This browser does not support the video element.

نوسان ارز و نرخ تورم و تاثیر آن روی معیشت مردم-گزارش

نوسان ارز و نرخ تورم و تاثیر آن روی معیشت مردم-گزارش


گزارشی از درباره نوسان نرخ ارز و پیامدهای آن بر اقتصاد رژیم و زندگی و معیشت مردم.

روز یکشنبه دلار به قیمت ۱۳ هزار و صد تومان خرید و فروش شد.

در بهمن ‌ماه همتی، رئیس کل بانک مرکزی رژیم مدعی شده بود که قیمت ارز به حدود ۱۰ هزار تومان در هفته‌های آینده خواهد رسید.

همتی در عین حال به شکست سیاست دلار ۴۲۰۰ تومانی جهانگیری اعتراف کرد و گفت که سیاست نرخ ۴۲۰۰ تومانی برای دلار دچار مشکل شده است.

وزیر اقتصاد رژیم نیز در جلسه خبرگان ارتجاع با اذعان به بن‌بست رژیم در زمینه ثابت نگهداشتن نرخ ارز گفت که احتمالاٌ سیاست ارز دولتی مورد تجدید نظر قرار خواهد گرفت.

در همین حال، یک رسانه رژیم با اعتراف به سیاست چپاولگرانه رژیم در زمینه ارز و نتایج معکوس ثابت نگهداشتن مصنوعی نوسانات ارزی نوشت: تمام بالا و پایین کردن‌های دولت در نرخ دلار، برای افزایش قیمت بوده چرا که پیش از آن نرخ دلار کمتر از ۴ هزار تومان بود.

در همین راستا، آل اسحاق، رئیس سابق اتاق بازرگانی رژیم گفت: نرخ واقعی دلار را چیزی در حدود ۷ تا ۸ هزار تومان می‌داند.

وی اعتراف کرد علت اتخاذ سیاست شکست خورده ارز ۴۲۰۰ تومانی، مقابله با فضای ملتهب جامعه بود و نه حل مشکل مردم. آل‌اسحاق گفت: الان شرایط با زمانی که سیاست ارز ۴۲۰۰تومانی با آن آغاز شد، متفاوت است. آن روز در شرایط بحران ارزی بودیم که هر روز پیش‌بینی ارزِ ۲۰ و ۲۵ هزار تومان را داشتند. در عین حال نگرانی مردم از این افزایش نرخ بود که دولت با آن سیاست جلوی التهاب فضا را گرفت.

از سوی دیگر، به اعتراف کارگزاران رژیم، چپاول مردم با استفاده از چند نرخی شدن ارز ادامه دارد وآمارها نشان می‌دهند که تاکنون تنها ۳۰ درصد صادرکنندگان غیرنفتی، ارز حاصل از صادرات را بازگردانده‌اند. یک عضو مجلس رژیم به نام زرآبادی گفت تا سیاست ارزی تغییر نکند وضعیت ورود ارز به سیستم بانکی تغییری نخواهد کرد و با جریمه و اخطار نیز حل نمی‌شود.

حاجی بابایی عضو دیگر مجلس ارتجاع نیز گفت: چند نرخی بودن ارز و چالش‌های بعد از آن زمینه فساد و رانت دولتی را افزایش می‌دهد.دولت ارز را بالاتر از ۴۲۰۰ به فروش میرساند، اما معلوم نیست منابع حاصل از آن را به کجا واریز می‌کند؟ و مازاد مبلغ چه می‌شود؟

خبرهای مرتبط:

تشنج در مجلس و اذعان به شرایط انفجاری جامعه، مردم فاتحه نظام را خواهند خواند

روزنامه حکومتی جهان صنعت: شکاف اعتماد بین مردم و حاکمیت در حال عمیق‌تر شدن است

اشک تمساح برای معیشت مردم

قدرت خرید مردم در بهمن ماه نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته

 
لطفا به اشتراک بگذارید: