وضعیت تحصیلی مدارس در سال ۹۷ - مجله اجتماعی، اقتصادی

وضعیت تحصیلی مدارس در سال ۹۷ - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۳

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

اخبار و گزارشات: «حرف حق را بایستی زد » ، «وضعیت تحصیلی مدارس در سال ۹۷ » و «گروگان گیری در بیمارستان به خاطر نداشتن هزینه درمان»

اخبار:


نقدینگی افسار پاره کرده و تورم وحشتناک ۴۰ درصد در انتظار است


یک کارشناس اقتصادی رژیم: با بررسی آمار خود بانک مرکزی می‏توان مشاهده کرد که نقدینگی به طرز وحشتناکی در حال افزایش است. روزانه هزار میلیارد تومان به حجم نقدینگی کشور اضافه می‏شود و این را اصلا نمی‏توان نادیده گرفت، یعنی در پایان سال رشد نقدینگی به بالای ۲۰ درصد خواهد رسید. بدنبال رشد نقدینگی بالای ۲۰ درصد، تورم وحشتناکی به وجود خواهد آمد. تورم سال ۹۷ به ۴۰ درصد می‏رسد و سال آینده هم این تورم ادامه خواهد داشت.

بیش از یک سوم کارگران در فلاکت زندگی می‌کنند


روزنامه حکومتی جهان صنعت: طبق آمار رسمی، تعداد کارگران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به ۱۳ میلیون و ۷۷۹ هزار نفر و افراد تحت پوشش نیز به بیش از ۲۱ میلیون و ۹۳۳ هزار نفر رسیده است که از این تعداد به گفته فعالان کارگری بیش از یک‌سوم در فلاکت زندگی می‌کنند.

فقر ناشی از حاکمیت آخوندی عامل اصلی بزهکاری در جامعهوضعیت تحصیلی مدارس در سال ۹۷ - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۳


یک فعال کارگری: جوانانی که در معرض بی‌عدالتی و تبعیض قرار می‌گیرند، دچار افسردگی می‌شوند یا در معرض بزهکاری‌ها قرار می‌گیرند. این جوان وقتی از صداوسیما می‌شنود که چه اختلاس‌های کلانی صورت می‌گیرد و ثروت‌های باد‌آورده‌ای در طی خصوصی‌سازی‌های غلط به دست کارفرمایان می‌افتد و سودهای کلانی طی نوسانات ارز یک خانواده را به سرعت پولدار می‌کند، سبب می‌شود که به برخی بزهکاری‌ها گرایش پیدا کند.

دولت آخوند روحانی بدنبال حل بحران با غارت هر چه بیشتر طبقه کارگر است


پژوهشگر حوزه درمان و سلامت در رابطه با طرح اصلاحات پارامتریک تامین اجتماعی در اعترافی گفت: ظاهرا دولت‌ها قصد دست برداشتن از بی‌قانونی، فرار از مسئولیت و مدیریت‌های رانتی را ندارند و راه جلوگیری از ورشکستگی تامین اجتماعی را تهی‌ کردن هرچه بیشتر جیب کارگران دیده‌اند!

غارت و چپاول کارگران توسط خیریه‌های وابسته به عناصر حکومتی با نام ائمه


رئیس ارگان حکومتی انجمن‌های صنفی کارگران استان آذربایجان شرقی: حضور گسترده خیریه‌ها با اسم ائمه در بازار کار به پهن شدن فرش فقر در هر خانه‌ای که یک بیکار دارد، می‌انجامد. آنها عزت شهروندان را لگدمال کرده و زمینه محو آنها را از مشارکت اقتصادی موثر فراهم می‌کنند. به گونه‌ای که بیکاران دیگر حس نکنند که شهروندان این جامعه هستند.

وضعیت بحرانی اصناف توزیع کننده اقلام غذایی


رئیس اتحادیه سوپر مارکت و مواد پروتئینی: امسال اصلا وضعیت مناسبی نداشتیم، رکود و کاهش قدرت خرید مردم باعث شده که اکثر اصناف در وضعیت بدی به سر ببرند حتی صنف ما که توزیع کننده اقلام غذایی است.

دولت با واردات بی رویه تخم مرغ تولیدکنندگان را ورشکست می‌کند


رئیس هیئت مدیره مرغ تخم‌گذار: وزارت جهاد کشاورزی قیمت هرکیلو تخم‌مرغ را ۷۲۰۰ تومان قیمت‌گذاری کرده اما تولیدکنندگان بیشتر از ۶۴۰۰ تومان نفروخته‌اند. ما با وزارت‌خانه هم قرارداد بسته‌ایم تا تخم مرغ را از مرغداران تهیه کنند اما باز هم این محصول را که بیش از نیاز داخل تولید شده از خارج وارد می‌کنند.

گردشگری در ایران تحت حاکمیت آخوندها در وضعیت بحرانی می‌باشدوضعیت تحصیلی مدارس در سال ۹۷ - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۳


رئیس مرکز گردشگری جهاد دانشگاهی رژیم: طبق آمار، کشور ایران رتبه ۷۱ در میان کشورهای جذب گردشگر خارجی را دارد که رتبه شایسته‌ای نیست و باید گفت در یک وضعیت بحرانی هستیم. این در حالی است که ترکیه بالای ۴۰ میلیون نفر را در سال گذشته جذب کرده است، قطر و امارات نیز عجیب در حال پیشرفت هستند و ما را پشت سر گذاشته‌اند.

...........................................

گزارش اول «حرف حق را بایستی زد »


مردم به جان آمده از گسترش فقر وبیکاری وبی خانمانی هرروز صدای اعتراضشون در کوچه و خیابون های شهر بیشتر و رساتر میشه و فریاد حق طلبی خودشون را به هروسیله ای به گوش جهانیان می رسونن ، شهر دیگر سکوت را نمی پذیرد وحرف حق را بایستی زد .گزارشی داریم از فریاد واعتراض مردم علیه حاکمان غارتگر میهنمون که با هم می بینیم .

گزارش دوم «وضعیت تحصیلی مدارس »


سال به سال آموزش وپرورش فقیرتر میشه . بیشتر از این هم نمیشه انتظار داشت . نه بودجه ای اضافه شده ونه تسهیلاتی برای دانش آموزها ومعلما فراهم شده .تازه از این به بعد پول برق رو هم بایستی مدارس خودشون بپردازن چون وزارت نیرو اعلام کرده که دیگه برق مجانی هم به مدرسه ها نمی ده.

تازه این وضعیت مدرسه هایه که یک شعله برق هم تو کلاسهاش بوده و حالاحسابشو بکنین در مدارسی که اصلا نه دیواری داره ونه سقفی و نه میز ونیمکتی ونه حتی دفتر وقلمی برای نوشتن ، . بله ... این هم از وعده وعیدهای آموزش رایگان در حاکمیت ننگین آخوندی . گزارشی از وضعیت فاجعه بار تحصیلی در مدارس تهیه شده که باهم می بینیم

گزارش سوم « گروگان گیری در بیمارستان »


وضعیت بیمارستانها هم بهتر از وضعیت آموزش وپروش نیست هر روز خبرهای تکون دهنده ای را می شنویم که دل آدمی را بدرد میاره گروگانگیری در بیمارستانها یکی از این خبرهای جانکاهه . بیمارانی که به دلیل نداشتن هزینه سرسام آور بیمارستان در همان جا به گروگان گرفته میشن و تا تصفیه حساب نکنند اجازه مرخص شدن ندارن
بله دوستان« طرح بیمه سلامت» ودهها طرح دیگه که فقط رنگ ولعاب تبلیغاتی برای انتخابات داشت، پنبه اش زده شده و پته‌اش روی آب ریخته . از وضعیت بیمارستانها و فاجعه غیر انسانیِ گروگانگیری گزارشی تهیه شده که به اون توجه کنین

مطالب مرتبط

گرانی داروهای حیاتی – مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۲

اعتراف به وضعیت دردناک و اسفبار آموزش و پرورش در نظام آخوندی
لطفا به اشتراک بگذارید: