کنفرانس بین‌المللی در بروکسل، تروریسم ایران و سیاست درست در قبال آن

کنفرانس بین‌المللی در بروکسل، تروریسم ایران تهدید آن برای اروپا و سیاست درست در برابر تروریسم آخوندها


کلود مونیکه سخنران دیگر کنفرانس بین المللی بروکسل، سخنانش را با ارائه خلاصه‌ای از گزارش مرکز اطلاعات استراتژیک و امنیت اروپا که او ریاستش را بعهده دارد، در رابطه با عملیات تروریستی اخیر رژیم ایران در اروپا آغاز کرد. کلود مونیکه ضمن توضیح اینکه تروریسم از ۴۰سال پیش با حکومت آخوندی عجین بوده، به اهداف رژیم از دست زدن به اقدامات تروریستی پرداخت و گفت:

رژیم ایران از تروریسم برای پیشبرد برنامه سیاسی‌اش در خاورمیانه و گسترش تاثیر خود بر منطقه استفاده می‌کند. رژیم ایران همچنین از تروریسم برای از بین بردن اپوزیسیونش در داخل و خارج مرزهایش استفاده می‌کند.

کنفرانس بین‌المللی در بروکسل، تهدید تروریسم ایران برای اروپا و سیاست مقابله

کلود مونیکه سپس به بازوهای اجرایی تروریسم رژیم ایران پرداخت. و در ادامه با طرح این سوال که چرا حکومت ایران در شرایطی چنین حساس رو به عملیات تروریستی آورده است افزود:

کلود مونیکه ـ متخصص امور تروریسم از مرکز امنیت و استراتژیک اروپایی


مشکلات داخلی ایران مطرح هستند. تورم افسارگسیخته چندصد درصدی در سال موجب اعتراضات خیابانی و متشکل شدن این اعتراضات شده و اپوزیسیون و بخصوص سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران که نیروی اصلی اپوزیسیون هستند و توان سازماندهی تمامی اعتراضات را دارند، باید به هر ترتیب از میان برداشته شوند تا جنبش اعتراضی داخل ایران فاقد حمایت و پشت در خارج ایران باشد. این یک هدف استراتژیک برای رژیم به شمار می‌آید.

کلود مونیکه یادآوری کرد که سیاست مماشات با یک حکومت تروریست که متکی بر عقب مانده ترین اقشار یک جامعه هستند نتیجه عکس خواهد داد . وی سپس به راه‌حلها پرداخت و گفت:

واضح است که حالا وقت وقتش است، چون عناصر واضحی در دست داریم، پرونده واضحی در دست داریم، برای اولین بار یک دیپلومات سطح بالای رژیم ایران در یک کشور اروپایی در زندان به سر می‌برد به دلیل مشارکتش در یک توطئه تروریستی که باید در خاک اروپا به اجرا گذاشته می‌شد، و این چیز کمی نیست. ما این امکان را داریم که فشار زیادی به مقامات اروپا و مقامات کشورها وارد کنیم تا مجازاتهای جدی بکار گرفته شود. این مجازاتها شامل اخراج افسران اطلاعاتی است که هویتشان فاش می‌شود، و چرا نه، بستن برخی سفارتخانه‌ها و همچنین درخواست از مقاماتمتان برای اینکه هر گونه گفت و گوی سیاسی و هرگونه روابط سیاسی با رژیم ایران را مشروط کنند به احترام تام و تمام به حقوق بشر،‌ چیزی که امروز اصلا وجود ندارد، و البته پایان بلافصل هرگونه فعالیت تروریستی و همه فعالیتهایی که منافع اروپا را هدف قرار داده و یا منافع پناهندگان سیاسی یا مخالفین ایرانی در خاک اروپا را هدف قرار می‌دهد.

فرزین هاشمی سخنران دیگر کنفرانس بین المللی بروکسل به منظور بررسی تهدیدات روز افزون تروریسم دولتی رژیم آخوندی در سالن رزیدانس پالاس بود.


وی طی سخنانی، اطلاعات جدیدی در مورد تهدیدات تروریستی دولتی توسط رژیم آخوندی ارائه کرد. فرزین هاشمی گفت:

همه اطلاعات نشان می‌دهند که فعالیت‌های تروریستی که توسط رژیم ایران هدایت میشود مقدمتاً توسط نیروی قدس که بخشی از سپاه پاسداران است, وزیر اطلاعات و امنیت و با همکاری وزارت خارجه انجام میشود. باین ترتیب هر سه آنها درگیر این فعالیت‌های تروریستی هستند . نیروی قدس عمدتا در خاور میانه فعال است ولی وزارت اطلاعات بازیگر اصلی در اروپا است. و فعالیت‌های تروریستی سال ۲۰۱۸که با افزایش تعداد توطئه‌های تروریستی توسط رژیم ایران برجسته شده تماما توسط وزارت اطلاعات صورت گرفته است. فرزین هاشمی افزود:

فرزین هاشمی


آخرین اطلاعات ما از داخل رژیم در رابطه با گردهمایی ایران آزاد در ۳۰ژوئن ۲۰۱۸ نشان میدهد که رضا امیری مقدم که در سمت معاون در وزارت اطلاعات است طراح این توطئه تروریستی بود . او 2 بار از تهران به وین قبل از عملیات رفت، با اسدالله اسدی ملاقات کرد که باصطلاح دیپلمات رژیم و رئیس ایستگاه اطلاعاتی رژیم در وین است . او این حمله را با اسدی هماهنگ کرد که در حال حاضر در زندان در بلژیک منتظر محاکمه اش است، و سپس به ایران برگشت. بنابراین شما می بینید که در بالاترین سطح، رضا امیری مقدم همچنین در ریاست هیات رژیم ایران در سومین دور از مذاکرات با ایالات متحده در عراق در سال ۲۰۰۸ بود. بنابراین می بینید که مقامات عالیرتبه وزارت اطلاعات در همکاری تنگاتنگ با وزارت خارجه ریاست هیاتهای دیپلماتیک را همزمان با دست داشتن مستقیم در آماده سازی و اجرای فعالیتهای تروریستی برعهده داشتند.

عملیات در حومه پاریس یک نمونه واضح از هماهنگی این آژانسهای مختلف در ایران است و این واقعیت که تصمیمات در بالاترین سطوح رژیم گرفته میشود. در حالیکه وزارت اطلاعات عملیات را به اجرا در می آورد، وزارت خارجه تامین لجستیک برای اجرای عملیات را برعهده داشت.

فرزین هاشمی سپس با یادآوری روشهای رژیم برای فعالیتهای تروریستی از جمله استفاده از پاسپورتهای دیپلماتیک برای سفر سرکردگان نیروی تروریستی قدس و وزارت اطلاعات را تشریح کرد و در ادامه نمونه هایی از دست داشتن مقامات حکومت آخوندی در اقدامات تروریستی رژیم را برشمرد و نتیجه گیری کرد:

اتحادیه اروپا باید تمامیت وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و تمامی افرادی را که در اقدامات تروریستی دست دارند را نامگذاری تروریستی بکنند. همچنین وقت آن رسیده است که اتحادیه اروپا به مردم ایران گوش فرا دهد. مردم ایران طی سال گذشته در خیابانها شعار میداده اند که اصلاح طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا. آنها باید به صدای مردم ایران گوش بدهند و به این نظریه یا اوهام پایان بدهند که از دو جناح مختلف در ایران یکی مسئول این فعالیتهای تروریستی است و دیگری نیست. این فعالیتهای تروریستی توسط تمامیت رژیم بعمل می آید که تایید ولی فقیه را دارد. بسیار متشکرم.

آلخو ویدال کوادراس که مدیریت کنفرانس بین المللی بروکسل را برعهده داشت در سخنان پایانی خود نتیجه گیری کرد:

دکتر آلخو ویدال کوادراس ـ رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت


بعد از تمامی آنچه که در این پنل شنیدیم یک چیز روشن است سیاست استمالت در رابطه بین اتحادیه اروپا و رژیم دیکتاتوری آخوندهای حاکم بر ایران درست نبوده است. مخرب بوده و زمان تغییر آن فرا رسیده است. ما نیاز به یک سیاست مشترک اروپایی برای مقابله با تهدیدهای رژیم ایران داریم که بر پایه قاطعیت و فشار اقتصادی ، تعهد روشن نسبت به حقوق بشر و حمایت قوی از اپوزیسیون دموکراتیک ایران بویژه شورای ملی مقاومت ایران به رهبری خانم مریم رجوی باشد. وقتی که چیزی کار نکند عاقلانه نیست که در همان مسیر ادامه داده شود. اجازه بدهید امیدوار باشیم که کمیسیون بعدی اروپایی و نماینده بعدی برای سیاست خارجی این واقعیت را درک کند و یک استراتژی جدید برای ایران بسازند که ترس را با شجاعت، دروغ را با حقیقت، منافع کوتاه مدت را با آینده نگری جایگزین کند. مردم ایران به مدت طولانی تحت ترور، سرکوب و فساد بوده اند. و ما باید هر آنچه که از دستمان بر می آید آنچه را که آنها شایسته اش هستند را برایشان بیاوریم. آزادی، دموکراسی، دولت خوب و کرامت. متشکرم

مطالب بیشتر :‌

تروریسم ایران در اروپا، سیاست درست در قبال آن در کنفرانس بین‌المللی بروکسل

کنفرانس بین‌المللی در بروکسل، تهدید تروریسم ایران – ویدال کوادراس

کنفرانس بین المللی بروکسل درباره تروریسم رژیم ایران

واکنش رژیم ایران به کنفرانس امنیتی بروکسل-مقاومت ایران

لطفا به اشتراک بگذارید: