اتحاد ایران و القاعده با هم، غیرقابل قبول برای مقامات آمریکایی است

اتحاد ایران و القاعده با هم، غیرقابل قبول برای مقامات آمریکایی است


روزنامه واشینگتن تایمز در گزارش مشروحی به نقل از مقامات ایالات متحده نوشت : رزیم ایران و القاعده با یکدیگر متحد شده‌اند و این تهدیدٍ غیرقابل قبولی برای آمریکا و متحدانش در منطقه است و زمینه بالقوه‌ یی را برای توجیه قانونی یک مقابله نظامی با رژیم ایران و نیروهای شبه‌نظامی نیابتی‌اش برای آمریکا فراهم می‌کند.

ذیلاٌ گزارشی در همین رابطه آمده است:

گزارش واشینگتن تایمز درباره اتحاد رزیم آخوندی با القاعده


واشینگتن تایمز گزارش داد :مقامات دولت ترامپ هشدار میدهند که ارتباط طولانی مدت و پیچیده بین رژیم ایران و القاعده به یک تهدید امنیتی جهانی غیر قابل قبول تبدیل شده و حکومت ایران امنیت اعضای القاعده را به طور مخفیانه فراهم می‌کند، به عوامل سطح بالای آنها پناهگاه مخفی میدهد و برای نفرات جنگی القاعده درسراسر خاورمیانه پول و سلاح می رساند.

این روزنامه می نویسد : با خارج شدن داعش از مرکز توجهات، گزارشها حاکیست که دولت آمریکا به طور فزاینده‌ای روی اتحاد غیرمنتظره بین رژیم ایران و القاعده متمرکز شده است. برخی منابع می گویند این مسأله می‌تواند زمینه بالقوه‌ای برای توجیه قانونی یک مقابله نظامی با رژیم ایران و نیروهای شبه‌نظامی نیابتی‌اش را فراهم کند. قبلا این شک وجود داشت که رژیم ایران نقطه اشتراک منافع با القاعده و گروههای افراطی در منطقه داشته باشد، اما مقامهای ایالات متحده می‌گویند همسویی منافع استراتژیک آنان و دشمنی مشترک‌شان با آمریکا، این همکاری پنهانی را بین آنها به وجود اورده است.

واشنگتن تایمز سپس قانون مجوز استفاده از نیروهای نظامی پس از حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر در کنگره آمریکا را یاد آوری کرده و می نویسد: مقامات حقوقی و اعضای کنگره می‌گوینده این قاون می‌تواند در صورتی که تهدیدات همکارای مخفیانه رژیم ایران و القاعده متوجه امنیت آمریکا و اسرائیل شود و تحریمهای اقتصادی نتواند به تغییر رفتار رژیم حاکم بر ایران منجر شود، بار دیگر از سوی دولت آمریکا مورد استفاده قرار گیرد. مقامات آمریکا تصریح میکنند که کوهی از شواهد متقن نشان میدهد که القاعده و رژیم ایران به طور حساب‌شده تصمیم به همکاری گرفته‌اند.

این روزنامه می افزاید: مقامات می‌گویند این یک اتحاد است که آمریکا و متحدین آن در منطقه نمیتوانند تحمل کنند.

ناتان سیلز هماهنگ کننده امور تروریسم در وزارت خارجه آمریکا گفت: رزیم ایران پس از یازده سپتامبر تا امروزبرای اعضای القاعده امنیت و آزادی عمل فراهم کرده و از استرداد این تروریستها برای محاکمه از سوی آمریکا خودداری می‌کند.

برادلی بومن، مدیر ارشد مرکز قدرت نظامی و سیاسی بنیاد دفاع از دمکراسیها، گفت، ”دولت ترامپ کار درستی میکند که روی طیف کاملی از فعالیتهای شرورانه رژیم تهران متمرکز می شود و این باید تمرکزی روی حمایت طولانی مدت این رژیم از القاعده را در بربگیرد.“ ....

 

واشینگتن در ادامه گزارش خود اضافه می کند: هفته گذشته، دونالد ترامپ روشن ساخت که کاخ سفید روی ارتباط رژیم ایران با تروریستها کاملا متمرکز است و اظهار داشت که اقدامات بیشتری در آستانه انجام است.

وی در سخنرانی سالانه در مورد وضعیت کشور خود گفت، ”دولت من قاطعانه عمل کرد تا با حکومت سردمدار حامی تروریسم در دنیا یعنی رژیم افراطی حاکم بر ایران مقابله کند. برای اینکه تضمین کنیم که این دیکتاتوری فاسد هرگز به تسلیحات هسته ای دست پیدا نکند، من آمریکا را از توافقنامه فاجعه بار هسته ای ایران خارج کردم. و در پائیز گذشته، ما سختترین تحریمهایی که تاکنون علیه یک کشور اعمال شده را برقرار کردیم.

ما چشممان را از یک رژیمی که شعار ”مرگ بر آمریکا“ میدهد و تهدید به نسل کشی علیه یهودیان میکند، برنخواهیم داشت.“

دولت من به طور قاطعانه عمل کرده است تا با اصلی‌ترین دولت حامی تروریسم در جهان، یعنی رژیم افراط گرای ایران مقابله کند. این یک رژیم افراطی است و آنها اعمال خیلی بدی انجام می‌دهند. برای تضمین اینکه این دیکتاتوری فاسد هرگز به سلاح اتمی دست پیدا نکند، من آمریکا را از توافق فاجعه بار اتمی خارج کردم و در پاییز گذشته ما شدیدترین تحریم‌هایی را که تا کنون توسط ما روی حکومتی اعمال شده برقرار کردیم. ما چشمان خود را از روی رژیمی که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهد و تهدید به نسل کشی یهودیان می‌‌کند بر نخواهیم داشت.

 

بیشتر بخوانید :

 افشای روابط رژیم ایران با گروههای تروریستی ، جزییات رابطه با القاعده

رژیم ایران و القاعده دوستان دشمن نما که صلح را تهدید می‌کنند


 
لطفا به اشتراک بگذارید: