خاموشی روستاهای جنوب خراسان - مجله اجتماعی، اقتصادی

خاموشی روستاهای جنوب خراسان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۸۹

برنامه امروز اختصاص دارد به اعتراض وتحصن غارت شدگان توسط موسسات وابسته به سپاه پاسداران وسایر ارگانهای دولتی وهمچنین دوگزارش دیگرمربوط میشه به «تخلیه روستاها ی خراسان جنوبی» و«وضعیت زندگی مردم در شهرکهای حاشیه تهران».نخست آخرین اخبار اجتماعی اقتصادی

اخبار:

رشد ۲۲.۱ درصدی نقدینگی در ۱۲ ماه منتهی به آذر ۹۷


خبرگزاری حکومتی فارس:آمار بانک مرکزی از متغیرهای پولی آذر ماه سال ۹۷ نشان می‌دهد، میزان نقدینگی کل کشور در پایان این ماه به ۱۷۶۴ تریلیون و ۵۸۰ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به آذر ماه سال قبل ۲۲.۱ درصد و در ۹ ماه امسال ۱۵.۳ درصد رشد داشته است.

فاصله بین خط فقر و تورم به ۵۳ درصد رسیده است


عضو هیات‌مدیره ارگان حکومتی کانون عالی شورای اسلامی کار اعتراف کرد: ۹۰ درصد کارگران این روزها از خوردن گوشت محروم هستند زیرا حقوق آنها کفاف خرید گوشت را نمی‌دهد‌. با توجه به شرایط اخیر فاصله بین خط فقر و تورم به ۵۳ درصد رسیده است و در این شرایط حقوق یک کارگر کفاف ۱۰ روز از ماه را می‌دهد‌.

گرانی ۵۰ تا ۱۱۳ درصدی کالاهای اساسی


خبرگزاری حکومتی تسنیم: براساس جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت از تغییرات قیمتی کالاهای اساسی در آبان ماه سال جاری قیمت سیب در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱۲.۹درصدی را داشته است. قیمت میل‌گرد افزایش ۱۰۲.۵درصد، گوجه‌فرنگی افزایش ۶۳.۹ درصد، برنج ۹۶.۱درصد، سیب‌زمینی ۷۲.۱ درصد، گوشت گوساله ۵۲.۱ درصد، تخم‌مرغ ۵۰.۹ درصد، تیرآهن ۹۱.۰ درصد داشته است.

افزایش فزاینده قیمت سبزی در انتهای سال


اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی: قیمت سبزی در حال افزایش است و تک فروشی اقلام سبزی مانند تره تا ۱۱هزار تومان افزایش یافته است.

رکود و تعدیل انبوه نیرو در صنعت بلور و چینی


رییس اتحادیه تهیه‌کنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر: با افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت مواد اولیه تهیه، چینی و بلور با رکود بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شده است، تولید چینی و بلور دیگر برای تولیدکننده و صاحبان این صنایع مقرون به صرفه نیست‌. اکنون در صنعت چینی بیش از ۳۵ کارخانه فعال هستند و همچنین در صنعت بلور کشور نیز بیش از ۵۰ کارخانه مشغول به کار است که امسال به دلیل مشکلات عدیده این دو صنعت با ریزش ۶۰ درصدی نیرو مواجه شده است‌.

اقتصاد کشور در سیطره سپاه پاسداران


روزنامه حکومتی جهان صنعت اعتراف کرد: در دوره قبلی غالب افرادی که وارد هیات نمایندگان اتاق بازرگانی شدند از اعضای زیرمجموعه نهاد‌های دولتی بودند‌‌. مدیران حاضر در هیات نمایندگان نیز از اعضا و کادر اصلی سپاه هستند‌. بنابراین ۸۰ درصد اقتصاد ایران دولتی و ۲۰ درصد آن خصوصی است که از این ۲۰ درصد نیز تنها حدود ۵ درصد متعلق به بخش خصوصی واقعی است و ۱۵ درصد آن را شبه‌دولتی‌ها تشکیل می‌دهند‌‌. در این بخش خصوصی نیز افرادی حضور دارند که در این زمینه متخصص نیستند‌‌.

بیش از یک سوم کارگران در فلاکت زندگی می‌کنند


روزنامه حکومتی جهان صنعت: طبق آمار رسمی، تعداد کارگران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به ۱۳ میلیون و ۷۷۹ هزار نفر و افراد تحت پوشش نیز به بیش از ۲۱ میلیون و ۹۳۳ هزار نفر رسیده است که از این تعداد به گفته فعالان کارگری بیش از یک‌سوم در فلاکت زندگی می‌کنند.

غارت و چپاول سرمایه‌های کشور به اسم خصوصی‌سازی برای نورچشمی‌ها


یک کارشناس اقتصادی رژیم: در مشهد یک کارخانه نساجی با ۷۰۰ کارگر پس از توسعه شهری در وسط شهر قرار گرفت. آن را به ثمن بخس به یکی از "نورچشمی"‌ها فروختند. این آقا هم کارخانه را ورشکسته اعلام و کارگران را اخراج کرد. اینها همه بازی برای فساد است. بنابراین اتفاقی نیست که به ناگهان خبری منتشر می‌‌شود، مبنی بر اینکه آقایی "صنایع گوشت اردبیل" را به کمتر از ارزش واقعی آن خریداری کرده است.

گزارش اول « غارت شدگان از پا نمی نشینند »


روزی نیست که در شهرهای مختلف میهن تجمعی از غارت شدگان توسط موسسات وابسته به سپاه پاسداران وسایر ارگان های حکومتی برگزار نشه . مردمی که قربانی یک کلاهبرداری دولتی شده و تمامی دارایی خودرا ازدست داده اند
اما این مردم به جان آمده همچنانکه خودشان می گویند برای باز پس گیری پولهای خود از پا نمی نشینن و به تجمعات خود ادامه می دهند. گزارشی از این غارت شدگان تهیه شده که به اون توجه کنید.

گزارش دوم « روستاهای خراسان جنوبی خاموش می‌شوند »


در سالهای اخیر بحران آب مردم سراسر کشور را غرق در رنج و مصیبت کرده. هزاران روستا به‌خاطر کمبود آب خالی از سکنه شده و روستاییانٍ هستی از دست داده، به شهرها کوچ کرده اند . روستاهای خراسان جنوبی از این گردونه کوچ اجباری بی نصیب نمونده و یکی پس از دیگری خاموش میشه وروستاییان مجبورند ترک دیارکنن و روانه شهرهای بزرگ بشن. درهمین رابطه گزارشی از تخلیه روستاها درخراسان جنوبی درایم که توجهتون را به این برنامه جلب می کنم.

گزارش سوم « محله هایی رها شده در آلودگی و فرسودگی»


سیل مهاجرت به شهرها ناگزیر بساط حاشیه نشینی درشهرها را در پی داشته . وجود این شهرکها بدون هیچ گونه امکانات زیرساختی اهالی این محله ها را درگردابی از آلودگی زیست محیطی فرو برده . یکی از این صدها شهرک ومحله که بااین فاجعه مواجهند محله ای است به اسم خلیج درحاشیه شهر تهران که براتون انتخاب کردیم . که به دیدن گزارش می ریم .

عفو خامنه‌ای و شوکر و گاز فلفل در زندان قرچک – مجله اجتماعی، اقتصادی

ایران گرفتار سیل، علی خامنه‌ای در سودای بازسازی سوریه!‌
لطفا به اشتراک بگذارید: