تجمعات اعتراضی دانشجویان میهن - مجله اجتماعی، اقتصادی

تجمعات اعتراضی دانشجویان میهن - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۸

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: «تجمعات و اعتراضات دانشجویان» ، «کلونی فقر در پایتخت» و «چگونه از آب نان گرفتند»

اخبار مجله اجتماعی- اقتصادی


رشد سالیانه ۳۰ درصدی نقدینگی و تورم ۲۰۰ درصدی


براساس گزارش‌های بانک مرکزی هر ساله شاهد رشد ۲۹ درصدی رقم نقدینگی و به تبع آن رشد تورم در اقتصاد هستیم و تورم بیش از ۲۰۰ درصدی کنونی نیز نتیجه رشد فزاینده این حجم از نقدینگی است‌.

افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت آجیل در آستانه عید نوروز و کاهش چشمگیر مشتری


تجمعات اعتراضی دانشجویان میهن - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۸

یکی از فعالان حوزه توزیع آجیل و خشکبار: قیمت‌ها به نسبت مدت زمان مشابه سال قبل، ۳ تا ۴ برابر افزایش یافته است و همین موضوع بر کاهش ضریب تقاضا از سوی مشتریان بسیار تاثیرگذار است. در حال حاضر قیمت گردو، بسته به کیفیت آن ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزار تومان، پسته ۱۴۰ تا ۱۸۵ هزار تومان، بادام آستانه ۵۰ هزار تومان، کشمش معمولی ۲۸ هزار تومان و کشمش اعلاء ۵۰ هزار تومان نرخ گذاری شده است. کاهش تولید، افزایش قیمت آجیل، سرمازدگی و خشکسالی، باعث شده است تا ۲۰ درصد افراد از دریافت پروانه کسب آجیل فروشی انصراف دهند.

ترفند غارتگرانه به اسم لیست مصارف توسط نهادهای حکومتی


رسانه حکومتی سازندگی: صادرکنندگان دولتی و حاکمیتی هم بیشترین میزان عدم بازگشت ارز را به نام خودشان ثبت کرده‌‌اند. این شرکت‌‌ها در روشی جدید برای پوشش عدم انتقال ارزهای صادراتی به کشور دست به تغییر شیوه محاسبات زده‌‌اند و بخشی از ارزهای صادراتی را در لیست مصارف لحاظ می‌‌کنند. به طور مثال شرکتی که دو میلیارد دلار صادرات دارد، یک‌و‌نیم میلیارد دلار از محل درآمدهای صادراتی‌‌اش را به عنوان خرید تجهیزات و مواد اولیه، قید کرده و فقط ۵۰۰ میلیون دلار را به بانک مرکزی ابراز می‌‌کند.

غارت یکسال معوقات کارگران در ۹۰۰ واحد تولید توسط حاکمیت آخوندی


عضو کارگری شورای عالی کار رژیم با اعتراف به حدود یک سال معوقات مزدی ۹۳ هزار کارگر در ۹۰۰ واحد تولیدی، گفت: صحبت از شرایط اسفناک معیشتی ۹۳ هزار خانوار است.

چشم انداز بحران تعطیلی در واحدهای تولید نان صنعتیتجمعات اعتراضی دانشجویان میهن - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۸


رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی: صنعت آرد و نان کشور تعریفی ندارد، طی دو ماه اخیر، نانوایی های آزاد پز در کل کشور با مشکلات متعددی در تامین مواد اولیه روبرو هستند. با توجه به آنکه در هر واحد صنفی حداقل ۷ تا ۸ کارگر کار می کنند، از این رو نبود مواد اولیه می تواند تعطیلی بسیاری از واحد های تولیدی را به همراه داشته باشد، اما متاسفانه دولت به این موضوع توجه چندانی ندارد.

وضعیت دلخراش و سخت برای کولبران در زمستان


از بین مشاغل غیررسمی کولبری بدترینِ آن‌هاست. در کردستان ۱۵ هزار کولبر هستند. بی‌سرنوشتی، نداشتن بیمه و کابوسِ مرگ، بزرگترین بحران زندگی آنان است. نمونه زیر یکی از هزاران مورد است . دست‌ها متورم شده؛ رنگ خون از زیر پوست بیرون زده و نگرانی در وجودش رخنه کرده.

کولاک کوهستان‌های مریوان دست‌هاشو از کار انداخته؛ ۳۰ کیلو بار روی دوشش بود که شب در کولاک ماند و دست‌هایش را به این روز انداخت؛ روزگار کولبران زیادی مثل احمد در سفیدی برف سیاه می‌شود. حالا آسیب‌دیدگی دست‌هایش به خاطر سرمازدگی در کوهستان باعث لااقل چند ماه بیکاری و چهار-پنج ماه عذاب خواهد بود.»

۲۶ درصد از جمعیت کشور روستایی استتجمعات اعتراضی دانشجویان میهن - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۸


معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌های رژیم: در حال حاضر جمعیت روستایی کشور ۲۰ میلیون و ۷۶۰ هزار نفر معادل ۲۶ درصد جمعیت کشور است . به دلیل نابودی تولید روستایی در نظام آخوندی، مهاجرتهای بزرگی به سمت شهرها صورت گرفته و جمعیت روستایی ایران که در ابتدای انقلاب ضد سلطنتی حدود ۶۵ درصد بود اکنون ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

...........................................

گزارش اول «تجمع اعتراضی دانشجویان »


هر روز شاهد اوج گیری اعتصاب وتحصن درسرتاسر میهنمون در تمامی اقشار جامعه هستیم . واین بارهم دانشجویان رو می بینیم که شعله قیام و اعتراض رو در دانشگاه برافروختند و باردیگر صف بندی مداوم در برابر دیکتاور آخوندی را به نمایش گذاشتند.

بله دوستان تقریبا هر موضوع صنفی در دانشگاه و یا هر اعتصاب و تحصن اقشار مختلف مردم، دست‌مایه حرکت و اعتراض دانشجویان علیه حاکمیت غارتگر ولایت فقیه می‌شه. در بسیاری از حرکت‌های اعتراضی، دانشجویان فریاد اتحاد با کارگران و فرهنگیان و سایر اقشار رو سرمی‌دهند. از تحصن اخیر دانشجویان گزارشی داریم که توجهتون را به اون جلب میکنم

گزارش دوم «کلونی فقردر پایتخت »تجمعات اعتراضی دانشجویان میهن - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۸


این روزها وضعیت ناهنجار مردم میهنون از شدت فقر،‌ تب وتابی است بین مرگ وزندگی.ماشین مرگ حاکمیت غارتگر آخوندی هرروز نشانه ای ازجلوه های زندگی طبیعی را هم درومی کنه و به تنور جاه طلبی های منطقه ای خودش می ریزه.
اما به قطع ویقین مردم به جان آمده که این روزها صدای فریادشون از هر کوچه وخیابون بگوش میرسه این ماشین مرگ را متوقف خواهندکرد و هیچ قدرتی یارای ایستادن جلوی اراده مردم را نداره . همکارانم گزارشی از فقر و اعتراض مردمی تهیه کردن که توجهتون را به اون جلب میکنم .

گزارش سوم «چگونه از آب نان گرفتند »


داستان سد سازیهای بی رویه که این همه آخوند روحانی سنگ اونو به سینه می زنه در این مملکت داستان قنات زدنهای میرزا آقاسی صدراعظم ناصرالدینشاه شده که هر جا میرسید سفارش حفر قنات میداد، ودر یک جا که مقنیِ حیرانی گفت حاج آقا از این چاه برای شما آب در نمی‌آید کندنش فایده ندارد پاسخ داد اگر برای من آب در نیاید برای تو نون در می‌آورد.

در این سالیان کارگزاران حکومتی برای نان درآوردن های میلیاردی سپاه پاسداران و هزینه سرکوب و جنگ افروزی در کشورهای دیگر، سیاستهای مخربی را در سیستم آبخیزداری در بخشهای وسیعی از ایران به اجرا در آوردند که نتیجه فاجعه باری را حتی برای نسل های بعد باقی گذاشته است . «چگونه از آب نان گرفتند » گزارشی است از این خیانت ملی در حق منابع طبیعی ایران، که با هم می بیینم

مطالب مرتبط:

کمبود معلم و مدرسه – مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۷

تهران: تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی

لطفا به اشتراک بگذارید: