گرامیداشت دکتر محمد مصدق در فضای مجازی– ری‌توئیت

سالروز درگذشت دکتر مصدق – ری‌توئیت

نگاهی به توئیت های کاربران فضای مجازی با هشتک مصدق روحت شاد

در سالروز درگذشت دکتر محمد مصدق کسی که پیام آور دموکراسی برای ایران بود، کاربران توئیتری با هشتگ #مصدق_روحت_شاد از این پیشوای بزرگ آزادی و سرسختی اش در برابر ارتجاع و استعمار گفتند و از ادامه داری راهش. اگر رضا خان که در زمان کودتای ضد مصدق نبود شاه دولت ملی مصدق رو با کودتا کنار نمیزد قطعا الان با ایرانی بسیار متفاوت روبرو بودیم ایرانی شکوفا خالی از دیکتاتوری خالی از فقر و پر از آزادی.سالروز درگذشت دکتر مصدق – ری‌توئیت

مصدق ، وقتی که قرارشد برای درمان بخارجه برود: چرا بخارج بروم، مگر من با این مردم چ فرقی دارم مگر آنها زمانی که بیمار می‌شوند برای معالجه بخارج می‌روند؟ لعنت خدا برکسی ک در این زمان بخواهد مخارج زندگی چند خانواده فقیر این مملکت را صرف آوردن دکتر برای معالجه‌ام ازخارج کند. درود بر دکتر مصدق قهرمان مبارزه با استعمار و استبداد. دکتر #مصدق : «‌من به تمامی مقرراتی که حمایت از رنجبر میکند معتقدم، من غیر از حمایت از این طبقه مرامی ندارم و نمی خواهم کارگر به نفع سرمایه دار زبون و بیچاره شود.»

این هم یک نمونه دیگر از همراهی شاه و شیخ در دشمنی با آزادی شعبان بی مخ:‌ «من طرفدارکاشانی بودم، بهم گفت نذاریم اعلیحضرت بره،تا اون روز هم نمیدونستیم با #مصدق مشکل داره.». #مصدق یکی از پیشگامان نهضت ضد استعماری معاصر بود که نه تنها در ایران بلکه در بین کشورهای جهان سوم هم از او به عنوان کسی که شجاعانه و با سرسختی تحسین‌برانگیزی مقابل استعمار انگلیس ایستاد، نام می‌برند.

۱۴ اسفند یاد و خاطره #مصدق_روحت_شاد


دکتر مصدق آموزگار استقلال‌طلبی، سازش‌ناپذیری و میهن‌پرستی مردم ایران و شاخص نفی شاه و شیخ است. هرچه زمان میگذرد و از آن فاصله میگیریم بیشتر از هرزمان دیگر به داشتن چنین پیشوای #مصدق افتخار پیدا میکنیم. و حالا به او میگویم ما فرزندان تو ادامه دهنده راه تو هستیم.سالروز درگذشت دکتر مصدق – ری‌توئیت

ایستادگی او بر سر منافع مردم ایران ستودنی است و زمامداریش الگوی دمکراسی برای نسل‌های پیاپی است. مصدق کبیر در قلب مردم جای داشت و راه و آئین اش همواره جاودان است. مصدق: نجات وطن عالی ترین و بزرگترین قانون است. مصدق در دفاعیات تاریخی خود در بیدادگاه‌های نظامی شاه خائن از آرمان آزادی و استقلال ایران جانانه دفاع کرد.

این حرف در زمان مصدق خیلی خوب بود. ولی تکرارش برای شرایط امروز ضعیف است. اینکه بگوییم «بر فرض که رژیم به مملکت ما خدمت کرد، در مقابل آزادی‌ای که از ما سلب نمود چه برای ما کرد؟»‌ امروز راست است. این ملت آنجا که پای شرافت د رمیان باشد مرگ را به زندگی آلوده به ننگ ترجیح می دهند.

مطالب مرتبط:

استقبال از چهارشنبه سوری – ری‌توئیت

مریم رجوی: سلام بر مصدق بزرگ پیشوای فقید نهضت ملی ایران
لطفا به اشتراک بگذارید: