سفیر ایران در کنیا در تلاش برای فراری دادن دو تروریست احضار میشود

سفیر ایران در کنیا در تلاش برای فراری دادن دو تروریست احضار میشود


به گزارش رسانه های کنیا، سفیر رژیم آخوندی در کنیا در تلاشی شکست خورده برای فراری دادن دو تروریست عضو نیروی قدس که در این کشور زندانی هستند، به دام افتاده است. دو تروریست مزبور بجرم طراحی یک عمل تروریستی در کنیا به حبس ابد محکوم شده اند. مدیر تحقیقات عمومی این کشور که دراین رابطه خواستار احضار سفیر رژیم در کنیا شده است، گفت: این اقدام سفیر غیرقابل قبول است و من قصد دارم دادگاه عالی را درمورد آخرین تحولات مطلع کنم.

گزارشی در این باره:

سایت کنیانز در روز۲۴ فوریه۲۰۱۹(۵/ اسفند/۹۷)، زیر عنوان سفیر رژیم ایران هادی فرجوند در تلاش برای آزاد کردن دو مظنون تروریست به تله افتاد، نوشت که وی بدنبال تماس های سطح بالا در دولت (کنیا) بود تا کسی را پیدا کند که به او برای خروج غیرقانونی و بصورت قاچاق دو تروریست زندانی رژیم ایران احمد ابوالفتحی و سید منصور موسوی کمک کند.

مقامات معتقدند که این دو تروریست، اعضای نیروی قدس، واحد نخبه سپاه پاسداران هستند که ماموریت های مخفی خارجی از جمله حملات تروریستی را انجام میدهد. دو مامور رژیم درسال ۲۰۱۲ در حالیکه ۱۵ کیلوگرم ماده انفجاری بسیار مرگبار مورد استفاده در جنگها بنام آر دی ایکس بهمراه داشتند توسط پلیس دستگیر و به ۱۵ سال زندان محکوم شدند. حکومت آخوندی در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ دست به اقدمات گسترده‌ای برای آزادی تروریستهای اعزامی‌اش زد

در ژوئن ۲۰۱۸انترپل از تلاش حکومت ایران برای تبانی با کارمندان ارشد دولت و سیستم قضائی کیفری کنیا برای آزاد کردن تروریستهای دستگیر شده هشدار داده بود.

در تابستان امسال ارگانهای آمنیتی کنیا با هوشیاری توطئه آزادسازی تروریستها را خنثی کردند. و دادگاه عالی کنیا، حکم تبرئه تروریستهای حکومت آخوندی توسط یک دادگاه استیناف در این کشور را که به دلیل اقدامات گسترده رژیم آخوندی صادر شده بود، باطل کرد.

کنیانز می نویسد: روز جمعه افسرانی از اداره تحقیقات جنایی (DCI) دو کنیایی را بخاطر فریب دادن سفیر رژیم ایران با مبالغ نامعلومی پول دستگیر کردند این دو نفر به سفیر رژیم گفته بودند که مقاماتی از وزارت کشور می باشند که می توانند به او کمک کنند.

این رسانه کنیایی می افزاید: سفیر رژیم ایران آنقدر نسبت به آزادی دو مظنون تروریست مطمئن بود که در تلویزیون های مدار بسته دیده شده که سه بلیط برای خود و دو تروریست دیگر از دفتر یک شرکت هواپیمایی در نایروبی رزرو کرده بود. فرجوند بعداً تشخیص داده است که فریب خورده و بلیط ها را منتفی می کند. این کنیایی می افزاید: بازرسان می گویند که سفیر رژیم ایران همچنین با مقامات دولتی برای تحقیق درمورد این دو نفر که با آنها معامله می کرده تماس گرفته است. اداره تحقیقات جنایی (دی سی آی) سپس هوشیار شده و شروع به تحقیق نموده است

مدیر تحقیقات عمومی کنیا بعد از اطلاع از توطئه قاچاق تروریستهای دستگیر شده به خارج کنیا توسط سفیر رژیم ایران گفت: «این غیرقابل قبول و تلاشی واضح برای دور زدن مسیر عدالت و حکومت قانون است. من قصد دارم دادگاه عالی را درمورد آخرین تحولات مطلع کنم زیرا که این دو، مظنون به فرار می باشند. وی خواستار احضار سفیر رژیم ایران در کنیا شد.

خبرهای مرتبط:

از کنیا تا آرژانتین، بدبیاری پشت بدبیاری!

رژیم ایران برای آزادی دو عضو نیروی قدس به مأموران کنیا رشوه می دهد-۲۰دقیقه-۷شهریور۱۳۹۷

تلاش رژیم ایران برای دادن رشوه برای آزادی دو تروریستش در کنیا

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: