This browser does not support the video element.

راهپیمایی ایرانیان در واشنگتن در حمایت از مجاهدین و مقاومت و قیام مردم ایران

راهپیمایی ایرانیان در واشنگتن در حمایت از مجاهدین و مقاومت و قیام مردم ایران


روز جمعه هشتم مارس روز جهانی زن، ایرانیان آزاده از سراسر امریکا با برگزاری گردهمایی و تظاهراتی در واشینگتن در میدان فریدام پلازا ، به سوی کاخ سفید راهپیمایی کردند.

درجریان این تظاهرات شماری از اعضای کنگره و شخصیتهای سیاسی با سخنرانی و با ارسال پیام، همبستگی و حمایت خود را از مقاومت سازمانیافته و خواست مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم مذهبی اعلام کردند.

امیر عمادی از سوی سازمان جوامع ایرانیان مقیم امریکا، ضمن خوشآمدگویی به حاضران، گفت:

 امیر عمادی

ما امروز به اینجا آمده ایم تا حمایت خود را از جنبش سراسری مردم ایران برای آزادی و دمکراسی اعلام کنیم. قیامی که در دسامبر ۲۰۱۷ آغاز شد ادامه پیدا کرده است. خواست قیام آفرینان سرنگونی دیکتاتوری مذهبی است. و میهن ما ایران شاهد امواج تظاهرات و تجمعات و اعتصابات در شهرهای بزرگ و کوچک سراسری بوده است.

وی با اشاره به هزاران دستگیری و شکنجه و قتل دستگیر شدگان قیام و توسل رژیم آخوندی به سرکوب و توحش هرچه بیشتر برای مهار اوضاع افزود :

یکی از علائم این امر انتصاب ابراهیم رئیسی یک آخوند سرکوبگر بعنوان رئیس قوه قضاییه است که بخاطر نقشش در هیئت مرگ و کشتار 30 هزار زندانی سیاسی که اکثرا اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران بودند شناخته شده است.

اما مردم ایران تسلیم نشده اند. پوسترهای مقامات رژیم بطور روزانه به آتش کشیده میشوند. هر روز شعارها در دفاع مقاومت ایران بر روی دیوارها نقش میبندد. اینها بخش کوچکی از فعالیت های کانون های شورشی در داخل ایران است. اینها فعالیت های شوراهای مقاومت بطور مخفی در همه شهرها است. و ما بسیار مفتخریم که در اینجا هستیم و از آنها حمایت میکنیم و اطمینان حاصل میکنیم که صدای آنها در واشنگتن به گوش میرسد.

ما در میدان آزادی گردهم آمده ایم، که به همه یادآوری میکند که همه این فعالیت ها برای آزادی است. و تجمع ما در اینجا و سخنرانی ها منتهی به راهپیمایی ایران آزاد خواهد شد که تا کاخ سفید ادامه خواهد یافت.

  لیندا چاوز- مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید و رئیس مرکز فرصتهای برابر

از شما متشکرم. بسیارمتشکرم. بسیار خوشحالم که شما را در این جا می‌بینم که نام مناسب میدان آزادی را دارد.

آنچه همه شما و من و مردم آمریکا و مهمتر از آن مردم ایران میخواهند آزادی است. اما آزادی بدست نخواهد آمد مگر اینکه تغییر رژیم در تهران صورت گیرد. مدت زیادی است که ما وعده مدراسیون در رژیم ایران را شنیده ایم. و اینکه رهبران فعلی رژیم و روحانی مقداری مدراسیون ایجاد خواهند کرد. اما هیچ چیز تغییر نکرده.

آنچه اتفاق افتاده رژیمی است که همچنان کشتار انجام میدهد، مردم ایران را سرکوب میکند، وقتی ما در ماه مارس آزادی زنان را جشن میگیریم، مهم است که به یاد داشته باشیم که بیش از نیمی از مردم ایران دارای حقوق برابر نیستند. زنان در ایران توسط رژیم آخوندها سرکوب میشوند.

درحالیکه مردم ایران در شهرهای سراسر ایران اعتراض میکنند و خواستار تغییر شرایط اقتصادی هستند، و برای آزادی و برابری زنان و استقلال قوه قضاییه و برابری برای همه تلاش میکنند، آنچه ما می‌بینیم این است که تنها در این ماه شخصی که مسئول کشتار نه ۳۰۰، نه ۳۰۰۰، بلکه ۳۰ هزار انسان در سال ۶۷ بوده ، یعنی ابراهیم رئیسی، بعنوان رئیس قوه قضاییه منصوب شده است. چطور میشود که با وجود این جانور وحشی که مردم را کشته آزادی باشد؟ او قاتل افراد از همه سنین است. او قاتل مردان و زنان است. زنان باردار بدست رئیسی اعدام شده اند. و همچنین افراد کم سن. دختران جوان ۱۵ ساله شکنجه و توسط این هیولا کشته شده‌اند. بنابراین ما باید به این رژیم «نه!» بگوییم.

ما باید خواهان آزادی و همه نکاتی باشیم که خانم رجوی به مردم ایران وعده داده است - یعنی انتخابات آزاد، آزادی مطبوعات، جدایی دین از دولت، برابری زن و مرد، و استقلال دستگاه قضایی. همه این چیزها ضروری هستند اما تنها به یمن فعالیت های افرادی مثل شما در سراسر شهرهای آمریکا اتفاق خواهند افتاد، این فعالیتها همچنین بعهده مردم ایران است.

مایه افتخار من بوده است که با سازمان مجاهدین طی شما طی سالیان طولانی، یعنی از اوائل دهه ۱۹۹۰ کار کنم وقتی در سازمان ملل فعال بودم. من در کنار شما بوده ام و لوایح مربوط به شما را حمایت کرده ام و علیه رژیم وحشتناک حاکم بر تهران صحبت کرده ام. و من مفتخرم که این فعالیت ها را انجام داده ام و در کنار شما ایستادم. و باز هم خوشحالم که شما را در اینجا در واشنگتن میزبانی میکنم.

شیلا جکسون لی-نماینده کنگره آمریکا

برادران و خواهرانم، هیچ بارانی، هیچ یخی، هیچ برفی، تعهد قوی به آزادی که همه ما به آن اعتقاد داریم را مختل نمی کند. من به پشتکار شما برای حضور در اینجا، حتی در کشوری که در آن می توانیم آزادانه صحبت کنیم درود می فرستم و ما علیه ستم می ایستیم، من متعهد به یک ایران آزاد و دموکراتیک هستم که در آن همه مردم بتوانند صحبت کنند، جایی که جوانان بتوانند رشد کنند و شغل و مشاغل خود را انتخاب کنند و آزادانه صحبت کنند و در یک جامعه دموکراتیک در انتخابات شرکت کنند.

من خوشحال هستم که خواهرم (مریم رجوی)، زمانی که ما در پاریس بودیم، قدرت خود را نشان داد که هرگز تسلیم نخواهد شد، هرگز کوتاه نخواهد آمد و هرگز به ظلم و ستم تن نخواهد داد. من خوشحالم که او در پاریس قوی است و همچنان برای مردم ایران ایستاده است.

صدای ما صدای نور و قدرت است، و من به آنچه شما به آن اعتقاد دارید اعتقاد دارم. مردم ایران تغییر رژیم را می خواهند. ما می خواهیم مردم این کار را با شیوه ای دموکراتیک و قوی انجام دهند. ما می خواهیم ظرفیت هسته ای مهار شود تا بتوانیم روی سرمایه گذاری در مردم ایران تمرکز کنیم. ما خیلی از رهبری که شما ارائه کرده اید از شما سپاسگزاریم.

من به دموکراسی اعتقاد دارم. من به قدرت شما اعتقاد دارم من به عزم شما، پشتکار شما اعتقاد دارم. من اینجا هستم که از جوانان ایران حمایت کنم. ما برای همیشه زندگی خواهیم کرد و آزادی خواهد آمد.

آدام ارلی: سخنگوی پیشین وزارت خارجه آمریکا

اینجا کمی سرد است، اما فکر نمی کنم شما قصد داشته باشید که کمی سردی هوا شما را متوقف کند، درسته؟ به هر حال، آنها باید در کاخ سفید شما را بشنوند. آنها باید شما را در کاپیتول هیل بشنوند.

میلیونها ایرانی هستند که اجازه نمی دهند زندان و یا شکنجه و یا گرسنگی یا مرگ آنها را متوقف کند. آیا شما با آنها ایستاده اید؟ آره یا نه؟ [بله!] نشنیدم [بله!] آیا شما از ملاها در تهران می ترسید؟ آری یا نه؟ [نه!] آیا آنها برای مردم ایران صحبت می کنند؟ [نه!] آیا شما آماده هستید که کشور خود را پس بگیرید؟ [بله!]

امروز ما برای فراخواندن به آینده ای روشن برای ایران اینجا هستیم. چهل سال حکومت آخوندی یک ملت با افتخار و موفق را نابود کرده است. برای ۴۰ سال مردم ایران رنج برده اند. امروز ۳۰ تا ۴۰ درصد از آنها بیکار هستند. سی درصد یا 26 میلیون نفر اکنون در فقر مطلق زندگی می کنند. در حقیقت، ۶ میلیون ایرانی گرسنه هستند. و در حالی که مردم ایران گرسنه هستند، افرادی که بر آنها حکومت می کنند فقط ثروتمند تر و غنی تر می شوند.

ولی فقیه خامنه ای صدها میلیارد دلار را کنترل می کند. وزیر سابق دادگستری او، لاریجانی که مسئول رسیدگی به فساد است، دارای ۶۳حساب بانکی، حساب های بانکی شخصی با ده ها میلیون دلار است. از شما میپرسم، آیا این عادلانه است؟ [نه!] آیا این چیزی است که ما فقط باید قبول کنیم و کاری نکنیم؟ [نه] البته نه. به همین دلیل از دسامبر ۲۰۱۷، میلیون ها نفر در تمام ۳۱استان ایران به خیابان ها آمده اند تا به ملاهای تهران خداحافظ بگویند.

و رژیم سرانجام چه کاری انجام داده است؟ هر چه در قدرت دارد را برای متوقف کردن آنها و خاموش کردن آنها بکار برده است. اما هنوز تظاهرات ادامه دارد. و آنچه این به ما می گوید این است که رژیم نمی تواند مردم ایران را متوقف کند. و چرا اینطور است؟ چرا؟ چون مردم ایران جانشان به لبشان رسیده است. آنها مرگ را به حکومت ناعادلانه فاسد ملاها ترجیح می دهند. مثل شما، آنها مایلند همه چیز را برای آینده ای روشن تر فدا کنند.

و آینده به چه چیزی شبیه است؟ خوب، شورای ملی مقاومت ایران ایده خوبی دارد. فقط نگاهی به طرح ده ماده ای مریم رجوی رییس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت بکنید. خواستار چه چیزی است؟ خواستار جدایی دین و دولت است. خواستار لغو مجازات اعدام است. خواستار برابری جنسیتی است. و خواستار آزادی مطبوعات و بیان است.

شورای ملی مقاومت ایران و میلیون ها نفر از حامیان آن، خواهان دیدن ایرانی هستند که آزاد است، دموکراتیک است و غیر هسته ای است. این چیزی است که ما برای آن مبارزه می کنیم. و این چیزی است که رژیم تهران بیشتر از همه از آن ترس دارد. به همین دلیل است که شورای ملی مقاومت و مجاهدین خلق را به عنوان تهدید موجودیت خود می بیند. به همین دلیل است که آنها تلاش کردند تا در ماه ژوئن گذشته در پاریس در گردهمایی ایران آزاد بمب گذاری کنند. به همین دلیل است که رژیم سه حمله تروریستی عمده را در ایالات متحده، فرانسه و آلبانی انجام داد. به همین دلیل است که روحانی شخصا به رئیس جمهور فرانسه ماکرون تلفن کرد که از او بخواهد فعالیت های شورای ملی مقاومت ایران را در فرانسه محدود کند. مکرون حاضر نشد . به همین دلیل است که رژیم ایران ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس جدید قضاییه خود منصوب کرده است. مردی که عضو کمیته های مرگ بود که مسئول مرگ ۳۰۰۰۰نفر از هموطنان ایرانی شما بود. این به ما بیشترین چیز را می گوید که رژیم ایران به چه جهتی می رود و چرا.، چون آنها می ترسند. آنها از از دست دادن قدرت خود می ترسند و این خیلی زود خواهد بود. و نیز به همین دلیل است که رژیم ایران به یک کارزار شیطان سازی علیه شما علیه شورای ملی مقاومت علیه مجاهدین خلق روی آورده است. آنها در چند سال گذشته صدها کتاب و فیلم را که برای شیطان سازی از مجاهدین خلق بوده است، تولید کرده اند. آنها به یک بنیاد فکری کانادایی ۸۰ هزار دلار پیشنهاد کردند تا به سازمان مجاهدین خلق به عنوان یک فرقه اشاره کند.

همه اینها به ما چه می گوید؟ به ما می گوید که مجاهدین خلق، شورای ملی مقاومت و همه شما تاثیر گذار هستید. شما تاثیر دارید. هیچ چیزی به موفقیت تلاش های شما بیش از آن نمی گوید که رژیم ایران می خواهد شما را خاموش کند، می خواهد شما را بکشد، می خواهد شما کنار بروید. این به ما می گوید که رژیم ایران می خواهد از تمام قدرتی که دارد برای نابودی شما استفاده کند. آیا آنها موفق می شوند؟ [نه!] هر چه بیشتر به شما حمله کنند، بیشتر آنها شما را تقویت می کنند، و بیشتر آنها عزم و اراده ما را تقویت می کنند. این چیزی است که آنها باید درک کنند، و به همین دلیل امروز ما اینجا هستیم - برای ارسال یک پیام روشن. ما کنار نخواهیم رفت شما نمی توانید ما را کنار بزنید. تنها کسانی که باید بروند شما هستید.

پیام من به شما و دولت ایالات متحده امروز بسیار ساده است. توانمند ساختن مردم ایران. آنها قوی هستند. آنها توانایی دارند و آنها مصمم هستند که در سرنگونی این رژیم شرور و غیرقانونی موفق شوند. آینده در دست شماست. هیچ چیز و هیچ کس نمی تواند شما را متوقف کند خیلی ممنون.

مطالب مرتبط :

بازتاب تظاهرات هواداران مجاهدین مقابل کاخ سفید در روز زن

راهپیمایی ایرانیان در واشنگتن در حمایت از مجاهدین و قیام مردم ایران- قسمت پایانی

 
لطفا به اشتراک بگذارید: