This browser does not support the video element.

وزارت خارجه آمریکا، مداخلات ایران در عراق را در آستانه سفر روحانی محکوم کرد

وزارت خارجه آمریکا، مداخلات ایران در عراق را در آستانه سفر روحانی محکوم کرد


وزارت خارجه آمریکا مداخلات شرورانه حکومت آخوندی در عراق را محکوم کرد.

سایت وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور رژیم آخوندی به عراق نوشت: نگرانیهای آمریکا در رابطه با مداخلات شرورانه رژیم ایران در منطقه به خوبی شناخته شده است. در عراق، این رژیم از گروههای شبه‌نظامی که بسیاری از آنها درگیر کارهای تبهکارانه هستند، حمایت می‌کند.

در همین حال، در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح آمریکا در سنا، ژنرال وتل جنگ‌افروزی رژیم آخوندی در کشورهای منطقه را محکوم کرد.

گزارشی در همین رابطه

ژنرال جوزف وتل، رئیس ستاد مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) ، در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح آمریکا در سنا، گفت: نقش مخرب رژیم ایران محدود به تأمین حمایت برای شبه‌نظامیان حوثی در یمن نیست. این رژیم قصد دارد خود را تبدیل به یک نیروی هژمونیک در منطقه کند و به همین خاطر جنگ‌افروزیهای شرورانه‌اش را به طور کیفی و کمی گسترش می‌دهد.

فرمانده سنتکام افزود: رژیم ایران از طریق نیروهای متعدد نیابتی‌اش درصدد افزایش تهدید نسبت به کشورهای منطقه است. در مقابل ما تلاش می‌کنیم فشار عام دولت آمریکا بر رژیم را که ویژگی بازدارندگی دارد افزایش دهیم. هم‌چنین همکاری آمریکا با متحدانش در منطقه نیز نقش حیاتی برای مقابله با رژیم ایران دارد. رژیم ایران کماکان عامل بی‌ثبات کننده در منطقه است.

ژنرال جوزف وتل هم‌چنین گفت که آمریکا بخشی از نیروهایش را در سوریه حفظ می‌کند.

خبرهای مرتبط :

بهرام قاسمی با شروط جدید اروپا در مورد یمن، سوریه،عراق و لبنان اختلاف داریم

 
لطفا به اشتراک بگذارید: