناتور توریسلی، سلام بر خانمها و آقایان،

اجازه بدهید بگویم که همه ما در اینجا حامل پیام صلح هستیم و خواهان این هستیم که صلح حاکم شود. ما بر این عقیده هستیم که صلح و ثبات در خاورمیانه تهدید می‌شود ولی نه فقط در خاورمیانه. صلح و ثبات در خاورمیانه در ارتباط تنگاتنگ است با صلح و ثبات در تمام کشورهای مدیترانه و اروپا.

تهدید اصلی از ناحیه تروریسم دولتی است و خشونتی که تروریسم دولتی اعمال می‌کند و عواقب آنرا در عراق و سوریه و یمن و لبنان می‌دانیم. برای همین ما منجمله برای حمایت از اپوزیسیون ایران در اینجا هستیم. پریروز سالگرد سقوط دیکتاتوری شاه بود. متاسفانه مردم ایران پس از رهایی از بند یک دیکتاتوری به چنگ دیکتاتوری بی‌رحم‌تری افتادند که دیکتاتوری مذهبی است.

ما از مردم ایران و مقاومت ایران حمایت می‌کنیم که یک نیروی سیاسی با قدمت پنجاه ساله است که فداکاریهای زیادی را به عمل آورده و حکومت دیکتاتوری در عرض این چهل سال بیش از ۱۲۰هزار تن از مبارزان مقاومت را به قتل رسانده.

اهدافی که مقاومت ایران برای آن فداکاری می‌کند اهدافی هستند که در راستای صلح و ثبات، نه تنها در خاورمیانه، بلکه در کل جهان است.

 سناتور ریشارد مایر – نایب رئیس کمیسیون خارجی سنای لهستان

احترام و آزادی

هر کس در دنیا نیاز به احترام و آزادی دارد. احترام برای زندگی و آزادی برای تصمیم در مورد خود. هم چنین در ایران برای برسمیت شناختن حق زندگی ایرانیان و آزادی آنان لازم است . برسمیت شناختن حق زندگی ایرانیان و آزادی برای مردم ایران برای تمامی جهان نیز لازم است. به عنوان یک لهستانی می فهمم هر کجا که احترام به زندگی و آزادی را می خواهند هم چنین تغییر را می خواهند.

امروز تلاش های مریم رجوی را ستایش می کنم که برای آوردن عدالت و سعادت برای مردم ایران تلاش می کند. تشکر می کنم از اینکه امروز می توانیم دیدار کنیم. این خیلی مهم است که در عین نگاه کردن به گذشته در مورد آینده بتوانیم صحبت کنیم. امیدوارم که در آن زمان تجمع شما برای حقوق بشر مورد احترام واقع شود و کشور شما آزاد و دمکراتیک بشود. ایرانیان نیاز به حقیقت دارند. ایرانیان نیاز به عدالت، قانون، عشق و اصول دمکراتیک دارند. تنها چنین ایرانی می تو اند تضمین صلح در این منطقه از جهان باشد. ما به چنین ایرانی نیاز داریم جهان آزاد نیاز به ایران آزاد دارد. تشکر می کنم.

 

مارچین شیویان چیتسکی - وزیر پیشین تجارت خارجی و عضو پارلمان لهستان

خانمهاو آقایان، من اینجا هستم تا از اپوزیسیون دموکراتیک ایران حمایت کنم. من قبلا هم در شماری از کنفرانسهای این اپوزیسیون در پاریس شرکت کرده ام و همانطوریکه شهردار جولیانی قبلا اظهارداشت مقامات رژیم ایران تلاش کردند که در آن جلسه بمب گذاری کنند. لهستان مجبور بود برای سالهای طولانی برای آزادی و حقوق بشر بجنگد و اپوزیسیون دموکراتیک ما نیز بهمان منظور میجنگید و ما حمایت وسیعی از جامعه بین المللی برای اهدافمان کسب کردیم. به همین دلیل است که ما از اپوزیسیون دموکراتیک ایران حمایت میکنیم که درحال جنگ برای احقاق حقوق بشر است. با رژیمی میجنگد که قتل عام میکند، مخالفینش را اعدام میکند.جائیکه هیچ آزادی سیاسی وجود ندارد. ما با برنامه اپوزیسیون دموکراتیک آشنا هستیم و نیز با رئیس جمهور منتخبش خانم مریم رجوی و برنامه ۱۰ ماده ای که انتخابات آزاد، حقوق برابر برای زنان، حقوق برابر برای اقلیت های ملی، لغو مجازات اعدام، و آزادی مطبوعات را تضمین میکند. و همچنین رد میکند فعالیت های هسته ای را. من مطمئنم که این مبارزه برای مدرنیزاسیون و رسیدن به دموکراسی در ایران و نیز مبارزه برای از میان برداشتن رژیمی که حقوق بشر و حقوق مخالفینش را رعایت نمیکند یک مبارزه موفق خواهد بود. و من معتقدم که ایران نهایتا یک کشور دموکراتیک که به حقوق بشر و صلح در جهان احترام میگذارد خواهد شد. و این آرزوی من برای ایران از اعماق قلبم و همه ماست. از توجه شما بسیار متشکرم.

 

سناتور زیبیگنیو چیخون – عضو سنای لهستان

رؤیای مردم ایران مثل رویای هر ملتی دارای اهمیت است و باید محقق شود. ما لهستانیها علاقه خاصی به ملت ایران داریم چون در جریان جنگ جهانی دوم ملت ایران هزار سرباز لهستانی را که مسیر طولانی از اتحاد جماهیر شوروی پیموده بودند را پذیرفت. آنها در شوروی محکوم شده و در زندان بودند و جواز این را یافتند که این مسیر را برای رسیدن به غرب و اروپا بپیمایند و ملت ایران به گرمی از ما استقبال کرد.

و حالا ملت ایران باید آزادی و کرامت خود را باز یابد و تبدیل به ملتی آزاد شود. ما باید به ملت ایران در راستای احترام به حقوق بشر کمک کنیم. این وضعیت قابل قبولی نیست که هزاران ایرانی منجمله وکلایی که حرفه خود را انجام داده و از مخالفین سیاسی دفاع کرده‌اند، در زندان باشند.

ملت ایران می‌تواند روی کمک و همبستگی ملت لهستان حساب کند. ما در همبستگی با شما هستیم. خیلی ممنون.

بیشتر بخوانید :

روزنامه فایننشال- جولیانی: عمر رژیم ایران به سرعت باید پایان یابد

پایان اجلاس ورشو، مایک پمپئو:‌ حتی یک کشور حاضر به دفاع از رژیم ایران نشد

لطفا به اشتراک بگذارید: