وضعیت زندگی زلزله زدگان کرمانشاه - مجله اجتماعی اقتصادی

وضعیت زندگی زلزله زدگان کرمانشاه - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۱

در این شماره از مجله می پردازم به اخبار و سپس به گزارشی با عنوان «حق مسکن از مردم گرفته شده »و گزارشی به وضعیت زندگی زلزله زدگان کرمانشاه ودر پایان گزارشی داریم از گرانی گوشت ومرغ

اخبار مجله اجتماعی- اقتصادی


نقدینگی کشور به ۱۸۰۰ تریلیون تومان رسید


رئیس مجمع کارآفرینان رژیم: در برخی کشورها نقدینگی ۱۷۰ درصد و حتی به ۳۰۰ درصد نیز رسیده است اما با وجود این رشد نقدینگی، تورم در این کشورها افزایش پیدا نکرده است؛ در مقابل در کشور ما همزمان با رشد نقدینگی، تورم نیز در حال افزایش است به طوری که در ۱۰ سال گذشته میزان نقدینگی کشور ۹۷۴ درصد با رشد مواجه بوده و الان به ۱۸۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و همگام با آن نرخ ارز نیز ۱۲۰۰ درصد با رشد مواجه بوده است.

هرج ومرج و گرانی افسار گسیخته در بازار صیفی جات


خبرگزاری حکومتی تسنیم:آشفتگی قیمتی که در بازار محصولاتی مانند گوشت قرمز و مرغ مشاهده می‌‌شد به بازار صیفی‌جات هم رسیده است و این محصولات با قیمت‌های عجیب و غریبی عرضه می‌شوند. شاید کسی این فکر را نمیکرد که قیمت هرکیلوگرم کاهو به ۱۱هزار تومان، فلفل دلمه (سبز) ۱۵هزار تومان، لبو ۸ هزار و۵۰۰ تومان،کلم ۸ هزار تومان،بادمجان ۸ هزار تومان و گوجه فرنگی به ۹ هزار تومان برسد.

سیستم بانکی یا مرکز غارت و چپاول


یک کارشناس اقتصادی رژیم: چرا با وجود اعلام مقامات رسمی کشور مبنی بر وجود ۵۰ میلیون حساب مجعول در سیستم بانکی هنوز اقدامی در این زمینه صورت نمی‌گیرد؟ یکی از مقامات مسئول شورای عالی بورس در مصاحبه‌ای ادعا کرده‌اند که در حال حاضر ۸۵ درصد از کل قراردادهای بانکی در سیستم بانکی کاملا جنبه صوری دارد.

شغل یک میلیون راننده تاکسی‌های آنلاین زیر تیغ تغییر


عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی: با تصویب قانونی در هیات دولت، شرکت‌های تاکسی آنلاین به پروانه کسب اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی نیاز خواهند داشت اما از سوی دیگر باید مجوزی را نیز از شهرداری‌ها دریافت کنند، در این صورت شهرداری می‌تواند قوانین مورد نظر خودش را به شرکت‌ها اعمال کند. این اتفاق به معنای از بین رفتن تاکسی‌های آنلاین است. بر اساس آمارهایی که تاکسی‌های آنلاین و اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی ارائه داده‌اند، تعداد رانندگان فعال این پلتفرم‌ها، به حدود یک میلیون نفر می‌رسد.

کارکنان شرکتی مخابرات با مدرک فوق لیسانس ۱ ملیون و ۳۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند


کارکنان شرکتی مخابرات: حدود ۱۸۰۰ نفر هستیم که به صورت شرکتی در مخابرات فارس مشغول به کاریم؛ دستمزد ما بسیار کمتر از رسمی‌هاست؛ در واقع همان حداقل حقوق وزارت کار را می‌گیریم؛ نیروهایی داریم که با مدرک فوق‌لیسانس، فقط ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند.

پشت‌بام فروشی متری یک تا سه میلیون تومان


روزنامه حکومتی ایران: ناحیه ۷ منطقه ۴ تهران که به نام «شمیران نو» معروف است، از پیشقراولان ترین مناطقی است که این روزها بشدت با پشت بام فروشی دست و پنجه نرم می‌کند. ۹۵ درصد ساکنان این جور محلات مهاجرهستند، بیشترشان بیکار و تعدادی هم کارگرند. شبیه آقای مرادی که کارگر فصلی است. یک پشت بام را که دیوارهایش از یونولیت و چوب ساخته شده و نه آشپزخانه دارد و نه اتاق، ۴ میلیون تومان رهن و ماهی هم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره کرده است.

سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور تحت حاکمیت آخوندی


استاندار رژیم در تهران: در گذشته یک مرد خانه کار می‌کرد و هشت نفر را تامین می‌کرد اما اکنون اگر هر هشت نفر هم کار کنند به نتیجه نمی‌رسند.در جامعه هنوز سه میلیون زن سرپرست خانوار داریم که واقعاً به لحاظ اقتصادی توانمند نیستند.

گزارش اول « حق مسکن از مردم گرفته شده »


بی ثباتی وبالارفتن ساعت به ساعت قیمت ها دربازارمسکن آرزوی دست یافتن به سرپناه زندگی رو برای اقشار وسیعی از جامعه غیر ممکن کرده. این بحران به حدیه که معاملات مسکن در بخش گستره ای از شهرها به حالت رکود درآمده .در این رابطه گزارشی همکارانم تهیه کردن که توجهتون رابه اون جلب می کنم .

گزارش دوم «۱۵ماه بعداز زلزله کرمانشاه »


دومین زمستون در حال تمام شدنه ولی هنوز چادرها و کانکس ها در مناطق زلزله زده کرمانشاه برپا است . زمان در این منطقه متوقف شده وکورسویی از امید به بازگشت به خونه هاشون دیده نمیشه. اونهایی که تونستن، از این منطقه رفتن واونهایی که هیچ چیز درچنته نداشتن در همین چادرها موندگار شدن .

بله دوستان این سرگذشت هزاران همو طن کردمون در منطقه زلزله زده کرمانشاه است. . فیلم ها وعکس ها گواهی است بر رنج ودرد این مردم مصیب زده و مدال خیانتی است بر سینه سردمدارانٍ دزدوچپاولگر که این طوری زندگی مردم را به نابودی میکشونند. با هم گزارشی ببینیم ازوضعیت این هموطنان زلزله زده در کرمانشاه.

گزارش سوم « مافیای آخوندی در بازار گوشت و مرغ »


سریال تکراری ومضحک «آی دزد آی دزد »دوباره بعد از بحران گوشت قرمز ومرغ با بازیگران بدلی در تلویزیون های رژیم نمایش داده شد واین بار مضحکتر که برای نظارت بر قیمت ها، قشون کشی هم کردن واز ستاد تعزیرات چند تا نیروی انتظامی هم آوردن تا بحساب خودشون کسی تخلف نکنه .

و معلوم شد که «امیددرمانی» کارساز نبوده ومثل همیشه به روش «تعزیر درمانی» رو آوردن تا مردم را سرجاشون بنشونن که گوشت گرون نخرن. ازطرفی هم هر کدوم هم که مصاحبه می کنن بالا رفتن قیمت و کیفیت نازل گوشت را به گردن یکی دیگه میاندازه . اما دراین بازی با معیشت مردم، اونچه که گم شده مافیای گوشته که صحبتی از اون نیست .

ونتیجه این غارت وباندبازی فقط برای مردم محروم سبدهای خالی و سفره های بی گوشت را به ارمغان میاره . اما مردم هم خوب میدون که دزد اصلی کیه و گول این حرفها را نمی خورن .درهمین زمینه گزارشی تهیه شده که توجهتون را به اون جلب میکنم

مطالب بیشتر :

کودکان کار قربانیان حکومت – مجله اجتماعی، اقتصادی

زلزله ۶.۳ریشتری استانهای نیمه غربی کشور را لرزاند/پیام مریم رجوی به هموطنان برای یاری رساندن به زلزله زدگان+فیلم

 
لطفا به اشتراک بگذارید: