گرانی ، رکود و انهدام تولید - مجله اجتماعی، اقتصادی

گرانی ، رکود و انهدام تولید - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۰

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: «آثار گرانی و رکود در زندگی مردم» ، «خصوصی سازی یا انهدام تولید و صنعت» و «افزایش خسارت زمینهای کشاورزی خوزستان»

اخبار مجله اجتماعی- اقتصادی


وضعیت دلخراش و سخت برای کولبران در زمستان


از بین مشاغل غیررسمی کولبری بدترینِ آن‌هاست. در کردستان ۱۵ هزار کولبر هستند. بی‌سرنوشتی، نداشتن بیمه و کابوسِ مرگ، بزرگترین بحران زندگی آنان است. نمونه زیر یکی از هزاران مورد است . دست‌ها متورم شده؛ رنگ خون از زیر پوست بیرون زده و نگرانی در وجودش رخنه کرده. کولاک کوهستان‌های مریوان دست‌هاشو از کار انداخته؛ ۳۰ کیلو بار روی دوشش بود که شب در کولاک ماند و دست‌هایش را به این روز انداخت؛ روزگار کولبران زیادی مثل احمد در سفیدی برف سیاه می‌شود. حالا آسیب‌دیدگی دست‌هایش به خاطر سرمازدگی در کوهستان باعث لااقل چند ماه بیکاری و چهار-پنج ماه عذاب خواهد بود.»

۲۶ درصد از جمعیت کشور روستایی است


معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌های رژیم: در حال حاضر جمعیت روستایی کشور ۲۰ میلیون و ۷۶۰ هزار نفر معادل ۲۶ درصد جمعیت کشور است . به دلیل نابودی تولید روستایی در نظام آخوندی، مهاجرتهای بزرگی به سمت شهرها صورت گرفته و جمعیت روستایی ایران که در ابتدای انقلاب ضد سلطنتی حدود ۶۵ درصد بود اکنون ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

بحران کمبود آب در صدر لیست ۱۰۰چالش اساسی کشور


رییس اتاق بازرگانی رژیم: اکنون نیازمند فکری اساسی برای حل بحران آب و یافتن راهکاری مناسب برای غلبه درست بر مشکلات ناشی از آن هستیم چرا که بر اساس گزارش تهیه شده درباره 100 چالش اساسی کشور بحران کمبود آب یکی از مهمترین این چالش ها است.

نگرانی رژیم از بحرانهای اجتماعی


یک کارگزار رژیم از باند خامنه‌ای: چالش مهم دیگر کشور چالش‌های فرهنگی و اجتماعی است که امروز با عنوان آسیب‌های اجتماعی از آن نام برده می‌شود که مهمترین آنها آمار فزاینده طلاق، از همپاشی خانواده‌ها، شکاف بین نسلی، گسست اجتماعی بین مردم، گسست بین مردم و مسئولان، کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به نظام و حاکمیت است. امروز در کشور حدود ۱۵ میلیون پرونده قضایی، ۳ میلیون معتاد و ۳ میلیون زن سرپرست خانوار وجود دارد که نشانه‌هایی از بحران اجتماعی است.

نرخ تورم کالاهای وارداتی ۱۲۱ درصد رشد داشت


مرکز آمار رژیم اعلام کرد: نرخ تورم کالاهای وارداتی در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال (تورم نقطه به نقطه) ۱۲۱.۶ درصد و تغییرات چهار فصل منتهی به زمستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۰.۳ درصد رشد داشت.

نرخ سود بانکی بالا در ایران نابود کننده واحدهای تولیدی


معاون خانه صنعت، معدن و تجارت رژیم: واحدهای تولیدی در ایران ۱۰ برابر دنیا سود بانکی پرداخت می‌کنند، واحدهای تولیدی با مشکلات فراوانی در بحث تأمین مواد اولیه، منسوخ بودن خطوط تولید، مشکلات تأمین اجتماعی وغیره مواجه هستند. این کارگزار رژیم به غارتگری بانکهای رژیم اعتراف کرد و گفت: اینکه بانک‌ها در این شرایط حساس پا بر گلوی تولیدکنندگان بگذارند، درست نیست.

ابر تورم در چشم انداز است


یک رسانه حکومتی: عملکرد دولت در استقراض از بانک مرکزی نرخ دلار را بالا خواهد برد و موجبات افزایش نرخ تورم خواهد شد. صندوق بین المللی پول در این شرایط فعلی نرخ تورم را بیش از ۵۵% و مرکز آمار ایران این نرخ را ۳۸.۵% اعلام می‌کند، به هر حال آنچه پیش بینی کرده بودیم یعنی «ابر تورم» که معمولا به تورم‌های بالای ۵۰ % گفته می‌شود در حال ظهور است و نشانه‌هایش را در قیمت‌های کالا‌های اساسی مانند گوشت، مرغ، برنج و سایر اقلام اساسی می‌توان به وضوح مشاهده کرد.

...........................................

گزارش اول « آثار گرانی و رکود در زندگی مردم »


به روزهای پایانی سال نزدیک شدیم و چند روز دیگه به تحویل سال میرسیم ولی از حال و هوای عید در بازارهای شهر خبری نیست. بالا رفتن ساعت به ساعت قیمتهاوصف های طویل برای گرفتن گوشت یخ زده رمقی برای مردم باقی نگذاشته تا در این شب عیدی به جشن وشادی بپردازنن.

بله دوستان : امسال شب عید، مردم بیشتر ازهرسال ، طعم نداری را حس کردند . در رژیمی که معروف به اختلاسهای میلیاردی از طرف باندهای حکومتیه دیگه بیشتر از این چه انتظاری میره .واصلا در فرهنگ آخوندی جشن وشادی و نو نواری در عید جایی هم نداره . همکارانم گزارشی از وضعیت گرانی اجناس وکسادی بازار تهیه کردن که توجهتون به اون جلب می کنم

گزارش دوم « خصوصی سازی یا انهدام تولید وصنعت؟ »


کارخونه ها یکی پس از دیگری از گردونه تولید خارج می شوند یکی از عوامل این ورشکستکی وتعطیلی ،واگذاری کارخانونه به بخش خصوصی می باشد . فروش کارخونه ها به اسم خصوصی سازی یکی از تبهکاریهای رژیم غارتگر آخوندی است که جز تعطیلی وورشکستکی کارخونه ها وبیکاری هزاران نفر از کارگران باز تولیدی نداشته است . همکارانم گزاشی از پیامدها ی فاجعه بار خصوصی سازی تهیه کردن که به دیدن اون میریم

گزارش سوم «افزایش خسارت زمین های کشاورزی خوزستان براثر سیل »


درشماره قبل گزارشی از بحران آب را دیدید وشاهد بودیم که چطور مردم محروم میهنمون براثر سیاستهای غارتگرانه حکومتی در عطش بی آبی می سوزن . اما ان طرف سکه این غارتگری ها بی دفاع گذاشتن مردم در مقابل بارندگی های اخیر است که براثر آن هست ونیست مردم به نابودی کشیده شد . وقتی که درصدر اولویت های رژیمی برنامه موشکی و اتمی و صدور تروریسم و....باشه دیگه جایی برای بنای زیرساختهای ضروری برای جلوگیری از جاری شدن سیل در خونه ها ومزارع مردم بی پناه باقی نمی مونه . امروز گزارشی داریم از سیل ویرانگر خوزستان که خسارات سنگینی رو، مردم این بخش از میهنمون بخاطر سیاستهای ضد مردمی حاکمان دزد وغارتگر متحمل شدند.به این گزارش توجه کنید

مطالب مرتبط:

بیکاری دروازه فقر در جامعه – مجله اجتماعی، اقتصادی

گرانی روزبه‌روز در آستانه عید نوروز
لطفا به اشتراک بگذارید: