تحصن سراسری فرهنگیان،اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

تحصن سراسری فرهنگیان، اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران


از روز یکشنبه ۱۲اسفند ، معلمان و فرهنگیان در شهرهای مختلف و براساس فراخوان قبلی، تحصن کردند.

این تحصن از جمله در تهران، تربت حیدریه، قزوین، مریوان، کرج، سقز، یزد، همدان، کرمانشاه، سنندج، اصفهان، نجف‌آباد، تبریز، جلفا، اردبیل، شیراز، مشهد، نیشابور، بابل، ‌بوئین زهرا، ایرانشهر، ساری، شهرضا، تاکستان، همایون شهر، فلاورجان، قروه، و قهاوند برگزار شد.

آزادی معلمان زندانی، رفع تمام موانع قانونی برای فعالیت آزاد تشکلهای صنفی و توقف سیاست‌ پولی سازی مدارس از جمله مطالبات معلمان و فرهنگیان متحصن است

آنان همچنین به وضعیت بد معیشتی و زندگی در زیر خط فقر، اعتراض کردند و از رفتن به کلاسهای درس خودداری نمودند.

مریم رجوی طی پیامی از تحصن سراسری معلمان حمایت کرد و نوشت:


«معلمان آزاده بار دیگر برای احقاق حقوق خود و حمایت از معلمان زندانی به تحصن سراسری دست زده‌اند، از هموطنان به ویژه دانش‌آموزان و جوانان میهن می‌خواهم به حمایت از معلمان معترض برخیزند».


صبح روز یکشنبه جمعی از بازنشستگان شرکت فولاد خوزستان دراعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب افتاده و واریز نشدن حق بیمه و عیدی سالهای گذشته بسمت استانداری رژیم در اهواز تظاهرات و راهپیمایی کردند.

دانشجویان دانشگاه موسوم به رجایی در تهران روزیکشنبه در اعتراض به بی کفایتی کارگزاران رژیم در مقابل دفتر رئیس این دانشگاه تجمع کردند.

-در همبستگی با اعتصاب کارگران و کارکنان خطوط راهآهن در شهرهای مختلف، کارگران راه آهن خراسان در نیشابور در اعتراض به پرداخت نشدن چند ماه حقوق و بیمه و عیدی سال ۹۷ در مقابل استانداری رژیم در نیشابور دست به تجمع زدند.

روز یکشنبه کارگران راه آهن زاگرس در اندیمشک برای چندمین بار در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه و عیدی سال اعتصاب کردند. .

کارگران و کارکنان خط آهن در سیرجان در اعتراض به ۳ ماه حقوق معوقه و بیمه اعتصاب کردند. آنها از ساعات اولیه تا ۱۰ صبح به مدت چند ساعت مسیر قطارهای باری را بستند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران با صدور اطلاعیه ای درباره تحصن فرهنگیان، کارگران راه آهن و شرکت واحد اتوبوسرانی در تهران و استانهای مخلتف اعلام کرد

روز یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ معلمان و فرهنگیان در تهران و استانهای مختلف کشور از جمله خراسان رضوی – آذربایجان غربی – زنجان – خوزستان – مازنداران- کردستان – کرمانشاه – البرز- همدان – اصفهان – یزد- قزوین – خراسان جنوبی وآذربایجان شرقی دست به تحصن زدند، آنان خواستار دریافت حقوق معوقه خود در چند ماه گذشته هستند.

در یک تحول دیگر کارگران راه آهن برخی شهرها مانند نیشابور و اندیمشک در اعتراض به پرداخت نشدن چند ماهه حقوق و بیمه و عیدی سال گذشته دست به اعتصاب زدند.

در تهران نیز امروز کارگران شرکت واحد در مقابل وزارت تعاون رژیم در اعتراض به عدم پرداخت حقوقشان تجمع کردند.

سرکوب، فقر، و غارت روزافزون اموال عمومی و بیکاری و محرومیت اکثریت قریب به اتفاق مردم، ارمغان رژیم آخوندی است و تا این رژیم بر سر کار است این بحرانها هم چنان شدت می یابند. مقاومت ایران از اتحادیه های معلمان،‌ فرهنگیان، کارگران و ... در کشورهای مختلف می خواهد به حمایت از خواستهای کارگران و زحمتکشان و فرهنگیان ایران برخیزند.

مطالب مرتبط :

تجمع اعتراضی فرهنگیان در کرمانشاه-ارومیه-سنندج-مریوان-خرم‌آباد-مشهد-اردبیل

اعتصاب و تحصن سراسری معلمان و فرهنگیان ایران

درود مریم رجوی به تحصن و اعتصاب سراسری معلمان و فرهنگیان برای دور دوم

تجمع اعتراضی فرهنگیان در شهرستانهای مختلف

تحصن سراسری معلمان در بیش از ۴۱ شهر و حمایت مریم رجوی - ۱۲ اسفند ۹۷ + عکس

لطفا به اشتراک بگذارید: