تظاهرات در ورشو-سخنرانی وزیر و سناتورهای لهستان و سید احمد غزالی

تظاهرات در ورشو-سخنرانی وزیر و سناتورهای لهستان و سید احمد غزالی


تظاهرات در ورشو ـ لهستان همزمان با کنفرانس بین‌المللی

علیه تروریسم و جنگ‌افروزی ارتجاع حاکم بر ایران

 

مارچین شیویان چیتسکی – وزیرتجارت و شهردارپیشین ورشو-نماینده پارلمان لهستان

عصر بخیر خانمها و آقایان حاضر در این تظاهرات در ورشو،‌ شهر آزادی . ما باید برای مدتی طولانی میجنگیدیم تا اینکه لهستان از استقلال ،‌ دمکراسی و حقوق بشر برخوردار شود. در حالیکه در ایران این جنگ کماکان ادامه دارد. من این افتخار را داشته ام که در بسیاری از جلسات شورای ملی مقاومت ایران در پاریس شرکت کنم. در ایران هرساله هزاران نفر دستگیر میشوند. بسیاری احکام اعدام وجود دارد و حقوق بشر و حقوق زنان نقض میشود. اما مقاومت ایرانیان وجود دارد با برنامه ده ماده ای که یک حکومت مبتنی بر جدایی دین و دولت ،‌ انتخابات آزاد ،‌ احترام به حقوق اقلیتها و همچنین ملغی کردن حکم اعدام و دست برداشتن از سلاح اتمی را معرفی میکند. به این دلیل ما اینجا هستیم که از این خواسته ها و آرزوها و اهداف حمایت کنیم اهدافی که ما را به دمکراسی و صلح رهنمون میشود نه اینکه ایران منبع تروریسم باشد. این یک آلترناتیو است.

 

سناتور ریشارد مایر – نایب رئیس کمیسیون خارجی سنای لهستان

ما انتظار تحقق آزادی و اتحاد را داریم، سه کلمه برای شما مهم است، احترام به آزادی و همبستگی برای همه شما مهم است، نیاز است که به حق آزادی و اتحاد هر فرد احترام گذاشته شود، زندگی او متحرم شمرده شود، حق انتخاب برای هر فرد محترم شمرده شود، در ایران نیز حق آزادی برای مردم ایران یک امر واجب و ضروری است، احترام به همه آحاد مردم ایران و احترام به حق آزادی ملت ایران برای همه دنیا ضروری است، آیا شما هم با این نظر موافق هستید، من درک می کنم که احترام به زندگی، احترام به آزادی و همبستگی چه معنایی دارد. سالها است که ما شاهد حکومتی هستیم که به عامه مردم احترام نمی گذارد، زندانها مملو از زندانیان سیاسی است، حق تجمع وجود ندارد، حق بیان وجود ندارد، امروز من همه تلاشهای خانم مریم رجوی را تحسین میکنم که برای اتحاد و رفاه در ایران تلاش می کند.

مردم ایران نیازمند حقیقت هستند. تنها چنین ایرانی هست که صلح را در این بخش از جهان تضمین خواهد کرد. یک ایران آزاد برای همه ما ضروری است. تمامی جهان به یک ایران آزاد نیازمند است. بسیار متشکرم.

سناتور زیبیگنیف چیخون-عضو سنای لهستان

دوستان ایرانی ، شما اینک در ورشو هستید. ورشو همچون سایر نقاط و شهر های لهستان در۳۰ سال پیش یک شهر آزاد نبود. لهستان هم یک کشور آزاد نبود. ولی نهایتا ما آن مرحله را پشت سر گذاشتیم و تبدیل شدیم به یک کشوربا اقتدار و کاملا آزاد و به این خاطر است که بر خلاف سایرین بعنوان لهستانی ها که روابط بسیار زیاد و خوبی با ایرانیان داریم که برمیگردد به دوران جنگ جهانی دوم و شما، کشور شما اینک میجنگید تا کرامت و آزادی خود را بدست آورید بعنوان یک ملت، ملتی که شایسته این حقوق است. این یک رؤیا آرزو برای شماست و من معتقدم که این رؤیا آرزو به واقعیت میپیوندد. همچنانکه برای ما لهستانی ها بوقوع پیوست. این واقعیت که رژیمی وجود دارد که هزاران وهزاران انسان را اعدام کرده است یک گمانه فوق العاده بزرگ علیه این رژیم است و او را از داشتن هرگونه مشروعیتی برای حکومت کردن بر مردم ایران محروم میکند و به این دلیل است که من معتقدم به زودی ایران یک کشور آزاد خواهد شد کشوری که بر آن حکومت قانون حاکم است نه حکومت افرادی که حق ملتی برای اعمال حق حاکمیتش را غصب کرده اند. بنابر این من فکر میکنم این آرزوی شما به واقعیت خواهد پیوست و کرامت ملت ایران بزودی زود باز خواهد گشت زیرا که مطمئنا شایسته آن هستند.

زنده باد ایران آزاد. زنده باد ایرانیان آزاد شادمان.

 

سید احمد غزالی نخست وزیر پیشین الجزایر

همواره امتیاز ویژه ای برای من به شمار می آید بودن در میان برادران ایرانی که چهل است در مقابل دیکتاتوری مقاومت می‌کنند. آنها و دهها هزار تن دیگر از فعالان صادق دموکراسی و آزادی در ایران زندگی خود را فدای این هدف نموده‌اند.

ما همراه با تنی چند، همراه با تعداد زیادی از دوستان در اینجا هستیم تا افکار جهانی را نسبت به واقعیت مشکل رژیم ایران به اشراف برسانیم.

وقتی در مطبوعات غربی سخن از ایران به میان می‌آید، اغلب به مذاکرات، قراردادهای اقتصادی، تبادلات تجاری، بمب هسته‌ای پرداخته می‌شود ولی موضوع اصلی که مردم ایران است به فراموشی سپرده می‌شود. موضوع اصلی مردم ایران است که از دیکتاتوری شاه به چنگ دیکتاتوری بی‌رحم‌تری افتاده و تعداد خیلی کمی خبردارند که در عرض چهل سال، رژیم ایران صد و بیست هزار تن از مقاومین ایرانی را به قتل رسانده؛ صد و بیست هزار تن از مقاومین ایرانی.

در سال ۱۹۸۸ در عرض شش ماه، فقط با یک فتوای خمینی سی هزار زندانی سیاسی اعدام شده‌اند. بعد از سالیان سکوت، دیگر نمی‌شود در رابطه با این جریان سکوت کرد و سال پیش سازمان ملل متحد برای اولین بار در تاریخش گزارشی در رابطه با قتل عامهای سال ۱۹۸۸ را منتشر کرد.

خیلیها، خیلی از کشورها بر این عقیده‌اند که می‌شود با مذاکرات رژیم ایران را به نرمش وا داشت. خیلیها بر این عقیده‌اند که صلح و ثبات در این منطقه از طریق مذاکرات قابل حصول است.

برادران عزیز، افکار جهانی باید دریابد که در این منطقه و در این کشور مقاومتی با قدمت پنجاه ساله وجود دارد که بعد از سرنگونی شاه بوجود نیامده بلکه قبل از آن نیز وجود داشته و نقش بسزایی در سرنگونی شاه ایفا کرده. این مقاومت دارای تجارب زیادی است و ریشه در مردمش دارد. این مقاومت حامل امید، امکانات و حس فداکاری است و تنها نیرویی است، تنها نیرویی که می‌تواند ایران را آزاد کند.

تهدید رژیم ایران در قانون اساسی آخوندها نهادینه شده. هدف آن اعمال هژمونی این حکومت بر مجموع جهان عرب و مسلمان است. این تهدید فقط شامل خاورمیانه نمی‌شود و تمامی جهان عرب و مسلمان و اروپای غربی را نشانه گرفته.

اگر صلح و ثبات در این منطقه را می‌خواهیم، اگر به صلح و ثبات در جهان دل بسته‌ایم، باید این تهدید را از میان برداشت و برای اینکه این تهدید را از میان برداریم تنها راه حمایتی قوی است از مقاومت ایران و اهداف مقاومت ایران که می‌تواند چنین خواسته‌ای را محقق ‌کند.

 

مطالب مرتبط:

درخشش تنها هماورد استبداد مذهبی در آوردگاه ورشو


کنفرانس مطبوعاتی در ورشو همزمان با اجلاس بین‌المللی در لهستان علیه تروریسم ایران

 
لطفا به اشتراک بگذارید: