This browser does not support the video element.

گزارشی از کنفرانس علیه اعدام در استراسبورگ و شرکت هیأتی از مقاومت ایران در جلسه

گزارشی از کنفرانس علیه اعدام در استراسبورگ و شرکت هیأتی از مقاومت ایران در جلسه


گزارشی از کنگره جهانی علیه اعدام در بروکسل

هفتمین کنگره جهانی مبارزه با مجازات مرگ از ۲۶فوریه تا اول مارس در بروکسل با همکاری عفو بین الملل و ائتلاف جهانی علیه اعدام برگزار شد.

در این کنگره نمایندگان ۱۴۰ کشور جهان شرکت کردند. مراسم افتتاحیه این کنگره سه روزه در پارلمان اروپا در استراسبورگ برگزار شد کنگره جهانی مبارزه با مجازات مرگ که هر سه سال یکبار برگزار می شود، از سال ۲۰۰۱ در استراسبورگ فرانسه کار خود را آغاز کرده است.

در جلسه رسمی افتتاحیه این کنگره که روز ۲۷ فوریه در پارلمان اروپا برگزار شد، آقای پاول تلیچکا معاون پارلمان اروپا از سوی رئیس پارلمان، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه بلژیک، و شماری از مقامات دولتی و مسئولین سازمان های غیر دولتی سخنرانی کردند.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیکهای جهان در یک پیام ویدئویی به هفتمین کنگره جهانی مبارزه با اعدام، مجازات مرگ را بسیار غیرانسانی و بی‌رحمانه خواند.

هیئتی متشکل از مقاومت ایران از جمله دکتر حمیدرضا طاهرزاده عضو شورای ملی مقاومت به همراه خانواده های شهیدان، در جلسات این کنگره شرکت و طی سخنانی، نقض حقوق بشر و اعدامهای فزاینده در ایران تحت حاکمیت آخوندی را تشریح کردند

حمیدرضا طاهر زاده طی سخنانی در قسمت پرسش و پاسخ جلسه افتتاحیه این کنگره در پارلمان اروپا در استراسبورگ، ضمن افشای اعدامهای وحشیانه توسط رژیم آخوندی گفت:

از همه سخنرانان بسیار سپاسگزارم که موضوع حقوق بشر و تجارت را مورد بحث قرار داده اند. مشخصا از آقای تورسن از دانمارک که روی پرنسیپ های حقوق در معاملات تجاری تاکید کردند از نقطه نظر مردم ایران منفعتی که غربی ها از تجارت با این رژیم کسب میکنند پول خون مردم ایران است و این همان چیزی است که ما آنرا سیاست مماشات مینامیم که سیاست شکست خورده ای بیش نیست.

من میخواهم این کتاب را که اسامی بیست هزارتن از اعدام شدگان توسط این رژیم است. به شما نشان بدهم این رژیم درسال ۶۷سی هزار هزار زندانی سیاسی را قتل عام کرده است. عفو بین الملل در بیانیه ای به شورای حقوق بشر از سازمان ملل خواست تا اقداماتی جدی در این رابطه انجام دهد. ۶۵ قطعنامه محکومیت توسط ارگانهای مختلف سازمان ملل علیه این اقدامات نقض حقوق بشرصادر شده است اما هیچگونه قدم جدی برای جلوگیری از آن بعمل نیامده است. ما از جامعه بین‌الملل میخواهیم که در اینرابطه اقدامات عملی و مشخص اتخاذ نماید و این موضوع باید به شورای امنیت ارجاع داده شود. موضوع ایران تنها به سلاح هسته ای رژیم خلاصه نمی شود. این گزارش خود شماست که میگوید ایران بیشترین تعداد اعدام نسبت به جمعیتش را دارد. من از شما میخواهم که در اینرابطه اقدامات جدی بعمل آورید و به این بربریت حاکم خاتمه دهید. همین الان یک دیپلومات ایرانی در اینجا در زندان است وی قصد بمب گذاری در گرد هم آیی مسالمت آمیز ایرانیان را داشت من در اینرابطه امروز بعد از ظهر با معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک صحبت کردم.

درآخرین روز این کنگره، یک راهپیمایی که توسط سازمان عفو بین الملل به آن فراخوان داده شده بود برگزار شد

خبرهای مرتبط:

شهرداری ۵ پاریس-جلسه در روز جهانی علیه اعدام-محکومیت موج اعدامها در ایران

اجلاس دوستان ایران آزاد- روز جهانی علیه اعدام- پارلمان اروپا

کنفرانس مجاهدین در پاریس- روز جهانی علیه اعدام

پاریس-روز جهانی علیه اعدام کنفرانس و نمایشگاه

پارلمان اروپا-استراسبورگ – حمایت از قیام در ایران-جلسه علیه اعدام در آستانه روز جهانی اعدام- ژرار دوپره
لطفا به اشتراک بگذارید: