محکومیت قاضی سابق و رئیس اطلاعات آرژانتین بدلیل لاپوشانی بمب‌گذاری مرکز آمیا

محکومیت قاضی سابق و رئیس اطلاعات آرژانتین بدلیل لاپوشانی بمب‌گذاری مرکز آمیا


یک قاضی سابق آرژانتین و رئیس پیشین اطلاعات این کشور به دلیل لاپوشانی در تحقیقات در مورد بمبگذاری مرکز آمیا در آرژانتین که منجر به کشته شدن ۸۵ تن و مجروح شدن ۳۰۰ تن دیگر شد، مجرم شناخته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه یک قاضی سابق، خوان خوزه گالینو که ریاست تحقیقات در مورد بمبگذاری مرکز یهودیان در بوینوس آیرس در سال ۱۹۹۴ را برعهده داشت به دلیل پنهانکاری و مخفیکاری در تحقیقات به شش سال زندان محکوم شد. رئیس سابق اطلاعات این کشور، هوگو آنزورگوی به همین دلیل به چهار و نیم سال حبس محکوم شد. رئیس جمهور سابق آرژانتین در این پرونده تبرئه شد. خبرگزاری فرانسه نوشت:. آرژانتین طی سالها رژیم ایران را متهم به این بمبگذاری کرده بود.

یادآوری میشود در سال ۲۰۱۵جسد آلبرتو نیسمان، دادستان ویژه آرژانتین که درباره این انفجار تحقیق میکرد ، در آپارتمانش کشف شد.

آلبرتو نیسمان رئیس‌جمهوری وقت آرژانتین کریستینا فرناندز را متهم به تلاش برای پنهانکاری نقش رژیم ایران در این انفجار کرده بود،

بدنبال بمبگذاری مرکز یهودیان در بوینوس آیرس، چند تن از مقامهای رژیم آخوندی از جمله ولایتی ، محسن رضایی و آخوند علی فلاحیان در فهرست متهمان انفجار آمیا هستند

مطالب بیشتر:

تحقیقات جدید در آرژانتین: آلبرتو نیسمن دادستان پرونده انفجار آمیا به‌قتل رسیده است

کنگره آمریکا: فراخوان رزلهتینن به حسابرسی از رژیم ایران – سالگرد انفجار آمیا

پیامهای اعضای کنگره آمریکا در سالگرد انفجار ترویستی آرژانتین، عامل انفجار رژیم ایران

بازداشت قاضی آرژانتینی به‌دلیل لاپوشانی در تحقیقات بمب‌گذاری سال ۱۹۹۴ در بوئنوس آیرس


 
لطفا به اشتراک بگذارید: