کپرنشینان جاسک مدال غارت حکومت

کپرنشینان جاسک مدال غارت حکومت - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۸۸


برنامه‌ مجله اجتماعی- اقتصادی شامل اخبار و سه گزارش زیر می باشد:
« معلمان ایستاده اند »
« دانشگاه وبیکاری، چرخه ای باطل »
« کپر نشینان جاسک »
این کلیپ به منظور آشنایی کاربران با ریشه های بحرانهای اجتماعی و اقتصادی است که در میهن ما ایران در جریان است :‌

اخبار مجله اجتماعی- اقتصادی


سقوط ده برابری ارزش ریال خلال یک دهه اخیر


یک کارشناس اقتصادی رژیم: از ۱۸۰۷ تا ۱۹۰۷ یعنی در دوران قاجار ارزش پول ملی تنها ۵.۵ برابر کاهش پیدا کرد هر چند که در آن دوران شاید نظام پولی و ارزی اندکی محدودتر بود. اما در برنامه اول توسعه (یعنی از سال ۱۳۶۸) تا امروز این کاهش ۲ هزار برابر بوده و در ده سال اخیر ارزش پول ملی یک دهم شده یعنی ارزش دلار ده برابر شده است.

تورم زراعت، باغداری و دامداری سنتی به ٧٠.٢ درصد رسید


خبرگزاری حکومتی ایلنا: شاخص قیمت تولید کننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی (برمبنای ١٠٠=١٣٩٠) در فصل پاییز سال ١٣٩٧ برابر با ٤٢٦,٠ چهارصد و بیست و شش است که نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٧٠.٢ درصد افزایش یافته است.

دزدی حکومت ملاها از سرانه مدارس و تامین اجباری هزینه‌ها توسط خانواده های زحمتکشان


خبرگزاری حکومتی ایلنا: آموزش، کالایی شده است؛ در این شکی نیست؛ بیش از ۱۵ درصد مدارس کشور، متعلق به بخش خصوصی هستند اما در بخش دولتی نیز، هزینه‌ها را «مردم» تامین می‌کنند نه دولت؛ دولت به لطایف‌الحیل از زیر بار تعهدات اصل ۳۰ قانون اساسی – ارائه آموزش رایگان به آحاد مردم تا پایان مقطع متوسطه- شانه خالی کرده است؛ در این شرایط، فرودست‌ترینِ فرودستان مثل ساکنان قروه‌ی محروم در کردستان، برای برخورداری فرزندانشان از حقِ بدیهیِ تحصیل چه باید بکند؟ وقتی آموزش و پرورش، سرانه مدارس را نمی‌پردازد، آن مدیر مدرسه در آونگان چه «می‌تواند» بکند؟!

ترفندهای غارتگرانه دولتهای مستقر در حکومت اخوندی


روزنامه حکومتی جهان صنعت: در سه دهه اخیر با اهرم افزایش نرخ ارز دولت‌های ایران مستمرا از ارزش پول ملی کاسته‌اند و بدین ترتیب نه تنها از پرداخت بخشی از تعهدات قبلی، که از زیر بار بخشی از تعهدات جاری خود (مانند حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران) خود نیز شانه خالی کرده‌اند.

در این رابطه همچنان با صحبت از افزایش نقدینگی، فرافکنی می‌شود، گویی مردم در خانه خود پول چاپ و به بازار سرازیر کرده‌اند. ۷۰ درصد نقدینگی در پنج سال اخیر و به واسطه سیاستگذاری‌های مالی و پولی نئولیبرالهای حافظ منافع بانک‌های خصوصی ایجاد شده است.

۸۰ درصد درآمد اقشار بی‌مسکن صرف اجاره بها می شود


یک روزنامه حکومتی در گزارشی نوشت: رشد تقاضا و عدم عرضه یا کاهش عرضه در جامعه هدف، وضعیتی به وجود می‌آورد که اقشار فاقد مسکن بیش از ۸۰ درصد درآمد ماهانه خود را بابت اجاره‌بها پرداخت می‌کنند و این فقر و سختی که به خانواده‌های فاقد مسکن تحمیل می‌شود، آسیب‌های اجتماعی پیرامون خود دارد.

تهرانی‌ها و استان‌های محروم؛ رکورددار مصرف جگرمرغ


یک رسانه حکومتی: قاچاق جگر مرغ درحالی رخ داده که قیمت گوشت و مرغ روز به روز رو به افزایش است، شاید همین ‏امر ذائقه مردم را تغییر داده تا گرایش بیشتری به خرید جگر مرغ داشته باشند، یا آن‌که به ‏جای جگر گوسفند به خورد مردم داده شود. ‏ محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی می‌گوید که تقاضای ‏مستقیم مردم برای خرید سنگدان، جگر و پای مرغ افزایش داشته است.

گزارش اول « معلمان ایستاده اند »


بار دیگر معملین آزاده میهنمون ازکلاس درس به خیابونها اومدند تا درسی از ایستادگی ومقاومت رو در برابر رژیم ولایت فقیه نشون بدن. اینبار معلمان آزاده باقامتی استوار و به قدمت فرهنگ وتمدن ایرانزمین، برای احقاق حقوق از دست رفتشون دست به اعتصاب وتحصن زدن تا به خواسته هاشون برسن . از اعتراض وتحصن معلمین گزارشی تهیه شده که تقدیم حضورتون میشه

گزارش دوم « دانشگاه وبیکاری چرخه ای باطل »


بنا به آخرین گزارش موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم آخوندی، ۲۵۶۹ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی در کشوروجود داره. آخرین آماررسمی تحصیکرده های بیکار هم ۶میلیون نفرگزارش شده. پس با این حساب ۶ میلیون نفربه دانشگاه رفتن که دست آخر بیکاربشن. تازه عده زیادی هم توی راهند تا روی صندلی بیکاری بشینن. بله دوستان این چرخه‌ای باطل ازدانشگاه وبیکاریه که نظام ولایت فقیه درایران بوجودآورده .امروز نگاهی داریم به این بحران اجتماعی که توجهتون را به اون جلب می کنم .

گزارش سوم « کپر نشینان جاسک »


دربزرگترین شاهراه بازرگانی ایران ایستاده ایم .اینجا شهر جاسک است که در کناره دریای عمان آرمیده .شهری که خانه ومدرسه اش درکپر های حصیری است .کپر نشینی نمادی از فقر در این سرزمین است . فقری که می تونست با وجود قرار گرفتن در این گذرگاه مهمِ بازرگانی وجود نداشته باشه . پس سهم این مردم دراین موقعیت ویژه اقتصادی در جیب چه کسانیه ؟ گزارشی تصویری از مردم جاسک، به این سوالمون پاسخ میده

عفو خامنه‌ای و شوکر و گاز فلفل در زندان قرچک – مجله اجتماعی، اقتصادی

مدارس فرسوده، قتلگاه دانش‌آموزان ایران
لطفا به اشتراک بگذارید: