بحران آب در کشور - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۵

بحران آب در کشور - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۵

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: «بحران آب در کشور و دروغهای روحانی » ، «اشتغال یا استثمار زنان شال باف در منوجان - کرمان» و «گرانی سرسام‌آور در مشکین شهر»

اخبار مجله اجتماعی- اقتصادی


بهره وری نیروی کار صفر درصد


معاون سازمان اداری و استخدامی کشور همچنین با بیان اینکه محاسبات ما بر اساس آمار بانک مرکزی است که آخرین به‌روزرسانی این آمار مربوط به سال ۹۶ می‌شود، گفت: در سال ۹۶، بهره‌وری نیروی کار صفر درصد، بهره‌وری سرمایه ۲.۴ درصد و بهره‌وری کل عوامل تولید ۱.۳ درصد رشد داشته است...

افزایش ۸۰ درصدی قیمت مسکن در پاییزبحران آب در کشور - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۵


خبرگزاری حکومتی فارس: افزایش ٧٩,٣ درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان کلنگی و ٦٠.٣ درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی و افزایش ٢٥.٤ درصدی متوسط مبلغ اجاره‎ی یک مترمربع زیربنای مسکونی در نقاط شهری کشور در پاییز ٩٧ نسبت به پاییز ٩٦ ثبت شد.

افزایش ۱۲ تا ۱۵ درصدی نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در سال ۹۸


رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: به طور معمول سالانه ۱۲ تا ۱۵ درصد افزایش نرخ داریم که معمولاً کمتر از نرخ تورم است و به نظر می‌رسد امسال هم مثل سال قبل باشد.

بانکداری یا بنگاههای غارت و چپاول عوامل حکومتی


یک رسانه حکومتی: بر اساس آخرین گزارش‌های آماری، بدهی بانک‌های خصوصی به بانک مرکزی به ۸۴ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان رسیده که این رقم معادل ۳۵.۸ درصد از کل پایه پولی شده است. حجم زیادی از این دارایی‌ها در پروژه‌ها و طرح‌های ساختمانی و مال‌سازی لاکچری صرف شده که به گفته کارشناسان در رکود مسکن قفل شده و از سویی تسهیلات به کسانی داده شده که یا صوری بوده یا امکان و توانایی بازگشت مبالغ دریافتی را ندارند.

قاچاق قانونی یا ترفند حاکمیت برای غارت و چپاول


رسانه حکومتی مردم‌سالاری در گزارشی اعتراف کرد: قاچاق قانونی پدر اقتصاد مملکت را درآورد. این همه واحد تولیدی به جهت 4 قلم کالایی که قاچاق می‌شود ورشکسته نشدند؛ بلکه به جهت کالاهایی بحران آب در کشور - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۵است که از طریق قانونی وارد می‌شود و نباید وارد شود. ما با دو پدیده خطرناک روبرو هستیم؛ یکی قاچاق مدیریت شده مافیا و دیگری همان قاچاق قانونی که از طریق صدور مجوزهای غیر کارشناسی شده و غیر الزامی اقتصاد را تهدید می‌کند.

بازی با جان و سلامت مردم


رژیم آخوندی برای چپاول هر چه بیشتر اقدام به استخدام افراد کم سواد در مواضع حساس بیمارستانها می کند تا با پرداخت کمتر دستمزد سود بیشتری ببرد. یک رسانه حکومتی در گزارشی اعتراف کرد: «بیمار تومور مغزی دارد و جواب رادیولوژی به غلط سالم است»، «بیمار سکته مغزی کرده و گزارش رادیولوژی به غلط، اشتباه است»، «بیمار سرطان سینه دارد و سرطان ریه او را درگیر کرده و جواب رادیولوژی به غلط، سالم گزارش شده است».

اینها تنها چند مورد از هزاران مورد گزارش غلط یک مرکز رادیولوژی بیمارستانی در استان البرز است. قابل توجه است که به دلیل عدم نظارت و کنترل درست توسط نهادهای ذیربط با موارد مشابه زیادی مواجه هستیم که جان وسلامت مردم را به خطر می اندازد.

افت مراجعه به مراکز درمانی در محلات پایین شهربحران آب در کشور - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۵


یک فعال کارگری: آمار مراجعان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در برخی نقاط به ویژه محله‌های فقیرنشین کاهش داشته است. این امر نشان‌دهنده آن نیست که مردم در سلامت کامل هستند بلکه به این معناست که بخشی از مردم درآمد و ورودی کافی‌ ندارند تا ضروریات پزشکی و بهداشتی‌ را برای خود و خانواده خود تأمین کنند.

گزارش اول «بحران آب آشامیدنی »


در سالهای اخیر بحران آب مردم سراسر کشور را غرق در رنج و مصیبت کرده هزاران روستا به‌خاطر کمبود آب خالی از سکنه شده. در داخل شهرها هم وضعیت چندان بهتر نیست. در برخی از شهرها در لوله‌های آب به جای آب صاف و سالم، آب گل‌آلود جاری است و این وضعیت تازه در زمستان است؛ در تابستانها وضع از این‌ هم بدتر است. از بحران آب که کارشناسان آن را «فرابحران »درمیهنمون می دونن گزارشی تهیه شده که به اون توجه کنید.

گزارش دوم «اشتغال زنان منو جان »


امروز به شهرستان مُنوجان می ریم . شهری که روزگاری همچون ننگین در استان کرمان می درخشیده .وصدای رودهای پرخروشش آهنگ زندگی را برای مردم این دیار می نواخته . اما این روزها در این شهر در رودهاش پیام خشکسالی روانه و سرسبزی بار خودش رو بسته ورفته .

بحران آب در کشور - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۵




اما کارگزاران حکومتی که خود مسبب این خشکسالی و به خاک سیاه نشاندن مردم هستن ؛این بار دست به «کارآفرینی» نوع آخوندی زدن و زنان ودختران محروم این شهررا وادار کردن که خونه نشین بشن و با چرخ های دستی ریسندگی به سبک و مدل قرون وسطی پارچه بافی کنن ؛ و اینطوری استثمارمضاعفی را برزنان این شهر تحمیل کردن . گزارشی از مُنوجان تهیه شده که توجهتون را به اون جلب می کنم .

گزارش سوم « گرانی سرسام آور در مشکین شهر »


شیب تند افزایش قیمت ها در زمینه اقلام خوراکی مانند گوشت ولبنیات ومیوه وصیفی جات ودیگر مایحتاج اولیه زندگی باعث خالی تر شدن سفره های مردم شده . التهاب ونگرانی درمیان مردم موج میزنه وهرروزبه ناامیدی آنها افزوده میشه .

از طرفی هم سردمداران غارتگر حکومتی مثل همیشه با شیوه دجالگرانه هیچ پاسخی به این مردم محروم نمی دن و تا آنجایی هم که بتونن روی این بحران اجتماعی سرپوش می گذارن . امروز به سراغ مردم مشکین شهر دراستان آ‌ذربایجان میریم تا از زبان خودشون این وضعیت اسفناک معیشتی را ببینیم . توجهتو رو به این گزارش جلب می کنم.

مطالب مرتبط:

بی‌خانمانی مردم تهران – مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۴

زاینده رود را خشک کردند


لطفا به اشتراک بگذارید: