This browser does not support the video element.

افزایش بحران در داخل حکومت پس از سخنرانی اخیر خامنه‌ای

افزایش بحران در داخل حکومت پس از سخنرانی اخیر خامنه‌ای


گزارشی از کشکمشکهای فزاینده در درون رژیم همزمان با تشدید بحرانهای فراگیری که حکومت آخوندی را به محاصره درآورده است.

۴ روز پس از اظهارات ولی فقیه ارتجاع، که به کارگزارانش گفت «به جان هم نیفتید»، بحرانهای لاعلاج نظام، ایادی رژیم را به صف‌بندی شدیدتر علیه یکدیگر کشانده است.

پاسدار جعفری فرمانده کل سپاه خامنه ای علیه روحانی و دولتش خط ونشان کشید و از جمله گفت:« «اگر جریانی بخواهد ذهن مردم را از اصول انقلاب اسلامی و خاصیت‌های این حرکت و دستآوردهای آن به سمت سازش هدایت کند و بگوید مردم به نفع شماست که سازش کنید، قطعا سپاه مقابل آن می‌ایستد. باید بدانند که اگر سازش کنند، ذلت و بدبختی به بار می‌آید. سپاه با جریانی که با نفاق و دو‌رویی، سازش را طور دیگری تبلیغ می‌کند، مبارزه همه‌جانبه کرده و آن را افشا می‌کند

کیهان خامنه‌ای هم همزمان نوشت:« «در همان روزها که دیپلمات‌های ما در مذاکرات برجام شش دانگ حواسشان به این بود که دکمه‌های لباسشان را از بالا ببندند یا از پایین تا قواعد دیپلماتیک به هم نخورد و سرگرم نوشیدن قهوه در هتل کوبورگ و هتل اینترکنتیننتال و کجا و کجا بودند حاج قاسم در تنور داغ حلب و موصل... بود».

بحران تنها بین دو باند حاکم اوج نگرفته است. در هریک باندهاهم بحران های گریبانگیر نظام، به شکاف درونی آنها دامن زده است.

پاسدار سعید قاسمی سرکردة چماقداران خامنه‌ای اذعان کرد:‌

دیشب تو قم نگاه می‌کردم فرمایشات حضرت آقا را که سؤال کردم از جمعیت حزب‌الله جمعیت حزب‌الله فرمان گام دوم را تو هزار نفر که برای آنها سخنرانی کردم فرمان گام دوم را چه قدر خوانده اید یک دهم دست بلند کردند. بلند شدم سر پا گفتم قم حضرت رهبر آمادگی ندارد برای پیام گام دوم. تو را بخواهد اجرا بکند چون اصلا نخوانده دستورالعمل تو را و انگار بنا نیست اصلا آن اتفاق بیفتد».

بحران ها، شقه در درون باند موسوم به اصلاحات را هم عمیق تر کرده است.

علی صوفی مشاور آخوند محمد خاتمی:« با اشاره به نارضایتی مردم ازعملکرد جریان اصلاح‌طلب در اداره کشور گفت: خاتمی به روحانی گفت: اگر نمی‌تواند از ریاست‌جمهوری استعفا دهد... اگر دولت موانعی در کار خود حس می‌کند... اگر این موارد به نیروهای بالادستی مربوط است یا قوای دیگر باید رئیس‌جمهور تعیین تکلیف کند. اگر نمی‌تواند موانع را برطرف کند کنار بکشد».

روزنامة جهان صنعت همسو با باند روحانی در وحشت از انفجار خشم مردم به روحانی هشدار داد:« دشواری معیشت، گرانی، بیکاری، فسادهای کلان، کاهش شدید ارزش پول ملی، تضعیف بخش خصوصی و همچنین فضای کسب‌وکار و همه آن حوادثی که... انتظار می‌رفت دولت پس از اعتراضات دی‌ماه گذشته نگران وخامتش شود و درصدد درمان و اصلاح آن برآید اما برعکس یا نمک بر آن پاشید یا به حال خود رهایش کرد و تنها نظاره‌گر بود. نارضایتی اجتماعی به هر دلیل که باشد نمی‌توان به سادگی از کنارش گذشت».این روزنامه افزود:« نظام اداره کشور به یک تعارض با افکار عمومی رسیده است». این روزنامه با بیان اینکه « هیچ مدل و سیاستی قادر به درمان معضلات اقتصادی و معیشتی نیست» افزود« شکاف اعتماد بین مردم و دولت و حاکمیت در حال عمیق‌تر شدن است و ناکارآمدی‌های اقتصادی روزبه‌روز پررنگ‌تر می‌شوند

اخبار مرتبط :‌

خامنه‌ای در دیدار با اعضای خبرگان، در مقابل دشمن و حتی حمله نظامی نباید دچار ترس شد

مجلس خبرگان، با استناد به خامنه‌ای، تصویب اف.ای.تی.اف برای گرفتن بهانه را خطا توصیف کرد

ابراهیم رئیسی با استناد به خامنه‌ای، امنیت را الویت کارش و عدالت را فرع بر امنیت اعلام کرد

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: