گرانی داروهای حیاتی - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۲

گرانی داروهای حیاتی - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۲

موضوعات این شماره از مجله در بر گیرنده اخبار و گزارشی با عنوان «گسترش فقر مسکن در پدیده پشت بام نشینی »و گزارش گرانی داروهای حیاتی ودر پایان گزارشی از ۳۰ سال زندگی درگل و لای در حاشیه ورامین می باشد.

اخبار:


بیمارستان "نمازی شیراز" به غیراورژانسی‌ها خدمات نمی‌دهد!


خبرگزاری حکومتی ایلنا: پرستاران و کادر درمانی بیمارستان نمازی شیراز از عدم پرداخت کارانه‌های خود در ۷ ماه گذشته خبر دادند؛ طبق اظهارات این پرستاران، کارانه پزشکان این بیمارستان نیز در ۱۳ ماهِ گذشته، پرداخت نشده است.

به اسم راه اندازی پروژه و به کام غارتگران حکومتی


خبرگزاری حکومتی تسنیم به نقل از یک کارشناس اقتصادی رژیم اعتراف کرد ۸۵ هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد که اصولا مشخص نیست چند درصد پیشرفت در آنها صورت گرفته است. این عدم شفافیت در پروژه‌ها زمینه ساز فساد و سوء استفاده برای افراد سود جو است.

رد پای سیاست‌های چپاولگرانه انتقال آب در فاجعه سیل خوزستان


یک خبرگزاری حکومتی:عدم لایروبی کرخه مهم‌ترین دلیل طغیان آب بود. رودخانه کرخه به تالاب هورالعظیم می‌ریزد. چند عدد بیل مکانیکی کافی بود تا در طول دو تا سه هفته کرخه و رودهایی که به این رودخانه می‌پیوندد، لایروبی شود.کشاورزان می‌گویند ۸ شبانه روز پشت هم کار کردیم تا جلوی سیل را بگیریم. خیلی سخت بود؛ بیل مکانیکی‌ها و امکانات دولتی هم دیر رسیدند. در جاهای صعب‌العبور برخی امکانات به کار نمی‌آمد. ساعت‌ها در آب می‌ماندیم؛ بارندگی هم بود؛ نیمه‌های شب به آب زدیم که زندگی‌مان را آب نبرد!»

بدهی دولت به بانک مرکزی ۴۰ هزار میلیارد شد


رسانه حکومت تابناک: آمار‌های جدید بانک مرکزی نشان می‌دهد مجموع بدهی‌های دولت به بانک مرکزی در آبان‌ماه سال جاری نسبت به اسفند سال گذشته ۴۸.۲ درصد افزایش پیدا کرده و از ۲۷ هزار میلیارد تومان به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. از سوی دیگر بدهی دولت به بانک مرکزی در ماه مذکور نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز با رشد ۳.۶ درصدی از ۳۸.۵ هزار میلیارد تومان به حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان رسید.

دهها میلیون یورو به اسم شرکت نیشکر هفت تپه ولی به کام غارتگران حکومتی


سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارتجاع در خصوص شرکت نیشکر هفت تپه، گفت: متوجه شدیم که کل ارز مورد نیاز آنها ۱۲ میلیون دلار بوده است که برخی افراد با زد و بند و ارائه مدارک صوری مبلغی بالغ بر ۲۸۰ میلیون یورو پول دریافت کرده‌اند بطوریکه یک ریال از این مبلغ برای اهداف مورد نظر کارخانه هزینه نشده است.

ترفند بانکها برای غارت و چپاول بیشتر


رسانه حکومت آرمان امروز: مطالبات معوق سیستم بانکی، بالای ۳۵۰هزار میلیارد تومان است یعنی تسهیلات داده‌اند اما باز نخواهد گشت اما آن را همچنان در طرف دارایی خود حساب می‌کنند. و این امر به آن دلیل است که می‌خواهند سیستم بانکی سود نشان دهد و بتوانند پاسخگوی سهامداران باشند. عمده درآمدهای بانک‌ها موهومی و غیرواقعی ا‌ست.

در حکومت آخوندی تشکلهای کارگری فقط برای زنده ماندن کارگران تلاش می‌کنند


رییس ارگان حکومتی اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی: جامعه کارگری دیگر به دنبال رفاه و آسایش کارگران نیست بلکه تنها به دنبال احقاق حقوق از دست رفته آنان است و تلاش برای بقای زندگی و معیشت آنان دارد و فقط می‌خواهد کارگر را زنده نگه دارد و تلاش می‌شود حداقل کارگر زنده بماند .

ورشکستگی تولیدکنندگان گل و گیاه و تعطیلی ۳۰ درصد مغازه های گل فروشی


رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه: قیمت سم ۳ برابر شده و قیمت کود ۴۰هزار تومانی به ۱۰۰هزار تومان رسیده است و این افزایش قیمت‌ها به تولید آسیب می‌رساند و تولیدکنندگان را ورشکست خواهد کرد. ۳۰درصد از مغازه‌های گل‌فروشی تعطیل شده و مغازه‌های استیجاری اغلب به تعطیلی کشیده شده است. واحدهای تولیدی هم کاهش تولید داشته‌اند.

...........................................

گزارش اول « گسترش فقر مسکن در پدیده پشت بام نشینین»


بعدازکانکس نشینی این بار نوبت اجاره وفروش پشت بام های خونه ها رسیده که به دلیل گرونی مسکن و کرایه خونه در شهرها، به راه افتاده ومردم محروم که دنبال سرپناهی برای خونواده هاشون هستن ناگزیر، به پشت بام نشینی رو آوردن.
البته این موضوع چندان هم جدید نیست ومدتی است که در مناطقی ازحاشیه تهران رواج داره . موضوعی که نشاندهنده فقر گسترده در جامعه ایرانه.. به گزارشی دراین رابطه توجه کنید.

گزارش دوم « گرانی داروهای حیاتی »


بی ثباتی اقتصادی و افزایش ساعت به ساعت قیمت‌ها، نگرانی دلهره آوری رو در مردم بوجود آورده. یک روز گرانی گوشت قرمز و مرغ، وروز دیگه گرانی جهش وار صیفی جات ویک روزکمیابی و گرانی قیمت دارو، آینده ای تیره وتار وبشدت نگران کننده ای رو برای مردم و بخصوص حقوق بگیران ثابت ترسیم کرده. و در این میان سران حکومتی هم در مرداب و گردابی که خودشون ساختن با سردرگمی به این فاجعه گرونی دامن می زنن . گزارشی از افزایش قیمت دارو تهیه شده که توجهتون رو به اون جلب می کنم .

گزارش سوم « ۳۰ سال زندگی در گل ولای ورامین »


در حالی که آخوندها از جیب ملت هر چی می تونن خرج سرپا نگه داشتن بشار اسد درسوریه میکنند و برای تقویت حوثی ها در یمن نفت صادر میکنن . ودرحالیکه تمام خرج ومخارج جنگ افروزی حزب الشیطان لبنان را میپردازنن. شما حساب کنید آیا چیزی باقی می مونه که خرج این مملکت بشه .تازه سهم میلیاردی خودشون وآقازاده هاشون جدا که باید درحساب های خودشون درفرنگ ریخته بشه.

بله دوستان:بازی کودکان، در خرابه ها و گل ولای کوچه ها و بوی تعفن زباله ها وده ها مشکل زیر ساختی دیگه شهری، نتیجه چنین غارتگری ها و دزدی های نجومی است.امروز به یکی از شهرکهای نزدیک تهران می ریم تا همین وضعیت زندگی اسفناک این مردم محروم رو از زبان خودشون بشنویم .

مطالب مرتبط :‌

وضعیت زندگی زلزله زدگان کرمانشاه – مجله اجتماعی اقتصادی

استعفای وزیر بهداشت و ورشکستگی دولت آخوند حسن روحانی!
لطفا به اشتراک بگذارید: