چه کسی مسئول گرانیهای کمرشکن است

چه کسی مسئول گرانیهای کمرشکن است

نگاهی به علل اصلی گرانی در جامعه ایران

  • نظام فاسد ناشی از ایدئولوژی غارت‌گری و جنایت، چنگ بر اقتصاد ایران انداخته است و زندگی مردم در تیول مدیران انتسابی آن است. دولت و مدیران وابسته به آن بدل به شرکت‌های سهامی چپاولگر رسمی و قانونی شده‌اند.




  • تظاهرات بازنشستگان در تهران و فریادهایشان «از این همه بیداد» که از بسیاری جهات بی‌سابقه بود، نمودی از تعارض تمام‌عیار مردم با حکومت است. بی‌شک اعتراض روزبه‌روز مردم ایران به‌مثابه تجمع ذرات باروت و خشم یک خلق ستم‌دیده است که دیر نیست بساط حاکمیت را به نابودی کامل بکشاند.




در آستانه فرارسیدن عید نوروز و خریدهای سالانهٔ مردم، اخبار روزانه حکایت از سیر شتابان و صعودی قیمت اقلام دارند. این روزها شتاب گرفتن افزایش قیمت اجناس، موضوع گزارشات متعدد در رسانه‌های حکومتی و شبکه‌های اینترنتی شده است.


اقتصاد ویران به‌خاطر مشکل ارزانی!


همهٔ واقعیتها گویای بی‌کفایتی و رانت‌خواری دولتی در اقتصاد ویران‌شدهٔ ایران هستند. در این وانفسای بیداد حکومتی که حلقهٔ بحران معیشت را برای مردم تنگ و تنگ‌تر می‌کند، آخوند شیاد حسن روحانی مدعی است که«مشکل در ارزانی است»! این ادعای سخیف و بی‌شرمی آشکار، موضوع روز رسانه‌ها علیه روحانی شده است. در همین رابطه سایت مشرق در ۵اسفند ۹۷ نوشته است: «به نظر می‌آید که در واقع روحانی و همکارانش با فرار به جلو و ادعاهای ناقص، به فریب افکار عمومی پرداخته‌اند». و در ادامه همین مطلب اعتراف می‌کند که دست‌های پشت پرده که دلالان را سازمان‌دهندهٔ قیمت‌های بازار می‌کند، خود دولت است و ریشه و اساس گرانی افسارگسیخته، یک سازماندهی اقتصاد حکومتی می‌باشد: «این اظهارنظر از سوی رئیس دولت(که مشکل در ارزانی است) در حالی عنوان می‌شود که سیاست‌گذاری نابه‌جای تیم اقتصادی دولت در بازار ارز، سرآغازی بود بر تشدید فعالیت دلالان بازار و تکیه زدن بر مسند قدرت و در اختیار گرفتن قیمت‌گذاری بازار».

مطالب بیشتر در همین رابطه را اینجا دنبال کنید

چه کسی مسئول گرانیهای کمرشکن است

مطالب مرتبط:

منشا گرانی کالاهای اساسی در جامعه ایران

افزایش ۲۰درصدی قیمت بلیط اتوبوس




لطفا به اشتراک بگذارید: