بیکاری دروازه فقر در جامعه - مجله اجتماعی، اقتصادی

بیکاری دروازه فقر در جامعه - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۹

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: «حالا مردم گوشت مرغ نخورند چی میشه!» ، «بیکاری دروازه فقر» و «خشکاندن تالاب جازموریان»

اخبار مجله اجتماعی- اقتصادی


تورم بخش صنعت ۴۷.۳ درصد شد


نرخ تورم تولیدکننده کل بخش صنعت در چهار فصل منتهی به فصل پاییز سال ۹۷ نسبت به متوسط شاخص در چهار فصل منتهی به فصل پاییز سال قبل معادل ٤٧.٣ درصد افزایش یافت.

افزایش ۷۰ درصدی قیمت شکر عرصه ای دیگر برای غارت و چپاول عوامل حکومتیبیکاری دروازه فقر در جامعه - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۹


رسانه حکومتی تابناک: در روز‌های پایانی سال، دومینوی افزایش قیمت به شکر رسید و بهای آن در سه ماه ۷۰ درصد افزایش یافته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد، این افزایش قیمت چند دلیل عمده دارد که از آن جمله می‌توان به کاهش ۱۲۰ درصدی شکر در ده ماهه سال جاری در مقایسه با پایان سال گذشته اشاره نمود. همچنین دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی، انحصار در توزیع شکر را نیز عامل دیگری در افزایش قیمت شکر دانسته است.

غارت های نجومی عوامل وابسته به حکومت به اسم واردات گوشت


رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده: «شنیده‌ها حاکی از آن است که یازده شرکت به جای واردات گوشت قرمز ۷۷۸ میلیون دلار ارز به جیب زدند که این رقم بسیار هنگفتی است.

۲۲ درصد واحدهای تولیدی در رکود هستند


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت رژیم: ۲۲ درصد واحدهای تولیدی با رکود مواجه هستند . در حال حاضر ۱۳ هزار واحد صنعتی با ظرفیت زیر ۵۰ درصد، ۱۳ هزار واحد با ظرفیت ۵۰ تا ۷۰ درصد فعالیت می‌کنند.

بازار رایانه در بحران ناشی از حاکمیت آخوندی


رئیس اتحادیه فناوران رایانه: این صنف یکی از معدود اصنافی است که ۹۷ درصد کالاهای آن کاملا وارداتی است. امسال بسیاری از فروشندگان ضرر کردند، لپ‌تاپ دو میلیون تومانی اکنون ۹ میلیون تومان شده در حالی که قیمت آن در مبدا کاهش داشته است.بیکاری دروازه فقر در جامعه - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۹

در این ۳۷ سالی که من در این صنف مشغول به کار هستم هیچ سالی وحشتناک‌تر از سال ۹۷ نبود. در این سال دولت نه در مالیات، نه بیمه، نه واردات و نه جریمه کردن به اصناف رحم نکرد. تا پیش از این نهایتا کالای ما یک ماه در گمرک می‌ماند اما امسال شاهد رکورد هشت ماهه بودیم.

بدلیل کاهش قدرت خرید مردم فروش رستورانها ۵۰ درصد کاهش یافته است


رییس اتحادیه رستوران داران و سلف سرویس های تهران: قیمت مواد اولیه ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافته و سبب شده تا قیمت غذاها بالا رود و در نتیجه به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، شاهد پایین آمدن تعداد مشتریان رستوران ها هستیم. در مقایسه با سال ۹۶ به جرات می توان گفت میزان فروش رستوران ها ۵۰درصد کاهش یافته است.

۹۶درصد از معلولان کشور حق پرستاری ندارند


رئیس سازمان بهزیستی رژیم: یک میلیون و ۴۱۵ هزار معلول داریم که ۸۰۰ هزار مورد معلولیت شدید دارند. از این تعداد تنها ۲۵ هزار نفر حق پرستاری و ۴۰ درصد حقوق می‌گیرند. به این ترتیب ۹۶درصد از معلولان کشور حق پرستاری ندارند.

به اسم احیای دریاچه ارومیه به کام غارتگرانه حکومتیبیکاری دروازه فقر در جامعه - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۹


مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه: پنجاه درصد اعتبارات ستاد احیاء تا امروز برای پروژه هایی خرج شده که یک قطره آب را هم وارد دریاچه نکرده‌است.

گزارش اول «مردم گوشت مرغ نخورن چی میشه »


به روزهای پایانی سال رسیدیم ولی صفهای طویل گوشت ومرغ وقیمتهای نجومی اون انگار تمومی نداره . در این آشفته بازار گوشت ومرغ فریبکاریهای رژیم با عنوان پر طمطراق «ستاد تنظیم قیمت بازار» هم پوشالی بودنش رو نشون داده واز دور خارج شده

چرا که اساسا تنظیم گرونی قیمت گوشت ومرغ دست این ستادهاست . اما آون طرف سکه این غارتگریهای آخوندی در گرونی گوشت ،‌ خشم واعتراض مردم علیه این وضعیت نابهنجار قیمتها است که هر روز به شکل تحصن ها و اعتصابها برگزار میشه و روز به روز شاهد اوج گیری اون هستیم . همکارانم از بحران گوشت گزارشی تهیه کردن که توجهتون را به اون جلب می کنم .

گزارش دوم «بیکاری دروازه فقر »


این روزها رشد فقر وبیکاری در میهنمون بیداد می کنه . کشتی به گل نشسته اقتصاد ولایت فقیه که نتیجه فسادو غارت حکومتی است زندگی میلیونها هموطنمون را به ورطه نابودی کشونده .وقتی که به اعترابیکاری دروازه فقر در جامعه - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۹۹ف کمیته دستمزد شورای عالی کار همین رژیم ،‌ فاصله دستمزد کارگران شاغل با سبد معیشتی که تازه فقط حداقل های یک زندگی ساده رو محاسبه کردن ۲.۲ میلیون تومان محاسبه شده . حالا ببینید میلیونها مردم محرومی که اصلا هیچ شغلی ندارن در این کشور آخوندزده چطوری زندگی می کنن . همکارانم از وضعیت فقر وبیکاری گزارشی تهیه کردن که باهم می بینیم .

گزارش سوم « خشکاندن تالاب جازموریان»


بلایی که رژیم ولایت فقیه بر سر طبیعت ایران آورده، بی سابقه است. هیچ اشغالگر و حاکمی در تمام طول تاریخ ایران زمین، این گونه وحشیانه طبیعت ایران را قتل عام نکرده. کشور ایران هیچگاه شاهد فجایعی در چنین ابعاد که هر روز گوشه ای از آن در رسانه های حکومتی پوشش می یابد نبوده.

بحران فاجعه بار آب، آلودگی بی حد و مرز هوا، بحران ریزگردها، نابودی جنگلها و مراتع، رشد کویری شدن بخشهای زیادی از کشور، خشک شدن تالابها و دریاچه ها نتیجه این سیاستهای خانمان سوز این حاکمیته . در این برنامه گزارشی داریم از این فاجعه زیست محیطی به اسم «‌خشکاندن تالاب جازموریان»‌ و پیامدهای آن که از نظرتون می گذره .

مطالب مرتبط:

تجمعات اعتراضی دانشجویان میهن – مجله اجتماعی، اقتصادی

تعطیلی پالایشگاه پیروزی شاهرود



لطفا به اشتراک بگذارید: