بی‌خانمانی مردم تهران - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۴

بی‌خانمانی مردم تهران - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۴

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

اخبار و گزارشات: «دروغهای روحانی در مورد رشد کشاورزی » ، «بی‌خانمانی مردم تهران » و «رشد چشمگیر مصرف مواد مخدر»

اخبار:


تورم تولیدکننده ٣٥.٢ درصد است


درصد تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده در چهار فصل منتهی به فصل پاییز سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم تولیدکننده) معادل ٣٥.٢ درصد بوده که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به فصل تابستان سال ١٣٩٧ (٢٤.٢ درصد) افزایش داشته است.

ترفندهای غارتگرانه بازی با نرخ ارز در حکومت آخوندی


یک کارشناس اقتصادی رژیم: دولت در سال، ۹۷ میلیارد تومان از فروش ارز دولتی محل درآمد داشت اما هیچگاه آن را علنی نکرد و در مورد خرج آن پاسخگو نبود. عده‌ای بر این نظر هستند که دولت منابع پرداخت کمک ۲۰۰ هزار تومانی به کارگران و بازنشستگان را که بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان است، از محل سود فروش مابه‌التفاوت ارز دولتی در بازار آزاد تامین کرد.

بانکداری یا بنگاههای غارت و چپاول عوامل حکومتیبی‌خانمانی مردم تهران - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۴


یک رسانه حکومتی: بر اساس آخرین گزارش‌های آماری، بدهی بانک‌های خصوصی به بانک مرکزی به ۸۴ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان رسیده که این رقم معادل ۳۵/۸ درصد از کل پایه پولی شده است. حجم زیادی از این دارایی‌ها در پروژه‌ها و طرح‌های ساختمانی و مال‌سازی لاکچری صرف شده که به گفته کارشناسان در رکود مسکن قفل شده و از سویی تسهیلات به کسانی داده شده که یا صوری بوده یا امکان و توانایی بازگشت مبالغ دریافتی را ندارند.

صنعت ۴۰ ساله تولید موتورسیکلت در آستانه تعطیلی


عضو عیات مدیره انجمن موتورسیکلت سازان : هم اکنون از ۲۰۰ واحد تولید موتورسیکلت در کشور، تنها ۲۴ واحد باقی مانده است که با ادامه جوسازی ها و ارائه اخبار غیر واقعی تا سال آینده چیزی به نام صنعت موتورسیکلت نیز نخواهیم داشت.

رکود بالای ۵۰ درصد در ساخت و ساز در کشور


دبیر کل انجمن سنگ ایران: در سال ۹۱ و ۹۲ که اوج رونق ساخت و ساز در کشور بود مساحت زیر بنا ۱۴۰ میلیون متر مربع بود اما الان این عدد به کمتر از نصف یعنی ۵۰ تا ۶۰ میلیون متر مربع رسیده است و امیدی نداریم که در آینده وضعیت بهتر شود این را باید قبول کرد که سال آینده در ساخت و ساز رونق نخواهیم داشت.

فقر و گرانی سلامت خانواده های کارگری را به خطر انداخته استبی‌خانمانی مردم تهران - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۴


فرج الهی یک فعال کارگری: دستمزد بیش از ۸۰ درصد مزدبگیران کشور چیزی در حد حداقل حقوق کارگری است و این رقم جوابگوی هزینه‌های بالای تغذیه، سلامت و بهداشت و مسکن خانوار نیست. سلامت خانواده‌های کارگری به سبب مشکلات معیشتی درخطر است

ترفندهای غارتگرانه برای تبدیل باغها به برج، فضای سبز تهران را تهدید میکند


عضو شورای شهر تهران: مصوبه‌ برج‌باغ منجر به نابودی ۱۲۸ هکتار از باغات مابین سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۶ شد. هم‌اکنون‌ از گستره ۷۳۰ کیلومتر مربعی تهران، تنها دو درصد آن را باغات و اراضی مشجر تشکیل می‌دهند. شهری که زمانی به چنارستان شهرت داشته است، سطح وسیعی از سرسبزی‌هایش حذف و تعدادی بی‌شماری از درختان کهن‌سالش قطع شده است.
...........................................

گزارش اول «دروغهای روحانی »


حال وروز دولت «تدبیرو امید روحانی» که آنقدر در بوق وکرنا تبلیغ اونو می کرد الان دیگه رسوای عالم شده واز این به اصطلاح دولت، « نه تدبیری مونده و نه امیدی» وهرروز هم آخوند روحانی این طرف و آنطرف میره و برای سرپوش گذاشتن روی این همه بحران لاعلاج مثل همیشه دست به دروغ پردازی های گوبلزی میزنه که به خیال خودش مردم باور کنن؛ ولی کار از این کارها گذشته و مردم هم جوابشو درکف خیابونها در اعتراضها و تحصن ها میدن به یکی از این دروغ پردازیهای این شیاد که اخیرا دررابطه با کشاورزی گفته، گوش کنید.

گزارش دوم «بی خانمانی مردم تهران »بی‌خانمانی مردم تهران - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۴


رسانه های رژیم ازتوافق ساخت ۲۰۰ هزار خانه درسوریه خبر دادند وسفیر جنایتکار سوریه در ایرانٍ تحت حاکمیت آخوندها گفته که« شریک اصلی ما در بازسازی سوریه ایران است». درحالیکه میلیون ها ایرانی از نبود مسکن در سخت ترین شرائط ممکن روزگار می گذرونن و در حالیکه روزانه بر صف کارتن خواب ها، و یا گورخواب ها در بزرگ شهرها افزوده می شه، این خبر زخمی ست برزخمهای بی شمار مردمانی که در سرمای زمستون بدون سرپناه شب را به روز می رسونن. گزارشی از بی خانمانی از زبان خود مردم تهیه کردیم که به آن توجه کنید.

گزارش سوم «رشد چشمگیر مواد مخدر »


زندگی معتادان در میهن اسیرمون همچون دایره ایه که هیچ گوشه وزاویه ای نداره که بتونن به اون پناه ببرن و خودشونو سروسامون بدن واز این مهلکه بیرون بیان . در این دایره بسته زندگی ،‌آنقدر می چرخند ومی چرخن تا نهایت جز شکست وناکامی سرنوشتی براشون متصور نیست

بله دوستان :این روایت ، سرنوشت تلخ و جانکاه هزاران دختر وپسر هموطنیه که اینطوری به دام مافیای اعتیاد این رژیم پلیدو غارتگر می افتن وپناهی وگریزگاهی ندارن . از رشد چشمگیر مواد مخدردراین حاکمیت پلیدگزارشی تهیه شده که توجهتونو به اون جلب میکنم

مطالب مرتبط

وضعیت تحصیلی مدارس در سال ۹۷ – مجله اجتماعی، اقتصادی

نگاهی به وضعیت کارگران
لطفا به اشتراک بگذارید: