خامنه‌ای به نیروهایش دلداری داده و میگوید نترسید-گرداب بحرانها

شعار نترسید خامنه‌ای و گرداب بحرانها


گزارش و گفتگو با رضا هفت برادران

رژیم از همه سو در محاصرة بحرانهاست. از درون خطر انفجار اجتماعی و شعله‌ور شدن قیامها و از خارج، تحریمهای فزاینده که هر روز حلقة خفگی اقتصادی را بر گردن رژیم تنگ و تنگتر می‌کند، نیروهای رژیم از پایین تا بالاترین سطوح را به شدت دچار رعب کرده و این وحشتزدگی در شرایطی که لوایح مربوط به FATF و پذیرش و عدم پذیرش آن به عاجل‌ترین بحران روی میز رژیم تبدیل شده، باندهای درون رژیم را با شدتی بیش از پیش به جان هم انداخته است. که یک نمود آن استعفای ظریف وزیر خارجة رژیم و پس گرفتن آن پس از منت‌کشیهای حقیرانة خامنه‌ای و روحانی بود.

این وضعیت موجب شده که خامنه‌ای در سخنرانیهای اخیر خود، یک حرف را با بیانهای مختلف مرتب تکرار کند؛ این که دشمنان می خواهند مردم و مسئولان ما را مرعوب بکنند، بترسانند و ناامید کنند. معنی این حرف اذعان آشکار به این واقعیت است که نیروها و مسئولان مرعوب و ترسان و ناامیدند. توجهتون رو ابتدا به گزارشی در این باره جلب می‌کنم:

خبر و نظرشعار نترسید خامنه‌ای و گرداب بحرانها


ولی فقیه ارتجاع دیروز هم در دیدار با جمعی از نیروهای خود با اذعان به ترس و اندوه و ناامیدی نیروهای خود، خطاب به آنها گفت: «دشمنان همه‌ی تلاش دشمنان ملّت ایران در جنگ نرم چیست؟ این است که ملّت ایران را اندوهگین و ناامید و ترسیده و مانند اینها بکنند، وادار کنند ملّت ایران را که از ورود در میدان بترسد، مأیوس باشد».

در ۱۹بهمن نیز خامنه‌ای در دیدار با گروهی از نیروهای نظامی خطاب به آنها چند بار تکرار کرد که از دشمن نترسید و خوف به خود راه ندهید. ولی فقیه ارتجاع همین پیام نترسید و ناامید نشوید را یک بار دیگر ۴روز پیش در روز ۶ اسفند این بار خطاب به مسئولان نظام تکرار کرد و گفت: « توصیه‌ی من به همه‌ی کسانی که مدیریتی دارند، مسئولیتی دارند، چه در قوه‌ مجریه، چه در قوه قضاییه، چه در مدیریتهای گوناگون، این است که افسردگی و ملالت را و بی‌حوصلگی را از خودشان دور کنند.

ناامیدی را از خودشان دور کنند، عواملی که این چنین موجب ترس و روحیه باختگی و ناامیدی نیروهای رژیم از سطوح پایین تا بالاترین سطح حاکمیت و تصمیم گیرندگان شده، بسیار متعدد است و رژیم را از هر طرف احاطه کرده و پیوسته در اظهارات مهره‌ها و ایادی رژیم تا مطالب رسانه‌ها تکرار می‌شود.

نصرت الله تاجیک دیپلمات پیشین رژیم به باندهای حاکم که برایشان «در حال حاضر بحث FATF از حوزه کارشناسی خارج و تبدیل به موضوعی سیاسی و بدتر از آن جناحی شده است» خطر انفجار اجتماعی را گوشزد کرد و یادآوری نمود: «ما باید قوانین مورد نیاز را به‌عنوان یک ضرورت امنیت ملی در نظر بگیریم. زیرا زمانی که نتوانیم نیازهای روزمره مردم را تامین کنیم در حقیقت باعث ایجاد نارضایتی و تنش‌های آتی دامنه‌دار می‌شود».

بن بست نظام


حداد عادل مهرة نزدیک به خامنه‌ای هم با طرح «مسائلی که در صحن مجمع مطرح است» به بن بست نظام اذعان کرد و گفت: « آنها که موافق پیوستن هستند، می‌گویند اگر این کار را نکنید چنین و چنان می‌شود ولی نمی‌گویند اگر بکنید چنین‌تر و چنان‌تر می‌شود».شعار نترسید خامنه‌ای و گرداب بحرانها

حسین مظفر عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام بحران درونی رژیم را با بیان دغدغة موافقان و مخالفان که هر دو در بن بستند مورد اعتراف قرار داد و گفت: «موافقان تصویب پالرمو می‌گویند تصویب این لایحه به صلاح کشور است اما در عین حال اذعان می‌کنند که قرار نیست با تصویب این لایحه، گشایشی در معاملات بانکی ایران با دیگر کشورها ایجاد شود. این طیف از اعضای مجمع همچنین بر این باورند که وضعیت اقتصادی کشور با عدم تصویب لوایح مرتبط با کارگروه FATF بدتر نیز خواهد شد».

ته خط پذیرش FATF و ساز و کار اروپا را ، که دلواپسان آن را برجام۲ می‌نامند، پاسدار جنایتکار قاسم سلیمانی سرکردة نیروی تروریستی قدس روز گذشته بیان کرده و گفت: «چرا این قدر اصرار بر برجام۲ دارد دشمن؟ این برجام، برجام سه ضلعی است نه یک ضلعی، جریانهای اسلامی خشکانده شوند در برجام۲ هدف این است جریانهای اسلامی خشکانده شوند در برجام دو و بعد به اینجا منتهی نخواهد شد و برجام سه خواهد شد چون این چشمه باید خشکانده شود و این چشمه ایران است».

زلزله


قاسم سلیمانی جنایتکار هم به رغم دم زدن از قدر قدرتی در منطقه، اما او نیز اعتراف کرد که نیروهای رژیم مرعوب و ترسیده‌اند. او هشدار داد که اگر بترسیم، زلزله‌یی واقع می‌شود و از هم پاشیدگی اتفاق می‌افتد. نکته چهارم مرعوب نشدن است دشمن سه عامل را پیوسته برای ارعاب اعمال می‌کند و اجرا می‌کند و با این سه عامل سعی می‌کند ملتها را تسلیم خودش بکند.

عامل اول عامل ترساندن است سعی می‌کند با قدرت نظامی خودش با لشکرکشی های خودش با ساز و کارهای خودش با اتحاد سازیهای ناپایدار خودش یک خوف ایجاد بکند این در خیلی از جاها ما دیدیم هر کجا دشمن حرکتی را می‌کند توی اونجا یک زعزعه‌یی می‌شود زلزله‌ای می‌شود یک از هم پاشیدگی اتفاق میافتد».

گفتگوی سیاسی


در این گزارش که دیدیم، خیلی روشن بود که ترس و ناامیدی رژیم رو فراگرفته؛‌ اما ناامیدی و وحشت مشخصاً ناشی از چیه؟ چه سطوحی از رژیم دچار این وضعیت هستند؟ و رژیم در برابر این موج فلج کننده چه راهکاری و درمانی دارد؟ اینها سؤالاتی است که امیدواریم در گفتگو با رضا هفت برادران که مهمان برنامة امروز ما هستند، بتونیم به اونها پاسخ بدیم.

س: همون طور که در این گزارش هم دیدیم خامنه‌ای دوباره برای سومین بار پیاپی آمد و گفت نترسید، حرفش چیه؟ منظورش چیه؟


ج: همانطور که گفتید خامنه‌ای در ۲۰ روز اخیر تا به حال سه بار به صحنه اومده تا به نیروهاش بگه نترسید. این ترسی به قدری براش جدیه که دفعه اول روز ۱۹ بهمن به رغم این که برای نمایش چهل سالگی به صحنه آمده بود، نمایش و بازی اقتدار یادش رفت و خطاب به نظامیان رژیم چند بار تکرار کرد« از دشمن نترسید». روز ۶ اسفند هم دو باره و این بار خطاب به مسئولان سه قوه نظام از آنها خواست که « افسردگی و ملالت و بی حوصلگی را از خودشان دور کنند. ناامیدی را ازخودشان دور کنند».

روز ۹اسفند هم در حالی که نیروها و کارگزاران نظام را ملت ایران می نامید گفت «هدف دشمن اینه که ملت ایران از ورود در میدان بترسد و مایوس باشد». خیلی واضحه که داره اعتراف می‌کنه به آثار بحرانهای رژیم که هر کدوم در مدار جدیدی گریبانگیرش شده و این بحرانها را نمی خواد به زبان بیاره، کلی گویی می کنه. از یک طرف بحرانهای اقتصادی و وضعیت انفجاری جامعه است که همه باندها نسبت به عواقب خطرناک اون مدام به هم هشدار میدهند.

مرز خفگیشعار نترسید خامنه‌ای و گرداب بحرانها


از وضعیت وخیم بودجه و تشدید تحریمها که رژیم را به مرز خفگی رسانده، تا انزوای فزاینده رژیم در سطح جهانی و منطقه‌یی بعد از اجلاس ورشو و مونیخ و شرم الشیخ که البته هیچ یک از شکستهاش در این اجلاس ها را به زبان نمیاره و به صورت کلی می گه نترسید. البته مخاطبین خاصش که همه در وحشت از این حجم از بحرانها و بن بست‌ها به جان هم افتاده اند به خوبی میدانند که مقصودش طبعا این موارد است.

شما ببینید سر FATF چه جنگ و دعوایی در رژیم جریان داره و طرفین هیچ جای آبادی برای هم باقی نگذاشتند و حتی در مورد ظریف که باصطلاح وزیر خارجه این رژیم است. وطن امروز می‌نویسد یا جاسوس است یا اگر جاسوس نباشد دستکم مشکوک است. از آن طرف هم میگویند کسانی که با FATF مخالفت می‌کنند خائن‌اند.

س: اینکه میگه نترسید معلومه ترسی وجود داره. این ترس در کجاست؟


ج: از حرفهای خامنه‌ای برمیاد که همة سطوح نظام رو مخاطب قرار داده. از بسیجی ها و نظامی ها و پاسدارهاش تا با ذکر عبارت مسئولین، تمام رده های مسئولین نظامش را مخاطب قرار داده. و معلوم میشه که ترس و ناامیدی و افسردگی به صورت یک بحران فراگیر تمام نظامش را گرفته؛ البته این بیان رقیق شدة جریان رو به گسترش ریزش در رژیمه؛ اطلاعاتی هم که از درون رژیم داریم، حاکی از اینه که مدیران بالا در سطح معاون وزیر فرار کردند. کما این که هم آخوند جوادی آملی گفت که یک عده فرار کردند رفتند و یک عده دیگر هم چمدونهاشون رو بستند و دارند دنبال جا می‌گردند و ما هیچ جا نداریم بریم مردم میان و ما رو به دریا می‌ریزند.

س: الان شما گفتید یکی از موارد این مشکلات FATF هست این الان در چه موقعیته؟


ج: اینقدر جنگ و دعوا عمیقه که رژیم نمی تونه تکون بخوره. ترس از پیامد رد یا قبول این لوایح تمام نظام را فرا گرفته. تا جایی که دیروز پاسدار قاسم سلیمانی نسبت به پیامد پذیرش این لوایح با وحشت گفت:« این برجام، برجام سه ضلعی است نه یک ضلعی، جریانهای اسلامی خشکانده شوند در برجام۲ هدف این است جریانهای اسلامی خشکانده شوند در برجام دو و بعد به اینجا منتهی نخواهد شد و برجام سه خواهد شد چون این چشمه باید خشکانده شود و این چشمه ایران است»..

ملاحظه می کنید به وضوح خشک شدن درخت و شجرة خبیثة نظام را در صورت پذیرش لوایح می بینه. در نطقه مقابلش نصرت الله تاجیک در مورد همین لوایح هشدار میده که باید از زاویه «امنیت» نظام به این لوایح توجه بشه. چون اگه لوایح را نپذیریم نمی تونیم مایحتاج مردم را تامین کنیم. وقتی نتوانستم تامین کنیم «باعث ایجاد نارضایتی و تنش‌های آتی دامنه‌دار می‌شود».

حرفهای هر دو طرف برای نظام جدی و حیاتی است. مثلا حداد عادل مهرة خامنه‌ای میگه: « آنها که موافق پیوستن هستند، می‌گویند اگر این کار را نکنید چنین و چنان می‌شود ولی نمی‌گویند اگر بکنید چنین‌تر و چنان‌تر می‌شود». یا حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تناقضی را که هر یک موافقان و مخالفان در این مورد دارند را مطرح کرده و گفت: «موافقان تصویب پالرمو می‌گویند تصویب این لایحه به صلاح کشور است اما در عین حال اذعان می‌کنند که قرار نیست با تصویب این لایحه، گشایشی در معاملات بانکی ایران با دیگر کشورها ایجاد شود. این طیف از اعضای مجمع همچنین بر این باورند که وضعیت اقتصادی کشور با عدم تصویب لوایح مرتبط با کارگروه FATF بدتر نیز خواهد شد».

بن بست نظامشعار نترسید خامنه‌ای و گرداب بحرانها


ملاحظه می کنید استدالهای هر دو برای رژیم جدی و مهمه. و بن بستش در قبول یا رد این لوایح به درستی نشون میده. رژیم تعیین تکلیف این موضوع را تا جایی که توانست با کش دادن به عقب انداخت و الان به نقطه‌ای رسیده که در انتهای مهلت FATF به قول معروف، پشتش به دیوار تعیین تکلیف رسیده و جای بازی با جامعه جهانی براش نمونده.

از طرف دیگه نیاز خودش هم به شل کردن طناب تحریمها در وحشت از انفجار اجتماعی به اون ظریب زده. یعنی از هر طرف که نگاه می کنه هیچ راه برون رفتی نره. شما در کنار این وضعیت یک مقاومت آماده و سازمانیافته را هم بگذارید تا ابعاد ترس خامنه‌ای و اینکه چرا اصل وحشتش را به زبون نمیاره را در بیارید. این مقاومت سازمانیافته با کانونهای شورشی در داخل و مردمی آماده قیام که در دی ۹۶ با شعار مرگ بر خامنه‌ای – روحانی پتانسیل انفجاری خودشون را نشون دادند بیش از پیش علت لکنت خامنه‌ای و به زبان نیاوردن علت ترسش را برملا می کنه.

ترس نظام


بحرانهای درونی رژیم هم همه از این ترس ناشی می شوند و با این ترس تراز می شود. مثلا دیدید که سر داستان ظریف خیلی زود باند خامنه‌ای وحشت زده تلاش کردند موضوع را جمع کنند. تا مبادا آتش تضادهای درونی به انبار باروت خشم بیفتد . رژیم قبلا امکان این را داشت با موشک باران و بمیاران مقاومت ایران بخشی از این بحرانهاش را تعدیل کنه و بالانس کنه. ولی الان که مقاومت از زیر موشکهای رژیم خارج شده و با انسجامی بیش از پیش خودش را در داخل و خارج تنها هماورد رژیم معرفی کرده، رژیم دیگه اون راه صدور بحران قبلی را هم از دست داده.

و تنها راه حلی که در مقابل مقاومت براش مونده شیطان سازیست از طریق رسانه های اجاره یی و یا تروریسمی است که در خاک اروپا تا به حال مستمر شکست خورده و اسباب رسوایی بیشتر رژیم شده. بنابراین در این گرداب بحرانها واگذاری کار به مجمع تشخیص مصلحت و نشستن کنار گود و گفتن نترسید دردی از خامنه‌ای و نظامش دوا نخواهد کرد.

مطالب مرتبط

ضعف خامنه ای وبارز شدن تناقضات نظام ولایت فقیه

ظریف به مثابه چینی بندزده



لطفا به اشتراک بگذارید: